استارتاپ جدید اینترنت اشیا از انتشار 400 میلیون تن گاز CO2 جلوگیری می کند
بازدید 142
0

استارتاپ جدید اینترنت اشیا از انتشار 400 میلیون تن گاز CO2 جلوگیری می کند

استارتاپ جدید اینترنت اشیا Silvanet با راه کاری ساده در حریق های جنگلی در مراحل اولیه، از انتشار بیش از حد گاز CO2 جلوگیری می کند.

این استارتاپ جدید اینترنت اشیا کمک شایانی به محیط زیست جنگل و حتی شهرو روستاها و همچنین کاهش هزینه هایی که در اثر این آلودگی پیش می آید، می کند.

سالانه حدود 20درصد مونوکسید کربن موجود در هوا ناشی از آتشسوزی جنگلهاست. طی سال 2019 تا 2020 بیش از 3 بیلیون حیوان در استرالیا کشته و بیخانمان شدند. سال 2018 در کالیفرنیا، حریق جنگل ها 150 بیلوین دلار خسارت وارد کرد.

نیاز به یک سیستم پیشرفته و مبتنی برتکنولوژی روز برای تشخیص حریق در مراحل اولیه برای جلوگیری از تخریب محیط زیست و نجات جان انسان ها ضروری است.

سنسور گاز خورشیدی

سنسور گاز خورشیدی

کمپامی Dryad از یک شبکه سنسور گاز خورشیدی با حساسیت بالا برای مانیتور کردن دود، گاز، فشار، رطوبت و دمای هوا استفاده می کند. این سنسورهای کوچک به درختان متصل می شود و به شبکه مش اینترنت اشیا Silvanet که بر روی پلتفرم ابر کار می کند، سیگنال می فرستد.

این سیستم در عرض کمتر از 60 ثانیه وجود حریق در جنگل را حتی در مرحله ای که نهفته است، تشخیص می دهد.

در مقابل، دوربین ها و راهکارهای ماهواره ای پس از چندساعت و حتی گاها چندروز می توانند وجود آتش را شناسایی کنند. زیرا آنها براساس وجود دود و بالا رفتن حرارت محیط و از راه دور حریق را تشخیص میدهند.

این بسیار زمان بر است و تا وقتی آتشنشانها برسند شعله های سرکش حریق غیر قابل کنترل شده اند و شاید هفته ها خاموش کردن آن طول بکشد.

این استارتاپ جدید اینترنت اشیا از بخش های زیر تشکیل شده است:

  • سنسور گاز خورشیدی کوچک مدل Sensortec بوش که از درخت ها آویزان می شوند، از هوش مصنوعی برای تشخیص بدون خطای حریق بهره می برند. این سنسورها 4 کاره هستند و می توان از آن ها جهت کنترل رطوبت، رشد و سلامت درخت نیز استفاده نمود.
  • گیت وی های خورشیدی در ارتفاع 3 متری به درخت ها میچسبند و یک ساختار IOT رادیویی بزرگ بنا میکنند.
  • گیت وی های مرزی که نزدیک به بخش مسکونی و یا محدوده دور جنگل جانمایی می شوند، از طریق شبکه مخابراتی ماهواره ای Swarm و یا از طریق LTE-M وایرلس به پلتفرم ابر Dryad متصل میشوند. مشتری میتواند از دیش ماهواره استارلینک اسپیس ایکس نیز برای برخورداری از اتصال سریع تر استفاده کند. گیتهای مرزی می توانند سولار یا برقی باشند.
  • پلتفرم تحلیلی مبتنی بر ابر Dryad

 

این سنسور گاز خورشیدی که سال 2020 استارت آن با هدف حفظ جنگل و محیط زیست زده شد، با گیت وی های LoRaWAN تا 12کیلومتر یک جنگل را پوشش میدهد.

از ماه جولای سال 2021، راهکار Dryad در بخشی از جنگلهای آمریکا، اروپا، استرالیا، اندونزی و آفریقا در حال کار است و به زودی در آلمان نیز نصب و راه اندازی خواهد شد. منبع: dryad

 

در سایت ایران آلارم و پیج اینستاگرام ایران آلارم آخرین اخبار، تکنولوژیها و محصولات جدید صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *