شعله انفجار
بازدید 252
0

Flame Arrester : تولید انواع مختلف شعله گیر های پیشرفته صنعتی در کشور

خودکفایی در طراحی و تولید انواع مختلف Flame Arrester های پیشرفته صنعتی در کشور

برای نخستین بار در کشور تولید انواع مختلف تجهیز پیشرفته شعله‌ گیر مطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی توسط متخصصین یک شرکت دانش بنیان ایرانی انجام شد.

دکتر مهدی شفیعی مدیر عامل شرکت آتیه پردازان شریف در مصاحبه اختصاصی گفت : فِلیم اَرستر یا شعله‌ گیر تجهیزی است که برای محافظت سیستم‌ها در برابر شعله انفجار در خطوط لوله، مخازن، دودکش مشعل‌های صنعتی و تجهیزاتی که در آنها گاز یا بخار مایعات قابل اشتعال وجود دارد، باعث عبور سیال و مانع از ورود شعله در هنگام وقوع  انفجار می‌شود.
وی گفت: قسمت اصلی این تجهیز المنت آن است که با استفاده از فناوری نانو و محاسبات بسیار دقیق طراحی و از لایه های متناوب ورق های فلزی مطابق با استاندارهایISO 16852، API 2028، ASTM-F1273 و INSO 11026 ساخته شده است که در حال حاضر تکنولوژی و دانش آن در اختیار مجموعه ایراپ است.

شریفی در ادامه گفت:  فِلیم ارستر ها از سیستم در برابر احتراق های بالاتر از سرعت صوت و زیر سرعت صوت در حالت های پایدار شده محافظت می کند که علاوه بر برآورده‌سازی پارامترهای اساسی عملکرد، با ایجاد حداقل افت فشار بالاترین بازدهی را می‌دهد.

وی در ادامه صحبت هایش با اشاره به سرعت انفجاری این نوع Flame Arrester ها افزود: تمامی انواع شعله گیر In line  ،End of line با سرعت انفجاری Detonation ، deflagration و در حالت‌های endurance ، short time در گروه‌های گازی با دقت عملکرد بسیار بالا تست شده است که مشابه با نمونه‌های بین‌المللی این محصول است.

شفیعی گفت: از آنجایی که برای صحت و دقت عملکرد هر محصول نیاز به آزمایشگاه با امکانات پیشرفته است، این مجموعه دانش بنیان با داشتن استاندارد آزمایشگاه مرجع ( ISO 17025 ) در حوزه تست‌های فشار استاتیکی، انفجاری، دبی و … امکانات خوبی برای اطمینان کارفرمایان در اختیار دارد.

وی در مورد کاربرد مهم در تولید و نصب این Flame Arrester ها گفت: مهم ترین مورد درباره این شعله گیرها می‌توان به نوع سیال اشتعال زا و محل نصب اشاره کرد که کارایی شعله گیر در ممانعت از انتشار شعله و گسترش انفجاری آتش موجب می‌شود تا کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف اعم از صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاه، صنایع معدنی و فلزات دارد.
منبع: جام جم

 

در سایت ایران آلارم و پیج اینستاگرام ایران آلارم آخرین اخبار، تکنولوژی ها و محصولات جدید صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *