بازدید 127
0

این کپسول جان شما را در آتشسوزی حفظ می کند

آمار نشان می دهد حدود 85% مرگ و میرهای آتشسوزی به خاطر خفگی ناشی از دود یا گاز است. این مشکل خانمان سوز را آیروسل AirForLife حل کرده است. این وسیله اورژانسی یک مخزن کوچک از هوای قابل تنفس دارد که به فرد کمک می کند از محل آتشسوزی به راحتی فرار کند و یا در نقطه ای امن با وجود دود ناشی از حریق، منتظر امدادگران بماند.

این محصول توسط دو آتشنشان که سال ها شاهد این نوع مرگ و میر بوده اند طراحی و تولید شده است. آنها می گویند درست است که هودهای دود تا حد زیادی ازین نوع مرگ و میر جلو گیری می کند ولی اگر سطح اکسیژن به زیر 15% برسد حتی فیلترهای این هودها هم دیگر نمی توانند فرد را زنده نگه دارند و یک منبع اکسیژن در این شرایط برای نجات فرد لازم است. آنها به محصولی فکر کردند که در خانه ها، هتل ها، اداره جات و… در شرایط اضطراری همواره در دسترس باشد.

وقتی فرد احساس کمبود اکسیژن کند و دکمه بالای AirForLife را فشار دهد، یک جریان خنک اکسیژن که با هوای تصفیه شده از دود و مواد شیمیایی ترکیب شده، به ماسک منتقل می شود. به این ترتیب اکسیژن بیهوده هدر نمی رود. همچنین این محصول از کربن فعال خاصی برای تصفیه هوا استفاده می کند. یک قاشق چایخوری ازین کربن می تواند هوای فضایی به اندازه یک زمین فوتبال را تصفیه کند. مخزن آن نیز مجددا قابل شارژ است.

علاوه براینکه اکسیژن رسانی به فرد می تواند مانع خفگی او شود، حتی اگر به دلایلی امدادرسانی به وی طول بکشد و از هوش برود، با توجه به اینکه ریه های وی از اکسیژن پر است عملیات احیا نیز سریعتر نتیجه می دهد. به این ترتیب زمان پاسخ نیروهای امدادی هم طولانی تر می شود و مرگ و میر به طرز قابل توجهی کاهش می یابد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت  www.airforlife.org.uk مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *