بازدید 167
0

حفظ دمای بدن کارکنانی که در فضای باز کار می کنند

فعالیت در فصل سرما
معرفی و راهنمایی های در مورد کار در آب و هوای سرد و دیگر مفاهیم ایمنی در مورد هوای سرد در اوایل پاییز می تواند به کارگران کمک کند تا به ذهنیت و امادگی به سمت تغییر فصل بروند.

آماده سازی کارمندان برای شرایط سخت آب و هوای زمستانی با یک یادآوری به پوشیدن کلاه و دستکش خود کفایت مکند. اما کارگران در معرض هوای سرد باید پیش از افت دما، به فکر باشند چرا که نیاز بیشتری به افزودن لباس اضافی دارند.
علاوه بر اضافه کردن لایه های جدید لباس، در هنگام کار در فضای باز باید گرما، تغذیه و استحکام فرد مورد توجه قرار گیرد تا از بروز هیپوترمی، یخ زدگی و سایر آسیب های مرتبط با سرما جلوگیری شود. آماده سازی ذهنی و فیزیکی به کارگران کمک می کند تا علائم هشدار دهنده و اثرات استرس سرما و محدودیت های آنها را تشخیص دهند.

نیازهای روحی و رفتاری
هر فرد درجه حرارت متفاوتی دارد و استانه تحمل انسان ها فرق می کند. اگر چه دو نفر ممکن است دارای درجه حرارت اصلی باشند (37 درجه سانتیگراد)، ممکن است بگوییم که او احساس سردی می کند، در حالی که دیگر ممکن است بگوید راحت است.
با توجه به تفاوت های فردی که مردم در محیط های سرد کار می کنند، تکامل در شیوه های مختلف رخ می دهد.این به این دلیل است که هر فرد نیاز دارد که به محرک های محیطی خود برسد و در زمان خود و به شیوه ای خود پردازش کند.
تفاوت ها ممکن است منطقه ای باشند. کارگرانی که در چندین سال در آب و هوای سرد زندگی می کنند، احتمال دارد سریع تر از کسی که هرگز سرماخوردگی را تجربه نکرده است، عادت کند.
راهنمایی های کار در آب و هوای سرد و دیگر مفاهیم ایمنی هوای سرد در اوایل پاییزبه کارگران کمک کند تا در مقابل عوامل زیان اور محیطی با امادگی و اگاهی حضور یابند.
استفاده از روش های مختلف در راهنمایی هنگام کار در شرایط سرد ضروری است چرا که هیپوترمی، یخ زدگی و سایر آسیب های مرتبط با سرما به افراد متفاوت است. تدریس به هر کس باتوجه به شناخت علائم سردرگمی، و خصوصیات فردی می تواند میسر باشد که به جلوگیری از آسیب ها کمک کند.

 

 

محدودیت های فیزیولوژیکی
سن، نوع بدن، و مسائل بهداشتی همچنین حساسیت فرد به سرما را تحت تاثیر قرار می دهد. به عنوان مثال سن افراد، آنها گاهی اوقات کم توجه هستند زمانی احساس سرما میکنند. واکنش آنها ممکن است کندتر باشد و ممکن است حتی بدون توقف کار که در حال فعالیت هستند و حتی زمانی که در حال گرم کردن خود هستند، شروع به لرزش کنند.
کسی که بلند، نازک و دارای اندام طولانی است سریعتر از کسی که کوتاه تر و خشن تر است خنک می شود. این به خصوص در شرایط باد کاملا درست است.
شرایط بهداشتی مانند کم خونی، کم کاری تیروئید و بعضی از انواع سرطان ها ممکن است بر روی تحمل فرد برای آب و هوای سرد تاثیر بگذارد. این شرایط حتی ممکن است مانع از خروج لحظه ای فرد از منزل برای مدت کوتاهی شوند.
شناخت تفاوت های فردی و توانایی ها مهم است، زیرا هیچکس قادر نخواهد بود شرایط مشابه کاری در سرما را تحمل کند. این به این معنا میباشد که برخی افراد قادر به کار در هوای سرد نیستند، در حالی که دیگران ممکن است قادر به کار طولانی مدت بدون احساس سرما در شرایط اب و هوایی سرد هستند.

تغذیه
هنگامی که یک فرد احساس سردی می کند، یکی از راه هایی که بدن واکنش می دهد این است که آنها احساس گرسنگی می کنند، زیرا غذا سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. به همین علت تغذیه و هیدراته ی درست و صحیح می تواند کارگران را شرایط کار سرد و نیز خستگی و ضعف مقاوم سازد.
چه چیزی باید بخورد و چه زمانی بخورد، ملاحظات مهمی هستند.رژیم های غذایی حاوی پروتئین بالا همراه با چربی ها و کربوهیدرات ها، تغذیه مناسب با نیازهای کاری ما خارج از منزل در سرما هستند. خوردن شش تا هشت وعده غذایی کوچک و کامل در طول روز بهتر به بدن کمک می کند تا کالری های غذایی را تبدیل به گرما کنند تا خوردن یک یا دو وعده غذایی سنگین.
کم ابی بدن و تشنگی باعث خستگی در تمام انواع شرایط آب و هوایی می شود. اکثر بزرگسالان نیاز به حداقل 4 لیتر آب در روز برای جلوگیری از علائم کم آبی بدن دارند. سخت کار کردن در دماهای شدید این نیاز را افزایش می دهد.

 

 

نیازهای فیزیکی
کارگران باید در هنگام کار در خارج از منزل باقی بمانند، اما نباید لباس های زیادی را که عرق می کنند بپوشند، زیرا عرق کردن مکانیسم دفاع است که بدن را خنک می کند. هنگامی که فرد در شرایط سرد قرار می گیرد، می تواند بر اثر عرق کردن و سرمای هوا خیلی سریع دچار هیپوترمی شود. با استفاده از لباس مناسب و لایه های کافی می توانیم از تعریق بیش از حد بدن در فصل سرما جلوگیری کنیم.چه را که خود فعالیت بدنی و تحرک کارگر منجربه افزایش تعریق میشود.
لایه های لباس باید به گونه ای باشند که نزدیکترین لایه ی لباس به بدن توانایی جابه جای را برای حذف رطوبت از پوست داشته باشند. وجود یک لایه نامناسب، هم باعث سنگینی لباس می شود و هم جلوگیری از تبادل هوا با سطح بدن میکند که خود افزایش دما را به ارمغان می اورد. لایه های عبور دهنده هوا و لایه های ضد آب برای این کار کمک می کنند تا کارگران را عایق بندی مناسب کنند.
اگر کارکنان شرایط مرطوب را تجربه می کنند، پارچه هایی مانند پشم،( پشم گوسفند وجانوران دیگر) و پلی پروپیلن را در نظر بگیرید که در هنگام خیس شدن ، خیسی و اب درآنها باقی می ماند و خاصیت ضد اب ندارند. پارچه های پنبه ای و نخی گرمای بدن را از خود عبور میدهند وخواص نامناسب سنگینی وعدم تبادل هوارا ندارند.

لایه بعدی جوراب است مانند لباس های دیگر، جوراب باید متناسب باشد.می توان از یک جوراب نازک متناسب با نوع کار (مثلا جوراب یک جوشکار) در زیر و بر روی ان یک جوراب معمولی ولی گرم پوشید.
دستکش هم مانند جوراب می تواند از دو عدد استفاده کر.یک دستکش متناسب با نوع کار و دیگری جهت گرم شدن دستها. شایان ذکر است که دستکش های استفاده شده باید به گونه ای باشند که عملکرد دست و انگشتان را محدود نکند.
کلاههای زمستانه برای جلوگیری از یخ زدگی و هیپوترمی ضروری هستند. کلاه های زمستانی انواع زیاد و گوناگونی دارند که بسیار از انها را میتوان با کلاه ایمنی و یا ماسک های صورت استفاده کرد.

با استفاده از دستورالعمل OSHA و ACGIH
مهم نیست که چه سن آنها چیست، چه تعداد لایه ای که آنها پوشانده اند یا چه مدت آنها را در شرایط بیرونی قرار داده اند، همه کارگران حساس به هیپوترمی هستند و تشخیص زمانی که آنها سرد می شوند و زمانی که آنها نیاز به متوقف کردن کار برای گرم شدن دارند نیاز است.
علاوه بر لباس، کارگران باید ابزار و وسایل مناسب برای کم کردن وقت صرف شده در خارج از منزل داشته باشند. قبل از شروع سرما ابزار و وسایل حتما باید مورد بازدید و تست قرار گیرند تا از عملکرد صحیح انها در فصل سرما حصول اطمینان بعمل اید.
با توجه به این که افرادی کمی هستند که در برابر سرما مقاوم باشند با استفاده از دستورالعمل ها می توانید کار را به وظایف کوچک تقسیم کنید که در زمان محدودیت توصیه شده برای جلوگیری از آسیب های کار در سرما مناسب است.
هنگامی که کارگران احساس سرما کردند،استفاده از پتو های گرم، پناهگاه های گرم و مایعات گرم که به آسانی در دسترس هستند، می تواند به کاهش هیپوترمی و جلوگیری از آسیب های شدید کمک کند.
اکنون با استفاده از راهنمایی و اموزش های لازم نسبت به آماده سازی کارکنان از لحاظ ذهنی و فیزیکی اقدام کنیم و خیال اسوده به استقبال فصل سرما بریم.
زمستان زیبایی های خود را دارد، با رعایت ایمنی و دستورالعملها می توانیم از این زیایی ها لذت ببریم.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *