آریا کوپلینگ
بازدید 176
0

آریاکوپلینگ با سازمان آتش نشانی همکاری می‌کند 

در راستای فرهنگ سازیِ پیشگیری از آتش سوزی؛

آریاکوپلینگ با سازمان آتش نشانی همکاری می‌کند 

در جهت فرهنگ‌سازی پیشگیری از آتش سوزی، سازمان آتش نشانی تهران و مجموعه آریاکوپلینگ همکاری می‌کنند.

به گزارش مجله حریق ، صبح روز چهارشنبه 12 خردادماه، مهندس محمد صالحی تجریشی مدیرعامل آریاکوپلینگ به همراه دکتر عبدی مشاور این مجموعه و همچنین اردشیر نیک، مدیرعامل شرکت آریاکوشاپادرا با حضور در سازمان آتش نشانی با مهندس کامران عبدولی سرپرست معاونت ایمنی و پیشگیری این سازمان دیدار کردند.

در این دیدار، مهندس صالحی تجریشی پس از معرفی حاضران و عرض تبریک به مهندس عبدولی و آرزوی موفقیت برای ایشان به عنوان سرپرست معاونت ایمنی و پیشگیری، گفت: جا دارد از زحمات دکتر قدیری (معاون پیشین ایمنی و پیشگیری) هم تشکر کنم که سال های سال برای آتش نشانی زحمت کشیدند و مطلع شدیم در بستر بیماری هستند. برای ایشان آرزوی سلامتی داریم و در اولین فرصت برای قدردانی از ایشان به عیادتشان خواهیم رفت. اکنون این مسئولیت مهم بر عهده شماست و ما کمافی السابق مثل دوست و همراه کنار شما هستیم و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم.

در ادامه مهندس عبدولی اذعان کرد: از حضور و تبریک‌ صمیمانه شما تشکر می‌کنم و برای دکتر قدیری آرزوی سلامتی دارم. ایشان بر گردن من حق استادی دارند، طی 9 سال  همکاری با دکتر قدیری، 6 سال جانشین و قائم مقام ایشان در بخش ایمنی و پیشگیری بودم. دکتر قدیری مدیر بی نظیری است که با پشتکار زیاد، سال های سال به صورت شبانه روزی مشغول به کار بودند و امیدوارم زودتر سلامتی خود را به دست آورده تا بتوانیم از تجربیات و دانش ایشان استفاده کنیم. برای مسئولیت این حوزه، قرعه به نام من افتاد و ان شاالله که رو سفید شوم.

مهندس صالحی تجریشی در خصوص مجموعه آریاکوپلینگ گفت: حدود 200 نفر در مجموعه ما مشغول به کار هستند، چندین و چند کارگاه و کارخانه به عنوان تامین کننده به ما خدمات می دهند. محصولات در کارخانه تولید شده و در شبکه توزیع و فروش به دست متقاضیان می رسد. تعداد نفراتی که مستقیم و غیر مستقیم با آریاکوپلینگ کار می کنند چیزی حدود 10 هزار نفر هستند و دعای خیر درصد کوچکی از این جمعیت هم بدرقه ما باشه، تا آخر عمرمان بیمه شده ایم.

ایشان افزود: رسالت مجموعه، ارتقای ایمنی و حفاظت از جان شهروندان است. در هنگام حریق از تجهیزات ما استفاده می شود؛ اما بخشی از کار نیمه تمام مانده است و آن حمایت از کسانی است که در آتش سوزی ها آسیب دیده اند. با تحقیقات و بررسی هایی که انجام گرفت، متوجه شدیم سالانه چند هزار نفر در سوانح آتش سوزی آسیب می بینند و برای حمایت از این عزیزان موسسه مردم نهاد زنو را تشکیل دادیم. چندی پیش تفاهم نامه ای میان زنو و سازمان آتش نشانی تنظیم شده و امیدواریم با همکاری سازمان، گام های موثری برای بهبود وضعیت معیشتی رهیدگان از سوختگی برداریم.

مهندس عبدولی سرپرست معاونت ایمنی و پیشگیری از مجموعه آریاکوپلینگ تمجید کرد و گفت: عملکرد مجموعه آریاکوپلینگ همیشه مثبت بوده و امیدوارم سربلندی این مجموعه تداوم داشته باشد. شما، سازمان را برای رسیدن به هدف اصلی که ارتقای ایمنی شهر است یاری می کنید. اگر بتوانیم جان شهروندان را حفظ کنیم، فرداروزی وجدان راحتی خواهیم داشت. ارزش کاری که شما انجام می دهید کمتر از ارزش کار ما نیست؛ همه در یک راستا برای خدمت به مردم تلاش می کنیم. تولید تجهیزات باکیفیت داخلی، در دسترس بودن و شکسته شدن قیمت ها باعث می شود که نیازی به واردات نداشته باشیم. این ها اهدافی است که مجموعه شما در پیش گرفته و امیدوارم آریاکوپلینگ در تکنولوژی های جدید دنیا در حوزه آتش نشانی ورود کند و ما از این موضوع حمایت می کنیم.

دکتر عبدی مشاور مدیرعامل آریاکوپلینگ در تکمیل صحبت های مهندس عبدولی اذعان داشت: دغدغه ما و مدیران سازمان یکی است، امیدوارم روزی برسد که تلفنی در ایستگاه های آتش نشانی به صدا در نیاید. روزی که ایمنی به سطح مطلوب رسیده است. همه در یک مسیر حرکت می کنیم که بخشی از آن مربوط به قوانین و استانداردهای آتش نشانی است که باید رعایت شود.؛ بخش دیگر، موضوع پیشگیری است، محصولات آریاکوپلینگ به خانه ها و سازمان ها ورود پیدا می کنند و اگر همراه این محصولات، فیلم، نشریه و انواع محتواهای اطلاع رسانی برای فرهنگ سازی انجام بپذیرد، بهتر است. ما می توانیم در زمینه فرهنگ سازی پیشگیری از آتش سوزی، برای افزایش سطح آگاهی با سازمان مشارکت کنیم.

مهندس عبدولی ضمن استقبال از موضوع فرهنگ سازی، افزود: متاسفانه در کشور ما اطلاع رسانی و فرهنگ سازی خوبی در زمینه پیشگیری و اطفای آتش سوزی صورت نگرفته است. پاشنه آشیل سازمان هم بحث فرهنگ سازی است، درصدد برگزاری همایش ملی اطلاع رسانی و پیشگیری از حریق هستیم و با بهبود شرایط کرونا، می توانیم اواخر امسال و یا اوایل سال بعد، این همایش را برگزار کنیم. ما در این زمینه مشتاق به همکاری با مجموعه آریاکوپلینگ هستیم و از دکتر عبدی دعوت می کنیم که در کمیته اجتماعی ما حضور پیدا کنند و کنار ما باشند.

سرپرست معاونت ایمنی و پیشگیری عنوان کرد: یک اتفاق خیلی خوب در حال رخ دادن است؛ لایحه مدیریت یکپارچه ایمنی در حال تصویب است که یکی از بندهای این لایحه شامل جزییاتی است در خصوص دریافت تاییدیه ایمنی ساختمان ها از سازمان آتش نشانی. چنانچه ساختمان ها این تاییدیه را دریافت نکنند 6 ماه فرصت رفع ایرادات و نواقص را داشته و در غیر این صورت پلمپ می شوند. امیدواریم تا یک ماه آینده این لایحه به تصویب برسد. همچنین با شهرداری هم به توافق رسیده ایم که از این پس برای نقل و انتقال ملک و دریافت مفاصا، ارائه مدارک مربوط به تاییدیه ایمنی سازمان آتش نشانی الزامی است.

از آن جایی که آریاکوپلینگ در برگزاری دوره های آموزشی حوزه حریق با مرکز علمی کاربردی آتش نشانی مشارکت می کند و  شرکت آریاکوشاپادرا مجری برگزاری این دوره ها است، در خصوص برگزاری و تقویم آموزشی بحث و تبادل نظر شد و طبق تقویم تدوین شده، به زودی دوره تخصصی ایمنی معماری، مربوط به مبحث سوم مقررات ملی ساختمان با تدریس مهندس عبدولی برگزار خواهد شد.

در پایان این دیدار با پیشنهاد مهندس عبدولی مقرر شد که ارتباط بیش از پیش میان سازمان و آریاکوپلینگ چه در زمینه تولید تجهیزات و چه در زمینه فرهنگ سازی برقرار شود تا دو مجموعه بتوانند برای هدف مشترک یعنی داشتن شهری ایمن همکاری کنند.

گفتنی است مهندس کامران عبدولی اواخر اردیبهشت ماه سال جاری در حکمی از سوی مهندس داوری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی به عنوان سرپرست معاونت ایمنی و پیشگیری سازمان آتش نشانی تهران منصوب و جایگزین مهندس قدیری شد.

 

با ایران آلارم در جریان اخرین رویدادهای صنعت باشید

021-6634274

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *