بازدید 80
0

راحتی و خوش دوختی در کنار امنیت

 

در زمان طراحی PPE برای آتش نشانان، البته که ارائه حفاظت کامل در برابر خطرات آتش مهم ترین مورد است. به لطف کار تولیدکنندگان پارچه و الیاف بین المللی پیشرو، حال چند پارچه بسیار تخصصی در دسترس بازار وجود دارد که دامنه گسترده ای از مزایای محافظتی را ارائه می کنند. با استفاده از این مواد در ترکیب های مشخص، PPE می تواند محافظت عالی در برابر گرما، نشت شعله و فلش اورها ارائه کند، در حالی که به صورت حیاتی اجازه خروج رطوبت و خنک نگه داشتن بدن را می دهد.
اما استفاده از بهترین مواد محافظتی پایان داستان نیست. طراحی و سبک یک لباس نیز نقش حیاتی در مشارکت در امنیت آتش نشان و در قادر ساختن ماموران به اجرای نقش های خود به صورت موثر ایفا می کند.

ارگونومی و راحتی
هر لباس محافظتی، حتی اگر شامل آخرین مواد مقاوم در برابر آتشی باشد که بدن را از سر تا پا پوشش می دهد، اگر به حدی سنگین و سخت باشد که حرکات آتش نشانان را محدود کند یا اگر باعث شود به حدی احساس گرما و عرق کنند که تمرکزشان از فعالیت منحرف شوند، بی فایده است. آتش نشانان باید در شرایط خطرناک سینه خیز حرکت کنند، بدوند، بلند کنند و بالا بروند. به علاوه باید قادر باشند تمرکز کرده، فکر کنند و تصمیمات خوبی بگیرند. در نتیجه لباس آنها باید ارگونومیک باشد تا انعطاف پذیری حرکات را افزایش داده و ریسک گیر کردن را کاهش داده و راحت باشد.
مهم است که تولیدکنندگان PPE آزمون ها و بررسی های گسترده ای انجام دهند تا تضمین کنند لباس ها قابلیت تحرک گردشی بهینه و انعطاف پذیری به خصوص در زانوها و آرنج ها را فراهم می کنند. به همین ترتیب، طراحی ها باید مورد آزمون قرار گیرند تا حداکثر راحتی تضمین شود. آتش نشانان، چه در حال انجام نجات در سیل، در کنار جاده، در آتش سوزی شدید چه در شرایط بسیار سرد، باید دمای راحت بدن را حفظ کرده و خشک باقی بمانند.

 

تصویر: دستکش های Bristol برای راحتی و تناسب شکل گرفته اند و دامنه عالی از حرکت و چالاکی دستی را ارائه می کنند.

 

دوام
PPE آتش نشان باید به وضوح همزمان سخت و انعطاف پذیر باشد. این مجموعه های بسیار تخصصی از تجهیزات، سرمایه گذاری چشمگیری برای هر خدمت آتش نشانی و نجات هستند و حداقل باید چند سال دوام داشته باشند. گرچه به وضوح مطلوب است که لباس هایی تولید کنیم که پوشیدن آنها سبک و راحت باشد، باید قدرتمند، مقاوم در برابر پارگی و بریدگی و قادر به تحمل شستشوی منظم باشند. ویژگی های طراحی تخصصی به علاوه می تواند به تقویت لباس هایی کمک کند که ممکن است کهنه شوند، از جمله پدهای محافظتی زانو و آرنج.
لباس های PPE به علاوه باید بتوانند شکل و قابلیت های حفاظتی خود را پس از شستن و خشک کردن حفظ کنند. این احتمالا در سال های آتی، به دنبال تحقیق اخیر شناسایی کننده ارتباط محتمل بین PPE آلوده و نرخ بالای سرطان در بین آتش نشانان مهم تر نیز شود. با انجام تحقیقات بیشتر، محتمل است که شستشوی منظم تر PPE ها به عنوان راهی برای کاهش ریسک های بالقوه پیشنهاد شود. در حال حاضر، بیشتر خدمات آتش نشانی و نجات در سراسر دنیا به صورت سالانه تجهیزات خود را تمیز می کنند مگر آن که به خصوص لک شده یا در معرض ترکیبات خطرناک قرار گیرد. اما، در اسکاندیناوی، حال تجهیزات به صورت منظم بیشتر شسته می شوند و انتظار داریم بسیاری از کشورها این رویه را دنبال کنند. حال، بیش از همیشه، حیاتی است که PPE بتواند دفعات شستشو را تحمل کند تا عمر مفید لباس کاهش نیابد.

اندازه گیری
به همراه بهترین پارچه، مواد و ترکیبات، کاملا ضروری است که لباس هایی ارائه کنیم که کاملا اندازه باشند. لباسی که بسیار بزرگ است ممکن است با مواد بیشتر گرفتار شده در تجهیزات، خیلی سنگین باشد. لباسی که خیلی کوچک یا تنگ است می تواند محافظت گرمایی را با کاهش فضاها به خطر بیندازد. در Bristol، ما از رویه اندازه گیری جامع استفاده می کنیم و تیم های متخصص خود را برای اجرای تمام اندازه گیری ها ارسال می کنیم تا تضمین کنیم به صورت صحیح اجرا می شوند. مهم است که هر کت و شلوار مناسب یک فرض مشخص باشد زیرا تنها راه برای تضمین عملکرد محافظتی بهینه است

 

تصویر: محصولات RescueFlex از Bristol سطح بالایی از انعطاف پذیری و محافظت مازاد در زانوها و آرنج ها را ارائه می کنند.

 

طراحی خلاقانه
با در نظر داشتن راحتی و ارگونومی، چالش پیش رو ایجاد یک PPE است که محافظت مناسبی برای مجموعه ای از عملیات نیازمند سطوح متغیری از محافظت ارائه کند. تولیدکنندگان PPE دانما در تلاش برای ارائه طراحی های خلاقانه ای هستند که راه حل های قابل اجرایی ارائه کند. Bristol اولین تولید کننده PPE بود که دیدگاه لایه ای جدید، LayerFlex را با استفاده از مجموعه ای از سه لباس ارائه کرد. در زمان استفاده در ترکیب های متفاوت، کت لایه میانی، کت رویی و شلوار، سطوح مورد نیاز از حفاظت را برای آتش نشانان اصلی و نجات تخصصی فراهم می کنند. گزینه هایی که ارائه می کنند تضمین می کند که آتش نشان قادر به پوشیدن لباسی است که مناسب نقشی باشد که در حال انجام آن هستند نه پوشیدن همان لباس آتش نشانی اصلی برای تمام نقش ها. برای مثال، تمام سه لباس برای ملحق شدن به یک آتش سوزی خانه پوشیده می شوند، در حالی که برای یک تصادف جاده ای ترکیب کت لایه میانی و شلوار، بدون کت رویی مناسب تر است که حرکات، راحتی و انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می کند.

نقش در حال تغییر یک آتش نشان نیز نیاز به لباس های مشخص برای استفاده در طول عملیات جستجو و نجات، از جمله تصادف های جاده ای، موقعیت های اورژانسی پزشکی یا سیل را که اغلب نیازمند انعطاف پذیری بیشتری هستند، ایجاد کرده است. RescueFlex از Bristol حفاظت فیزیکی در نقاط پر ریسکی مانند زانوها و آرنج ها، سطح بالایی از انعطاف پذیری برای قابلیت مانور در فضاهای بسته و وزن کم برای به حداقل رساندن استرس گرمایی را فراهم می کند. کت و شلوار می توانند به یکدیگر متصل شده تا حفاظت را در زمان حرکت و سینه خیز رفتن حفظ کنند.
ترکیب کت و شلوار Gore® Varde، محصول جدید RescueFlex است. این لباس های جدید، با استفاده از آخرین پارچه ها از WL Gore، به خصوص در حین ارائه سطح بالایی از محافظت در برابر باد، آب و شعله، سبک و قابل تنفس هستند. مهم تر از آن، به آتش نشانان اجازه می دهد در فضاهای بسته یا در شرایط نامساعد برای مدت طولانی تر و با راحتی بیشتری کار کنند. ویژگی های ضد آب و ضد باد و دوام پارچه، از جمله ویژگی های جذب آب کم و ویژگی های خشک شدن مجدد سریع، محافظت در برابر عناصر بیرون را تضمین می کند. همزمان، عرق قادر است از پارچه به بیرون نفوذ کند و فرد را خشک نگه دارد. پارچه Gore® Varde به علاوه خود به خود خاموش شده و بازدارنده آتش است و از آتش نشان در برابر خطر محتمل آتش غیر منتظره در طول عملیات نجات محافظت می کند و زمان فرار حیاتی را فراهم می کند

 

تصویر: PPE آتش نشان باید ارگونومیک و راحت و محافظت کننده باشد

 

لباس های سازگار
به علاوه حیاتی است که این توجه به جزئیات و طراحی به تمام لباس ها و لوازم مازاد منتقل شود تا تضمین شود آتش نشانان کاملا از سر تا پا محافظت شده اند. کلاه ها، پوتین ها، سرپوش ها و دستکش ها باید کاملا مناسب کت و شلوار باشند تا هیچ ناحیه ای از بدن در معرض خطر قرار نگیرد. بار دیگر، باید راحت باشند و حرکت در آنها ساده باشد تا آتش نشان را قادر به فعالیت موثر کند.
دستکش ها که در آن دامنه حرکت و چالاکی دست کاملا ضروری است، به خصوص چالش طراحی چشمگیری را ارائه می کنند. هر دستکش در محصولات Bristol طراحی شده تا مناسب ترجیحات مشخصی باشد و با تعدادی از استانداردهای بین المللی مطابق باشد. برای مثال Bristol Leather Structural GLOVE36 مطابق استاندارد اروپایی EN659:2008 است. از چرم سیاه انعطاف پذیر نرم ساخته شده و برای تناسب و راحتی با انگشت و کف دست سیلیکونی و سرآستین Nomex® بافت شکل گرفته است. آزمون مستقل نشان داده که دستکش ها مقاومت استثنایی خوبی در برابر برش و پارگی دارند.
دو دستکش اصلی دیگر در محصولات ما از پارچه Hainsworth TITAN® ساخته شده و از لحاظ کالبدشناسی برای تناسب و راحتی شکل گرفته اند. GLOVE49 از TITAN® PBI 1260 استفاده می کند در حالی که GLOVE53 از TITAN® 1220 قرمز رنگ. هر دو کف دست های سیلیکونی، انعطاف پذیری، محافظ های بند انگشت و سر آستین بافت NOMEX® را به کار می گیرند.
هر سه مجموعه دستکش ها شامل پوسته Gore CROSSTECH® مقاوم در برابر عوامل بیماری زا با آستر Kevlar هستند و حال در محدوده گسترده ای از اندازه ها از 6 تا 13 و XXS تا XXL در دسترس هستند تا تضمین کنند که تناسب خوبی برای هر عضو آتش نشانی در دسترس است.
عادلانه است که بگوییم برای امن نگه داشتن آتش نشانان و کمک به آنها در اجرای نقششان به بهترین نحو، PPE باید ترکیب پیچیده ای از ویژگی ها را ارائه کند. PPE باید از سر تا پا حداکثر محافظت در برابر آتش و سایر مواد خطرناک را ارائه کند، به میزان کافی سبک و انعطاف پذیر باشد تا حرکت را امکان پذیر سازد، قابل تنفس باشد تا جلوی گرمای بیش از حد را بگیرد، محکم باشد تا جلوی پارگی را بگیرد و با دوام باشد تا در برابر شستشوی منظم دوام بیاورد. اندازه و تناسب باید برای هر فرد صحیح باشند و در نهایت، پوشیدن روزمره آن باید راحت باشد.
برای اطلاعات بیشتر به لینک روبرو مراجعه کنید www.bristoluniforms.com

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *