بازدید 86
0

محمد کاظم حسینی یزدی، مدیر مجموعه مهندسی فرادید برتر

دوربین‌های IP باید جایگزین دوربین‌های آنالوگ شود

فرادید برتر از کی و در چه زمینه‌ای فعالیت خود را آغاز کرده است؟

فرادید برتر از سال 1388 کار خود را در زمینه سیستم‌های حفاظتی آغاز کرده است. فرادید برتر تولیدکننده دوربین اماکن با برند HSS است و تقریبا دو سال است که این شرکت واردات دوربین‌های مدار بسته با برند Blue cam را انجام می‌دهد.همچنین حوزه فعالیت ما بسیار گسترده است و تقریبا با کل کشور در ارتباط هستیم و نمایندگانی در سطح استان‌ها داریم. در بحث دوربین‌ها نیز بیشتر دوربین‌های پروژه‌ای (هم IP و هم AHD نمونه‌های 3/1 و 2 مگاپیکسیل) را وارد می‌کنیم.

دلیل شما برای انتخاب برند Blue cam چیست؟

حدود دو سال است که blue cam را وارد می کنیم. Blue cam یک برند OEM است، ما این برند را به ثبت رسانده‌ایم و در در این حوزه فعالیت می‌کنیم. در واقع پس از کار کارشناسی فراوان در نهایت این برند را از میان برندهای موجود در بازار انتخاب کردیم.

شرایط بازار برای شما در این صنف به چه صورت است؟

متاسفانه رکود اقتصادی حاکم بر کشور بر بازار سیستم‌های حفاظتی و امنیتی که بحث مهم و کلیدی امنیت جامعه را پوشش می‌دهد نیز تاثیر گذاشته است. همچنین با افزایش تکنولوژی و تامین کالای داخلی باز هم نمی‌توانیم بازار خود را به دست آوریم. ما موارد بسیار زیادی داریم که در آن تعریف پروژه انجام شده است، با وجود آن مشتریان توان پرداخت مالی پروژه را ندارند. همچنین موارد بسیار دیگری وجود دارد که پروژه‌ها پیش از این تعریف و با دوربین‌های آنالوگ اجرا شده است، با وجود آن هیچ رقبتی برای ارتقای این سیستم‌ها وجود ندارد. کاربرد سیستم‌های آنالوگ برای یک بازه زمانی خاص بوده است و باید بپذیریم که با ارتقاء تکنولوژی دیگر کاربرد سابق ندارد.

برای حل این مشکلات چه راهکاری را می‌توان پیشنهاد کرد؟

همیشه در بحث مشکلات مالی و اقتصادی، اول دولت‌ها تصمیم گیرنده هستند و می‌توانند تغیراتی را ایجاد کنند، اما اگر بخواهیم از اشل دولت‌ها خارج شویم و خودمان برای حل مشکلاتمان اقدام کنیم باید این اقدامات را انجام دهیم: در ابتدا اتحادیه‌ها و اصناف که با اماکن در ارتباط هستند باید مجموعه طلافروشی‌ها، صرافی‌ها، بانک‌ها و مجتمع‌های تجاری را مجبور کنند که دیگر به هیچ عنوان از دوربین‌های آنالوگ استفاده نکنند و یا اگر استفاده می‌کنند این دوربین‌ها را ارتقا دهند. در این صورت سطح امنیت کشور نیز بالا می‌رود. هنوز بسیاری از بانک‌های ما با سیستم‌های آنالوگ کار می‌کنند. اگر اماکن اجبار کند که سیستم‌های زیر دو مگاپیکسل نصب نشود، عملا در صنف ما یک غربال‌گری اتفاق می‌افتد. همچنین در نظر داشته باشید که صنف ما اشباع شده‌است. قبلا در نهایت هفت وارد کننده کلی داشتیم، در حالیکه در حال حاضر دست کم در هر شهری ده وارد کننده داریم. متاسفانه بازار سازی لازم انجام نشده است و افراد ضرورت آن را آنگونه که باید حس نکرده‌اند.

چگونه می‌توان این ضرورت را در جامعه برای افراد جا انداخت؟

مجموعه‌ای مانند مجموعه ایران آلارم با زمینه کاری بسیار گسترده‌ای که دارد بی‌نهایت می‌تواند در زمینه فرهنگ‌سازی موثر ظاهر شود. از سوی دیگر ما به شرکت‌هایی که زیر مجموعه شرکت ما هستند و یا به هر نحوی به ما مربوط می شوند نیز پیشنهاد می‌کنیم که اطلاع‌رسانی را به بهترین نحو ممکن انجام دهند. در حال حاضر اطلاع‌رسانی مناسبی انجام نمی‌شود و خیلی از مشتریانی که قبلا از دوربین‌های آنالوگ استفاده می‌کردند اطلاعات کافی و خوبی نسبت به دوربین‌های IP ندارند و بعضا اصلا نمی‌دانند که دوربین IP چیست. اگر مشتریان اطلاعات کافی در دست داشته باشند مطمینا به ارتقاء سیستم‌هایشان گرایش پیدا می‌کنند. در واقع دوربین‌های IP باید جایگزین دوربین‌های آنالوگ شود. ما در حوزه امنیتی و نظارتی کار می کنیم و اگر در حوزه نظارتی که کارخانه‌ها هستند و 90 درصد در زمینه نظارتی فعالیت می‌کنند را کنار بگذاریم و در حوزه امنیتی فعالیت کنیم و یک غربال‌گری در این زمینه رخ دهد، قطعا یک دگرگونی خاصی در بازار کشور رخ خواهد داد و تمامی فعالان این حوزه منتفع خواهند شد.

برنامه فرادید برتر برای آینده چیست؟

ما در بحث کابل‌ها (کابل‌های RG59 که مخصوص نظارت تصویری است و کابل‌های شبکه‌ای با برند HSS)وارد شدیم. فعالیت بعدی این است که در بحث سیستم اماکن ورژن‌های جدید اماکن که با برند HSS است را وارد بازار توزیع کنیم. امیدوارم بتوانیم در آینده نزدیک جلوی ورود کالای بی کیفیت در حوزه اماکن (حداقل در مورد سیستم‌های اعلام سرقت) را بگیریم و همچنین بتوانیم با کیفیت بسیار بالا و خوب کار کنیم.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *