بازدید 94
0

تصاویر رنگی واضح در تاریکی را با دوربین های Hikvision ColorVu تجربه کنید

 

در حدود ساعت 11 شب، پلیس یک تماس اضطراری دریافت کرد و به سرعت در صحنه حاضر شد. یک حمله در پارک رخ داده بود. طبق گفته های قربانی، ضارب شبیه یک گدا با لباس کهنه بود و بوی الکل می داد. قربانی در زمان وقوع این حادثه در حل حرک به سمت خانه بود که ضارب ناگهان به او حمله کرده و کیف او را قاپیه بود. پلیس صحنه را بازرسی کرد ولی هیچ اطلاعات مفیدی در مورد ضارب پیدا نکرد. دوربین های امنیتی در آن نزدیکی به این دلیل که شب بود، نتوانستند به طور موثر هیچ تصویر قابل استفاده ای را ضبط کنند. وقتی که ویدئوی نظارتی را بازبینی کردند، تصویر تیره و پر از نویز بود و امکان شناسایی وجود نداشت.

گرچه سیستم های دوربین امنیتی در سال های اخیر در حال رایج شدن هستند، اما هنوز بسیاری از شرایط لازم امنیتی مانند ضبط رنگی و دید در شب با وضوح بالا را ندارند.

اما دوربین های مجهز به تکنولوژی Hikvision ColorVu برای حل این مشکل به طور موثر، توانایی های نظارتی در تاریکی را توسعه و بهبود می بخشند. توانایی قدرتمند این دوربین ها برای فیلم برداری از جزئیات در نور کم از دو موفقیت مشخص در تکنولوژی های سخت افزاری می آید: لنزهای پیشرفته و سنسورهای با حساسیت بالا. لنزهای ColorVu بر خلاف لنزهای مرسوم، مجهز به یک super-aperture هستند که تا حدود F1.0 می رسند که اجازه ورود نور بیشتر به لنزها را می دهد تا روشنایی تصویر افزایش یابد.

 

 

تصویر: مقدار نور ورودی به دیافراگم F1.0 چهار برابر دیافراگم F2.0 است.

لنزهای دوربین Hikvision ColorVu همچنین پوششbroad-band anti-reflection (BBAR)  وextra-low dispersion (ED) optical glass را برای کاهش light flare و تولید مجدد اشباع رنگ و دقت تصویر به کار می گیرد. این تکنولوژی ها به طور موثر بر گونه ای از اطلاعات کلیدی که توسط یک light flare، مسدود می شوند، غلبه می کنند.

 

 

حساسیت بالای دوربین های ColorVu برای کاربردهای نظارتی طراحی شده اند که در آن تصاویر رنگی با وضوح تصویر بالا حتی در محیط های با نور بسیار کم لازم است. سنسورهای دوربین Hikvision ColorVu بهره وری تبدیل فوتوولتائیک خارق العاده ای را به نمایش می گذارند. آن ها تکنولوژی سنسور پیشرفته ای را به کار می گیرند که به کارگیری نور را بسیار بهبود می بخشد. آزمایش ها نشان می دهند که دوربین های ColorVu به طور مستمر تصاویر دقیق و رنگی را تا پایین ترین سطوح نور فراهم می کنند.
علاوه بر این، شرایط نوری شدید در فرآیند طراحی مورد رسیدگی قرار گرفته است. دوربین های ColorVu مجهز به نور مکمل گرم هستند بنابراین وقتی که هیچ گونه منبع نوری وجود نداشته باشد – حتی نور ستاره ها یا چراغ های خیابان – آن ها می توانند تصویر برداری رنگی را انجام دهند. این ویژگی نور گرم، ملایم و دوستدار محیط زیست را فراهم می کند که هر گونه بی رنگ شدن شدید اشیائی را که به آن ها نور تابیده می شود، کاهش می دهد.

 

 

تصویر: آزمایش مقایسه در یک اتاق تاریک (0 lux)، با روشنایی مکمل و داخلی.
در نتیجه، دوربین های Hikvision ColorVu تصاویر ویدئویی رنگی واضحی را به صورت شبانه روزی در شرایط روشنایی کم فراهم می کنند. آنها در فیلم برداری از تصاویر رنگی واضح در گروهی از سناریوهای کاربرد، مانند مکان هایی بدون هیچ روشنایی، امنیت شب در شهرک های صنعتی، چهارراه هایی در محیط های با نور کم و بسیاری مورد دیگر – هر جایی که اطلاعات رنگی دارای اهمیت به خصوصی است – برتری دارند.
به عنوان نمونه، به طور کلی، اطلاعات پلاک وسیله نقلیه یک مظنون در بازرسی تصادف حیاتی است. ولی وقتی که آن وسیله نقلیه دارای پلاک نباشد یا پلاک عمدا پوشیده شده باشد، آن وسیله نقلیه را تنها می توان با ویژگی هایش – برند، مدل و مخصوصا رنگ – بررسی کرد. بنابراین، گرچه شرایط روشنایی خارجی ضعیف یا حتی کاملا تاریک است، اما این دوربین ها هنوز اطلاعات رنگی ارزشمندی را ضبط می کنند. از این تکنولوژی در سری های Easy IP 4.0 و Turbo HD 5.0 استفاده می شود.

منبع: A&S

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *