بازدید 77
0

ورود به اتاق های مهمان با تکنولوژی هوشمند: BLE یا NFC؟

 

سیستم قفل گذاری برای اتاق های مهمان یک هتل روند تکاملی را طی کرده است، از کلید های مکانیکی تا کارت های هوشمند و استفاده از تکنولوژی مبتنی بر گوشی های هوشمند، که در حال حاضر در تعدادی از هتل های زنجیره ای در سراسر جهان از جمله هتل Starwood و Hilton دیده می شود.
نیازی به گفتن نیست، محرک اصلی برای این کار راحتی بیشتر است. شبیه به ورود با موبایل در صنعت هواپیمایی که از حدود چند سال پیش بوجود آمده، هتل ها در حال حاضر اجازه می دهند مهمان خود به طور مستقیم به اتاق بروند و با استفاده از دستگاه تلفن همراه خود در را باز یا بسته کند.
پیتر رومانوف، مدیر بازرگانی مهمان نوازی و کنترل دسترسی شرکت EMEIA در Allegion می گوید:
“در عین حال، این فن آوری نیز در حال بالغ تر شدن است. بیشتر گوشی های هوشمند امروزه یک تراشه ارتباطات میدان نزدیک (NFC) همانند آنچه برای بلوتوث ساخته است دارند، این تراشه آنها را قادر به برقراری ارتباط با دستگاه های دیگر مانند محل پایانه های فروش و حتی قفل درب می کند.

BLE در مقایسه NFC
در حال حاضر، دو فن آوری ارتباطی اصلی برای انتقال داده ها بین گوشی های هوشمند و قفل استفاده می شود:‌ NFCو بلوتوث هوشمند BLE.
بیشتر کاربران نهایی در صنعت مهمان نوازی به BLE امید بسته اند، که در حال حاضر در اکثر گوشی های هوشمند امروزی موجود است و مزایای اضافی مانند عمر باتری طولانی تر برای قفل و سهولت استفاده را فراهم می کند.
پتی دلانو، تحلیلگر بازاریابی در Onity می گوید: “ما معتقدیم که راه حل های کلیدی موبایل براساس فناوری بلوتوث یک تجربه مطلوب برای کاربر ارائه می دهد، کاربران به سادگی می توانند در زمانی که آنها در محدوده اتاق خود هستند و در آن محدوده حرکت می کنند،‌ یک دکمه را در برنامه تلفن هوشمند خود فشار دهند. لمس کردن دستگاه هیچ نیازی به مطالعه دفترچه راهنما ندارد.

 

شکل:‌ نمونه ای از قفل BLE

 

بن رابرتسون، مدیر عامل شرکت yikes گفت: “BLE یک پروتکل جهانی استاندارد شده است. ما اعتقاد داریم که ما می توانیم مهمانان هتل را از طریق BLE بر عکس NFC ایمن تر نگه داریم. دستگاه های تلفن همراه امروزه در همه جا هستند، آنها بلوتوث هوشمند فعال دارند. ما معتقدیم که آنها یک محیط امن تر ارائه می دهند”.
NFC زمانی، پتانسیل فوق العاده ای برای پیش برد سیستم های قفل مبتنی بر گوشی هوشمند داشت، اما این سیستم آنچنان که انتظار می رفت توسعه نیافت. Rune Venaas، رئیس توسعه تجارت اقامت شرکت EMEA می گوید: “در صورت استفاده از NFC، در این فناوری ما به وجود یک عنصر امن بر روی تلفن و یا سیم کارت نیاز داریم. در نتیجه یک توافق با تمام سازندگان عمده گوشی های همراه و یا تمامی اپراطور های تلفن همراه بسیار پیچیده و دشوار است. همچنین، اپل یک بازیگر مهم در جهان گوشی های هوشمند به حساب می آید، آنها نیاز به حمایت از فن آوری خود برای کنترل دسترسی دارند. تا به امروز به نظر می رسد به هیچ وجه قصد استفاده از NFC را در گوشی های غیر اپل ندارند”.
با این حال، با این شرایط هم هنوز NFC را حذف نکنید، همچنان ما انتظار داریم در تلفن های مبتنی بر NFC شاهد یک رشد بزرگ باشیم. ضمنا، انتظار می رود NFC با کاهش هزینه در دراز مدت رو به رو شود. استیو دان، مدیر عامل شرکت LEAPIN Digital Keys می گوید: “با پایین آمدن قیمت برچسب NFC (برای مثال شما می توانید دستبند را در قیمت کمتر یک دلار و استیکر و یا کارت را با قیمت 30 سنت و یک حلقه NFC را در حدود 20 دلار بخرید)، راه حل های کنترل دسترسی NFC برای هتلداران اقتصادی به نظر می رسد، به طوری که انواع کنترل تردد دیجیتال و گزینه های کنترل تردد سنتی را در کنار گزینه های کلیدی دیجیتال می توان به مهمان ارائه کرد.

 

شکل:‌ نمونه ای از قفل NFC

 

اگر تلفن همراه خاموش شود چه؟
برای یک سیستم قفل مبتنی بر گوشی های هوشمند، تلفن نیاز به مقدار مشخصی توان برای ارتباط با قفل نیاز دارد. ممکن است شارژ باطری مسافران قبل از رسیدن به هتل تمام شده باشد و یا خیلی کم باشد، این موضوع باعث ایجاد مشکل برای مسافران می شود. به همین دلیل بسیاری از هتل ها در کنار گسترش این فن آوری همچنین یک آپشن جایگزین هم دارند.
پیتر رومانوف، مدیر تجاری مهمانداری و کنترل دسترسی شرکت EMEIA در این رابطه می گوید: “استفاده از یک تلفن همراه برای باز کردن یک قفل، مانع استفاده از سایر روش های معتبر نمی شود. بنابراین هتل ها می توانند در کنار استفاده از قابلیت های تلفن همراه از کارت ها نیز استفاده کنند”.

منبع: www.asmag.com

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *