بازدید 118
0

چگونه می توان اطلاعاتی مفید به منظور مدیریت و نظارت بر قسمت های مختلف فروشگاه به دست آورد؟

 

 

 

 

چگونه می توان اطلاعاتی مفید به منظور مدیریت و نظارت بر قسمت های مختلف فروشگاه به دست آورد؟

کسب و کارهای مبتنی بر مشتری هرگز پتانسیل بالایی در جهت جمع آوری اطلاعات در مورد جنبه های مختلف از عملیات فروشگاه خود ندارند. چگونه می توان اطلاعاتی مفید به منظور مدیریت و نظارت بر قسمت های مختلف فروشگاه به دست آورد؟ چگونه این اطلاعات را می توان برای کسب و کار خود تفسیر کرد؟ چگونه می توان از آن برای افزایش فروش و درآمد و جلوگیری  استفاده کرد؟

ارائه دهندگان هوش تجاری (BI) می توانند منابع داده های متعدد و تجزیه و تحلیل دقیق داده ها را به درستی به ارمغان بیاورند که به این وسیله می توان تمام محتوی آنالیز داده را در جهت افزایش بهره وری فروشگاه ها به کار برد.

شرکت VIVOTEK در هوشمند سازی تجاری خرده فروش ها  ( در زمینه سیستم های نظارت تصویری مداربسته تحت شبکه) راه حل نقشه حرارتی (Heat map) را جهت یکپارچه سازی کامل مدیریت و تحلیل رفت آمد ها ارائه داده است. بهترین مزیت این راه حل شناسایی سربع مشکلات و بهبود کارآمدی مدیریت فروشگاه های خرده فروشی می باشد.

 

 

 

 

 

توانایی های قدرتمند                                         آنالیز قابل اعتماد                                        راه اندازی آسان

 

راه های درک رفتار مشتریان خود

  • شناسایی شدت و جریان رفت و آمد :

با بهینه سازی و طبقه بندی فروشگاه، صاحبان کسب و کار می توانند اطلاعات نقشه گرما (Heat Map) را جهت بهبود اثربخشی مدیریتی استفاده کنند. به این وسیله جریان های رفت و آمد سریع و فرصت های مناسب خرید شناسایی می شوند، تا درصورت لزوم کمپین های تبلیغاتی یا محل استقرار فروشنده ها بررسی گردد.

  • رنگ های ادراکی :

تجزیه و تحلیل آماری خودکار  به وسیله “نقاط داغ” و “نقاط مرده” با رنگ های مختلف در جریان مسیر مشتریان نشان داده می شود. تراکم حرکات با رنگ های مختلف بر روی نقشه ( Heat Map ) نمایش داده می شود. رنگ قرمز نشان دهنده تراکم بسیار بالا حرکت مردم در هر منطقه است و رنگ آبی نشان دهنده فعالیت رفت و آمد کمتر مشتریان در آن منطقه می باشد.

  • نمودار و گراف داده های دقیق :

نقشه حرارتی (Heat Map) مناسب ترین نمودار جهت درک سریع و آسان و از نظر رابط کاربری بسیار چشم نواز می باشد. نمودار ها به شما این امکان را میدهند تا بخش های زمانی مختلف اطلاعات را انتخاب کنید و ببینید دقیقا چه چیزی در چه زمانی تغییر کرده و یا جا به جا شده است. صاحبان کسب و کار به راحتی می توانند از آنچه که در بالاترین یا پایین ترین نقطه یا هر قطعه ای گزارش تهیه کنند.

  • سه حالت نمایش گرافیکی:

نقشه حرارتی (Heat Map) 3 حالت مختلف تجزیه و تحلیل اطلاعات فراهم می کند. آنالیز مسیر (Path Analytics) برای نشان دادن سهم درصدی راه های و مسیر های مختلف است. حالت های دیگری مانند ساکن ماندن (Dwell Map) و فعالیت مشتری (Customer Activity) می توانند به طور مناسب اطلاعات مربوط به اپراتورهای خرده فروشی را برای افزایش کارایی آنها فراهم کنند.

 

  • جست و جوی یک تا 31 روزه :

نقشه حرارتی (Heat Map)  انتخاب های زمان های مختلفی را برای کاربران فراهم می کند. می توان در محدوده زمانی یک روزه با جستجو در ساعت های مختلف یک روز یا محدوده زمانی یک ماهه با جستجو در روز های مختلف یک ماه گزارش گیری نمود.

 

 

 

 

 

 

 

اطلاعات دقیق برای خرده فروشان و صاحبان کسب و کار

 

مدیریت فروشگاه :

می توان از گزارش ها و نمودار های آنالیز مسیر مشتری برای بهینه سازی کارکنان و خدمات به  مشتریان استفاده نمود. همچنین می توان با مقایسه اثربخشی و شناسایی بهترین نقاط فروش اقدام به  قرار دادن محصولات درقسمت های پرتردد یا پربازدید فروشگاه نمود.

آنالیز اثربخشی بازاریابی:

نقشه حرارتی با جمع آوری داده ها برای اندازه گیری جاذبه های محصولات و عملکرد قسمت های مختلف فروشگاه، امکان مقایسه اثربخشی رویدادهای مختلف تبلیغاتی در زمان های مختلف را فراهم می آورد.

نظارت تصویری رفت و آمد:

به وسیله نقشه حرارتی می توان مراجعه به سایت های مختلف در فروشگاه های مختلف را بررسی کرد. همچنین نقاط داغ (پرتردد)، نقاط مرطوب و تنگناها را به سرعت شناسایی کرد. از دیگر امکانات نقشه حرارتی می توان به نقشه های جریان در داخل فروشگاه که باعث شناسایی مسیر های پررفت و آمد می شود، اشاره کرد.

 

 

تهیه و تنظیم : عرفان معصومی 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *