انواع درب ضد سرقت
بازدید 62
0

انواع درب ضد سرقت

انواع درب ضد سرقت

اين نوع درب ها ضمن اينکه از ورود سارقين ممانعت به عمل مي آورد بايد از استانداردهاي لازمه چون عايق گرما و سرما و صدا طراحي و ساخته شده باشد
درب ضد سرقت دربي است که سارقان با هر روش از دستکاري يا تخريب قفل درب گرفته تا وارد کردن ضربه و يا اهرم کردن و… نتوانند به داخل منزل، محل کار و … نفوذ نمايند و از ورود آنها ممانعت به عمل آورد. بنابراين درب ضد سرقت مي بايست از استانداردهاي مقاومتي در برابر فشار ، برش بر سطح و گوشه هاي درب برخوردار باشد.اين نوع درب ها ضمن اينکه از ورود سارقين ممانعت به عمل مي آورد بايد از استانداردهاي لازمه چون عايق گرما و سرما و صدا طراحي و ساخته شده باشد و همچنين از استانداردهاي محيطي در زمان وقوع حوادث غير مترقبه چون زلزله و آتش سوزي برخوردار باشد تا به هيچ عنوان از ورود نيروهاي امدادي و يا خروج افراد در مواقع اضطراري جلوگيري ننمايد.
بازشوي مفيد درب هاي ضد سرقت ترک در حدود 1 متر مي باشد که اين مورد در درب هاي ضد سرقت چيني به 90-92 سانتي متر کاهش پيدا مي کند. البته تعداد محدودي از درب هاي ضد سرقت چيني نيز در بازار موجود مي باشند که بازشوي 1 متر را مي توانند تامين کنند. سايز چارچوب درب هاي ضد سرقت ترک به صورت استاندارد 115*215 مي باشد و ورق فولادي داخل درب هاي ترک نيز در بازه 0.9 تا 1.5 ميليمتر مي باشد. سايز چارچوب درب هاي ضد سرقت چين به صورت استاندارد 105*205 و 105* 210 مي باشد و ضخامت ورق فولادي استفاده شده در داخل درب هاي ضد سرقت چيني در بازه 0.4 تا 0.8 موجود مي باشد.
يکي از سوالات متداولي که خريداران درب ضد سرقت با آن روبرو هستند اين است که چه تفاوت هايي بين درب ضد سرقت چيني و درب ضد سرقت ترک و درب ضد سرقت ايراني وجود دارد و عده اي فکر مي کنند که تفاوت بين آنها تنها در کيفيتشان مي باشد و از آنجايي که کالاها و محصولات چيني به صورت عمده در بازار ايران وجود داشته و همگي داراي کيفيت نامطلوبي هستند و همچنين نگرش و اقبال خوبي نسبت به محصولات ايراني وجود ندارد درب ضد سرقت ترک را از نظر کيفيت بهتر مي دانند.
حال به دسته بندي درب هاي ضد سرقت موجود در بازار ايران بر اساس شکل ظاهري و مشخصات فني آنها مي پردازيم:
1-درب ضد سرقت ترک
2-درب ضد سرقت چيني
3-درب ضد سرقت ايراني
در حالت کلي مي توان گفت درب هاي ضد سرقت از نظر نحوه توليد و مشخصات ظاهري و شکل آنها به دو طرح ترک و چين باز مي گردد و اين را نيز بايد در نظر داشت که درب هاي ضد سرقت چيني خود نيز از درب هاي ايتاليايي الگو برداري شده اند. اما درب هاي ضد سرقت ايراني نيز نيز از نظر ظاهري کاملا مشابه درب هاي ساخت ترکيه و در بعضي موارد محدودتر کاملا مشابه درب هاي ساخت چين مي باشد. به دليل شباهت درب هاي ضد سرقت ايراني به درب هاي ضد سرقت ترک اين دو مورد را در يک دسته قرار مي دهيم. توليد کنندگان درب هاي ضد سرقت ترک که در ايران فعاليت مي کنند چارچوب هاي خود را از توليد کنندگان داخل کشور خريداري مي کنند و يا خود اقدام به توليد اين چارچوب ها در داخل کشور مي نمايد ولي يراق آلات اين درب ها عموما از محصولات ساخت ترکيه استفاده مي شود که در صدر آنها شرکت KALE ترکيه مي باشد که جايگاه ويژه اي را در بازار ايران به خود اختصاص داده است.
در ادامه به توضيح مختصري در مورد تفاوت هاي درب ضد سرقت ترک و چيني خواهيم پرداخت:
نخستين تفاوت در چارچوب اين درب ها مي باشد به گونه اي که چارچوب درب هاي ضد سرقت چيني به صورت تخت بوده و اختلاف کمي بين سطوح بيروني و لنگه درب وجود دارد.در حالي که اين اختلاف در درب هاي ضد سرقت ترک بيشتر مي باشد. دومين تفاوتي که در ظاهر کاملا مشخص مي باشد تفاوت در لولاهاي اين درب ها مي باشد. لولاهاي درب هاي ضد سرقت ترک از سمت داخل قابل مشاهده بوده و کاملا مشخص است اما لولاهاي درب هاي ضد سرقت چيني مخفي است و نه از داخل و نه از بيرون قابل تشخيص نمي باشد. تفاوت سوم را مي توان در رويه اين درب ها دانست به گونه اي که رويه درب ضد سرقت چين به صورت فلزي (استيل) با رنگ کوره اي الکترواستاتيک مي باشد. اما رويه درب هاي ضد سرقت ترک به دو دسته MDF با روکش طبيعي چوب و يا MDF با روکش PVC تقسيم بندي مي شود.
اما اين تصور که درب هاي ضد سرقت چيني نسبت به درب هاي ضد سرقت ترک داراي کيفيت پايين تري هستند شايد تصوري اشتباه و نادرست باشد اما با وجود اجناس بي کيفيت چيني در بازار ايران مي توان به خريدار درب ضد سرقت حق داد که اين تصور را داشته باشد.
قيمت درب ضد سرقت چيني نسبت به قيمت درب ضد سرقت ترک پايين تر مي باشد وزن اين درب ها نيز نسبت به نمونه مشابه ترک خود بسيار سبکتر مي باشند به طوري که مي توان گفت وزن يک درب ضد سرقت ترک با دو درب ضد سرقت چيني برابري مي کند.
در مراحل نصب نيز درب هاي ضد سرقت چين آسان تر و سريع تر نصب مي شوند هر چند که نصب درب ضد سرقت ترک نيز بيشتر از 1 يا 2 ساعت زمان بر نخواهد بود.
در پايان لازم به ذکر است که مرغوبترين و بهترين درب هاي ضد سرقت حتي اگر از فولاد نفوذناپذير و بر اساس استانداردهاي جهاني نيز طراحي و ساخته شده باشد بدون نصب قفل ضد سرقت تفاوتي با يک درب چوبي معمولي نخواهد داشت.
اما در ادامه مطلب قصد داريم به توضيح بيشتري در مورد اين سه دسته بپردازيم:

انواع درب ضد سرقت

1-درب ضد سرقت ترک:

اين نوع درب ها به دو گروه دسته بندي مي شوند: الف) درب ضد سرقت ترک وارداتي ب) درب ضد سرقت ترک مونتاژ داخل
الف)درب ضد سرقت ترک وارداتي:
قيمت درب ضد سرقت ترک وارداتي در مقايسه با ديگر درب هاي ضد سرقت موجود در بازار ايران بالاتر مي باشد و از لحاظ کيفيت نيز برتري قابل توجهي نسبت به ديگر درب هاي موجود در بازار دارا مي باشد. واردات اين درب ها بيشتر از کشور ترکيه مي باشد و به دليل آنکه هزينه هاي گمرکي آنها بسيار بيشتر از انواع ديگر درب هاست به همين جهت ازلحاظ قيمت براي مشتري گرانتر تمام مي شود و به جز موارد خاص شايد آنچنان صرفه اقتصادي نداشته باشد.
البته هميشه به اين موضوع نيز بايد توجه داشت که گرانتر خريدن هميشه به اين معنا نيست که شما قطعا خريد خوبي خواهيد داشت و گاهي مي توان با صرف هزينه کمتر به همان نتيجه مطلوب دست يافت. نتايج به ما نشان ميدهد که درب هاي ضد سرقت ترک مونتاژي با همان کيفيت ساخت و زيبايي چيزي کمتر از درب هاي ضد سرقت ترک وارداتي ندارند و در بعضي موارد بسيار بهتر چه از لحاظ امنيتي و چه از لحاظ زيبايي عمل مي کنند.
ب)درب ضد سرقت ترک مونتاژي:
درب هاي ضد سرقت ترک که به صورت مونتاژي در داخل کشور توليد مي شوند. اين نوع درب ها که هم از لحاظ ساختاري و هم از لحاظ کيفيت با نمونه وارداتي خود تفاوتي ندارند با داشتن برگ برنده خود که همانا قيمت و کيفيت مناسب براي مشتري است سهم بزرگي از بازار را تصاحب کرده اند. اين مدل درب ها با واردات مواد خام مثل رويه MDF و روکش هاي PVC و سيستم قفل و يراق آلات و… از کشورهاي همجوار همچون ترکيه و مونتاژ آن البته با توجه ويژه به استانداردهاي امنيتي و روز دنيا و همچنين استفاده از ماشين آلات روز دنيا باعث رضايتمندي مشتريان و فروش بسيار بالا در اين زمينه شده اند.

2-درب ضد سرقت چينی:

کشور چين که در زمينه هاي مختلف واردات مستقيم به کشور ما دارد در زمينه درب هاي ضد سرقت نيز توانسته جايگاه ويژه اي را براي خود تصاحب کند. درب ضد سرقت چيني موجود در بازار ايران را شايد بتوان از درب ضد سرقت با کيفيت پايين تا درب ضد سرقت با کيفيت بالا دسته بندي کرد اما در دسته بندي کلي چه از لحاظ قيمتي و چه از لحاظ کيفيتي بين درب هاي معمولي و درب هاي ضد سرقت ترک طبقه بندي مي شود.

3-درب ضد سرقت ايرانی:

اين نوع درب ها که به طور کامل در داخل کشور توليد مي شوند به نوعي ميتوان آنها را تقليدي از درب هاي ضد سرقت ترک و درب هاي ضد سرقت چيني دانست که با آوردن تکنولوژي ساخت و استفاده از دستگاه هاي مدرن گامي در بومي کردن اين صنعت بر داشته اند.
اما هنوز به طور کامل نمي توان به توليدات آنها به صورت محصولي با استانداردهاي کيفيتي و امنيتي بالا نگاه کرد و همين امر باعث اقبال کم سازندگان و مالکان به خربد از اين گروه از درب هاي ضد سرقت مي باشد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *