اطفا حریق خودروی الکتریکی
بازدید 239
0

سیستم اطفا حریق خودروی الکتریکی که به سختی خاموش می شود، عرضه شد

آیا باتری خودروی الکتریکی به این راحتی خاموش نمی شود؟ آیا همیشه در آتش سوزی خودروها، باتری ها مایه ی دردسرند؟

در راستای حل این مشکل، رزنباور از یک سیستم اطفا حریق خودروی الکتریکی جدید برای آتشسوزی در باتری خودروی الکتریکی رونمایی کرد. این سیستم ایمن است و آتش باتری های ولتاژ بالای لیتیومی را به خوبی خاموش می کند.

این سیستم، مستقیما ماژول های باتری و یا سلول های داخلی ماژول ها را خنک می کند. به این ترتیب به سرعت، انتشار مهارگسیختگی گرمایی از سلول ها را که همواره دردسر سازست متوقف می کند.

ایمنی آتشنشان مهمترین فاکتور در ساخت این محصول بود. وقتی خودروی الکتریکی در حال سوخت است آتشنشان در مجاورت خودرو سریعا آن را از فاصله ای ایمن آن را راه میاندازد. این سیستم، آب را دقیقا همانجایی که لازم است می ریزد تا سلولها و ماژولهای داخل محفظه باتری خنک شوند. بنابراین اطفا به موثرترین شکل ممکن صورت میگیرد و از پخش شدن توده بخار گازها که برای آتشنشانان و افرادی که در اطراف تردد میکنند مضر است، جلوگیری میشود.

نحوه عملکرد

سیستم شامل دو قسمت اصلی است. یک بخش خاموش کننده و یک بخش کنترل کننده که توسط شلنگها به هم متصل هستند. وقتی خودرو روی 4 چرخ است، بخش خاموش کننده برروی باتری کنار بدنه ماشین قرار میگیرد. ترجیحا جای بهتر بین زمین جاده و خودرو است. همچنین در حالتی که ماشین به پهلو یا سقف چپ شده، میتوان آن را از راه صندوق و قسمتهای داخلی وارد کرد.

خودروی الکتریکی

رزنباور از یک سیستم اطفا حریق جدید برای آتشسوزی در باتری خودروهای الکتریکی رونمایی کرد. این سیستم ایمن است و آتش باتری های ولتاژ بالای لیتیومی را به خوبی خاموش می کند.

سیستم اطفا حریق خودروی الکتریکی از طریق بخش کنترلی در فاصله ای مناسب از خودروی الکتریکی، حدود 8 متر، فعال میشود. نازل متصل به آن به سمت باتری گرفته می شود. آب مستقیما از طریق نازل روی باتری تخلیه می شود و محفظه باتری را کاملا پر می کند.

به این ترتیب باتری صددرصد خنک می شود. منبع آب یک ماشین آتشنشانی معمولی و یک پمپ فشار نرمال برای یک اطفای موفق کافیست.

بعداز اینکه باتری خنک شد، خوردو آماده انتقال است. بخش خاموش کننده در طی انتقال در باتری می ماند. به این ترتیب چه خودرو با یک کامیون زباله حمل شود و چه با کامیون یدک کش با پتوی حریق، آب در هر لحظه که نیاز باشد به محفظه باتری پمپ میشود.

سیستم اطفا حریق خودروی الکتریکی ، توسط رزنباور و سازمان های آتشنشانی مختلف و همچنین توسط کمپانی های ماشین سازی مطرحی همچونOpel،olkswagen، Porsche،BMW،Volvo،TeslaوAudi در سراسر اروپا برروی مدلهای مختلف خودرو با تاکتیکهای عملیاتی تست شده است.

از دید روسای بخش امنیت و ایمنی این شرکت ها، این سیستم نوآورانه، سریعترین و پاک ترین روش اطفاحریق باتری خودروی الکتریکی و همچنین ایمنترین آنها برای سلامتی آتشنشانان است که تا به حال عرضه شده است.

این محصول هم اکنون قابل سفارش است و ابتدای سال جدید عرضه می شود. منبع: rosenbauer

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شرکت راهدار صنعت، نماینده ماشین و تجهیزات آتشنشانی رزنباور در ایران در ارتباز باشید: rahdarsanat

در سایت ایران آلارم و پیج اینستاگرام ایران آلارم آخرین اخبار، تکنولوژیها و محصولات جدید صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *