بازدید 227
0

راه حل های ساده برای نگهداری PPE

 

تجهیزات مرطوب و اوضاع ضعیف نگهداری می تواند به امنیت و روحیه ضربه بزند. لوته دبل گزارشی در مورد راه حل های ساده برای نگهداری PPE ارائه داده است که می تواند به آتش نشانان کمک کند با اطمینان از این که از PPE هایشان به طور صحیح مراقبت می شود، بیشتر زنده بمانند.
خیس شدن یک خطر شغلی آتش نشانی است و گرچه خیس شدن در زمان خاموش کردن آتش، نسبت به خود آتش کم خطرتر است، باز هم یک مشکل است. وقتی که یک آتش نشان بعد از یک سانحه با تجهیزات خیس به ایستگاه بر می گردد، ضروری است که لباس ها پیش از اینکه دوباره به آنها نیاز شود به درستی خشک شوند. علاوه بر پیامدهای مالی بلند مدت نگهداری نادرست از PPE های گران قیمت، مسائل ایمنی نیز به دنبال شرکت کردن در عملیات با تجهیزات مرطوب وجود دارد. اما با چند لایه و سنگین شدن لباس های مدرن، خشک کردن PPE می تواند سخت باشد و اتاق های تجهیزات نیز اغلب قسمت های نادیده گرفته شده ایستگاه های آتش نشانی هستند.
به هر حال، حل این مشکل می تواند به سادگی آویزان کردن صحیح لباس ها در محیطی با اتاق هایی که قابلیت گردش هوا را داشته باشند، باشد. شرکتی به نام Geargrid در ایالات متحده که متخصص تولید محصولات سیمی مقاوم در دامنه ای از کاربردها است، راه حلی موثر فراهم کرده است. یکی از محصولات این کمپانی، که یکی از پرفروش ترین محصولات آن ها نیز هست، یک قفسه نگهداری سیمی نصب شده بر دیوار برای PPE است. مامور فروش Geargrid انگلستان، جیسون ویلکینز توضیح داد که این قفسه تقریبا 70 درصد کسب و کار شرکت را تشکیل می دهد و در حال حاضر حدود 75 درصد فرودگاه های بین المللی انگلستان به آنها مجهز هستند.

 

تصویر: مشتریان Geargrid متوجه شده اند که آتش نشانان از زمان استفاده کردن از قفسه های نگهداری باز PPE، از لباس های خود بهتر مراقبت می کنند. قفسه نصب شده در فرودگاه ادینبورگ اسکاتلند

همچنین شمار در حال رشدی از اداره های آتش نشانی و گروه امداد در حال نصب آنها هستند، مانند آتش نشانی Surrey و گروه امداد انگلستان.
آنها در ابتدا با ورودی آتش نشانان طراحی شده بودند و ترکیب ساده ی سه قلاب و دو طاقچه در هر قفسه فضای نگهداری مورد نیاز یک آتش نشان را فراهم می کرد تا لباس هایش را خشک، منظم و در وضعیت خوب و امن و آماده باش نگه دارد. ویلکینز می گوید: «تجهیز آتش نشانان با لباس های محافظتی هزاران پوند خرج دارد و اگر هر روز یک کت سنگین را روی یک قلاب، برای ماه ها و یا سال ها آویزان کنید، نه تنها به طور صحیح خشک نمی شود بلکه فشار اضافی نیز به لباس وارد می کند. حتی وقتی که قلاب ها در اتاق های خشک کن که برای سریع تر خشک کردن لباس ها طراحی شده اند قرار گرفته اند، لباس ها به طور مساوی خشک نمی شوند مگر اینکه به طور صحیح آویزان شده باشند.»
PPE باز هم می تواند روز بعد مرطوب باشد، به خصوص در بخش هایی مانند زیر بغل. ویلکینز توضیح می دهد که: «نگهداری صحیح لباس ها، به معنی آویزان کردن آنها بر جا رختی به صورتی است که یقه ها و شانه ها فرسوده نشوند و در یک قفسه باز باشند که اجازه گردش آزادانه ی هوا را بدهد و در دمای اتاق باشد. بعد از آن لباس ها می توانند قطره قطره به طور طبیعی و مساوی خشک شوند که به جلوگیری از تولید بو و کپک کمک می کند. طراحی باز Geargrid اجازه گردش یافتن هوا در هر جهتی را می دهد و شکل طاقچه ها و قلاب ها هر آتش نشان را قادر به نگهداری از PPE به طوری که برایشان کارایی داشته باشد می کند.
برای نمونه، نگهداری از لباس ها به صورتی آب که از کت های خیس در چکمه ها نچکد. مزیت های هزینه مستقیمی برای مطمئن شدن از نگهداری صحیح PPE وجود دارد. اولا بیشتر دوام می آورد و ثانیا هزینه تعمیر برای هر چیزی کاهش می یابد. نگهداری PPE طبق دستور العمل تولید کننده می تواند به این معنی باشد که تعمیرات تحت گارانتی انجام می شوند و باعث کاهش هزینه ها می شود.
قرار دادن فضای شخصی در اختیار آتش نشانان به علاوه می تواند شمار تجهیزات گمشده یا استفاده نامناسب را کاهش دهد. ویلکینز می گوید: «اگر آتش نشانان جای مشخصی را برای نگهداری و نظم دادن به تجهیزات خود داشته باشد، باعث به وجود آمدن یک حس مالکیت می شود و اداره های آتش نشانی که مجهز به Geargrid هستند گزارش داده اند که این قطعا یکی از مزیت های این سیستم است.» مایک اسکات، رییس آتش نشانی اداره آتش نشانی ایگن در شهر مینه سوتا که در سال 2010 این قفسه ها را نصب کرده است، می گوید: «ما متوجه شده ایم که به خاطر این قفسه ها آتش نشان هایمان از ابزارشان بهتر مراقبت می کنند. وقتی که من بیشتر از 30 سال پیش در اداره ی آتش نشانی شروع به کار کردم، ما معمولا از قفسه های اشتراکی برای تجهیزات استفاده می کردیم، اما حالا که هر آتش نشان فضای خود را دارد، از لباس های خود بهتر مراقبت می کنند. به علاوه فهمیدیم که چیزهای کمتری از تجهیزات گم می شوند.
پیدا کردن همه چیز آسان تر شده و برای یک آتش نشان سخت تر شده که تجهیزات فرد دیگری را در صورت گم شدن تجهیزات خود بردارد.» اداره آتش نشانی ایگن قبل از نصب کردن Geargrid از گزینه های دیگری مانند قفسه چوبی و قفسه فلزی سخت برای نگهداری استفاده کرده بود. هیچ کدام از راه حل ها به تجهیزات اجازه خشک شدن به طور صحیح نمی داد و اندازه کوچک قفسه های فلزی به معنای این بود که لباس ها با گذاشتن و برداشتن به قفسه گیر کرده و به تعمیرات اضافی ختم می شد.
یک آزمایش بر روی یک قفسه ای مشابه رد شد زیرا آن محصول به اندازه کافی محکم نبود، بعد از آن Geargrid نصب شد که تا الان شکستی نداشته است. اسکات می گوید: «چیزی که ما در مورد این محصول برای ما ارزشمند است، کیفیت بالا، ساختار محکم و این مساله است که توسط آتش نشانان برای آتش نشانان ساخته شده است. بودجه ها کم است، بنابراین ارزش پول مهم است. ما پول زیادی را خرج خرید بهترین PPE آتش نشانی ممکن برای محافظت از آتش نشانانمان می کنیم پس نباید برای مراقبت از آن PPE نیز سرمایه گذاری کنیم؟»
اسکات همچنین ذکر کرد: «تمایل Geargrid برای همکاری با خریداران برای ساخت راه حلی سفارشی یکی از دلایلی است که قفسه هایش با موفقیت فروش رفته است. ما با نیازهای مشخصی به آنها مراجعه کردیم و آنها سیستم ها را برای سازگاری با نیازهای ما تغییر دادند. به عنوان مثال آتش نشانان ما جای را برای نگه داشتن وسایل شخصی خود در قفسه می خواستند، پس Geargrid یک جعبه امن با یک قفل طراحی کرد که به قفسه متصل می شود و آتش نشانان ما از آنها برای نگه داری چیزهایی مثل عکس های خانوادگی استفاده می کنند. همه ی این ها به احساس غروری که در محل کار و تجهیزات خود دارند اضافه می کند.»
برای اسکات و آتش نشانانش، تخصص مازاد محیط کار امتیاز دیگری است و این موضوع توسط مارک داو، مدیر ناظر آتش نشانی و گروه امداد فرودگاه ادینبورگ تایید می شود. برخلاف اداره آتش نشانی شهر ایگن، که چندین سال است سیستم Geargrid را مورد استفاده قرار داده است، فرودگاه ادینبورگ در همین جولای این قفسه ها را نصب کرد، اما این تغییر شکل محیط کار، خوب، دگرگون کننده بود.
تصمیم نصب Geargrid زمانی که ایستگاه می خواست برای PPEجدید سرمایه گذاری کند، گرفته شد و اتاق تجهیزات در آن موقع پایین تر از حد استاندارد شناسایی شد. مدیر ناظر داو می گوید: «استگاه نیازمند یک ارتقا بود، به همین خاطر روی بهبود اتاق تجهیزات سرمایه گذاری شد تا اطمینان حاصل کنیم که می توانیم PPE های جدید را طبق توصیه تولیدکنندگان نگهداری کنیم. تجهیزات قبلی ما به درستی نگهداری نمی شدند و این بر روی متوسط عمر عملیاتی تاثیر می گذاشت. خشک نکردن لباس ها به طور صحیح به معنای این بود که آنها مرطوب و کپک زده می شدند و باعث فرسودگی اضافی تجهیزات می شد. با دانستن این که در حال خرید تجهیزات جدید هستیم، می خواستیم مطمئن شویم که بهترین چیزی را که می خواستیم برای آن هزینه کنیم با اطمینان از این که بیشتر عمر می کند به دست آوریم. ما دنبال چیزی بودیم که در بلند مدت سودمند باشد.»

 

 

مشکل داو این بود که طبقه اتاق تجهیزات خیلی محدود بود – فقط در حدود 5 متر در 5.4 متر – و آنها 58 قفسه را باید در آن فضا جا می کردند. «ابتدا فکر کردیم که مجبوریم انبار تجهیزات را بین دو جای متفاوت تقسیم کنیم، اما Geargrid یک نقشه ی سفارشی طبقه برای ما درست کرد و توانست تمام 58 قفسه را جا کند و گرچه اندازه ی اتاق محدود بود ولی با این حال فضایی برای حرکت راحت وجود داشت.
آتش نشانان ما الان می توانند به اتاق بروند، قفسه خود را پیدا کنند و آماده عملیات از آنجا خارج شوند.» داو اضافه می کند: «بازخورد اولیه آتش نشانانمان مثبت بود. آنان دیگر برای پیدا کردن و گم شدن تجهیزاتشان دست و پا نمی زنند و در حال حاضر اتاق تجهیزات شلوغ ما یک محیط بسیار حرفه ای تر است. من خرید این سیستم را پیشنهاد کردم و این روند را از سفارش، تحویل، سازگاری سیستم برای استفاده عملیاتی و بر پایی آن، به طور کامل دنبال کردم. من احساس می کنم که با فراهم کردن بهترین چیز با بودجه مان، محیط ایستگاه را پیشرفته کرده ایم.»
ویلکینز توضیح می دهد که خدمت مناسب سفارشی قسمتی از کار Geargrid است که به شما پیشنهاد داده می شود و شرکت می تواند مانند مورد فرودگاه ادینبورگ آنها را در فضای موجود جا دهد و یا از اول کار ساخت یا بازسازی ایستگاه وارد شود تا کمک کند بیشترین استفاده را از فضا و سیستم ببرند. سیستم ساده است و به سرعت نصب می شود و برای این که بتوان در صورت لزوم آن را جا به جا کرد، قابل جدا شدن است. اما مزایای آن فراتر از ملاحظات کاربردی و اقتصادی بودن آن می باشد. ریسک ایمنی اصلی در صورت صحیح خشک نشدن تجهیزات وجود دارد. اگر یک PPE مرطوب در یک سانحه ی آتش سوزی پوشیده شود، دمای بالا ممکن است باعث سوختگی با آب شود. برای اسکات در مینه سوتا، که دمای پایینی را در زمستان تجربه می کند، مسائل سلامت دیگری نیز در صورت پوشیدن تجهیزات خیس توسط آتش نشانان در هوای سرد وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند.
و بعد این حقیقت وجود دارد که اگر تجهیزات به درستی نگهداری نشوند و دائما مرطوب باشند، سریع تر فرسوده خواهند شد، یعنی ممکن است آتش نشانان با پوشیدن PPE که حفاظت کامل را فراهم نمی کند به سمت آتش بروند. سرمایه گذاری بر روی چیزی ساده همچون قفسه سیمی نگهداری تجهیزات علاوه بر این پیامی به تمام آتش نشانان می رساند. این مساله فقط در مورد صرفه جویی نیست، کاهش تجهیزات گمشده و به حداکثر رساندن طول عمر PPE، گرچه این موارد از نظر اقتصادی برای هر اداره آتش نشانی اهمیت دارند. اصولا درباره سرمایه گذاری روی خود آتش نشانان و امنیت آنها است. اطمینان از این که PPE به علت نگهداری نامناسب دچار پارگی و صدمه نشوند و به این وسیله انجام بهتر نقش اصلی خود که محافظت کردن از آتش نشان است و این که آتش نشانان مجبور نباشند ریسک سوختن توسط آب، به علت پوشیدن تجهیزات مرطوب در آتش را بپذیرند، همگی برای داشتن محیط شغلی امن تر همکاری می کنند.
بنابراین، هرگونه که به قضیه نگاه کنید، این راه حل ساده سودمند خواهد داشت.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *