با این سیستم، دیگر حریق های خانمانسوز گریبان گیر استرالیا نمی شود
بازدید 69
0

حریق طبیعت خانمانسوز گریبان گیر استرالیا نمی شود

حریق طبیعت خانمانسوز با این سیستم، دیگر گریبان گیر استرالیا نمی شود

از اول سپتامبر سال 2022 سیستم جدید تشخیص ضریب وجود خطر حریق (AFDRS) در سراسر استرالیا راه اندازی شد. این سیستم با شناسایی رفتار حریق اطلاعات دقیق تر و شفاف تری از شعله و آتشسوزی های کوچک جنگلی ارائه می دهد.

سیستم تشخیص خطر حریق جدید آخرین علم و دانش رفتارشناسی حریق را در خود دارد و توسط تیم تحقیقاتی قدرتمندی پشتیبانی می شود و در مقایسه با سیستم های مشابهی که در طول 50 سال گذشته به کار گرفته شدند، تفاوت اساسی دارد. 

در سیستم های قبلی تنها تشخیص آتشسوزی در علف ها و بته ها امکان پذیر بود، اما سیستم جدید داده های مربوط به 8 گونه گیاهی مختلف که در سراسر طبیعت استرالیا وجود دارند، را در خود دارد و براساس آنها ریسک آتش در طبیعت را بررسی و تحلیل می کند.

صفحه نمایشگر ساده آن 4 سطح از خطر حریق را همراه با اقدام اولیه جهت اطفای آن نوع آتشسوزی را نشان می دهد. “ضریب وجود خطر حریق” برای محاسبه مرحله حریقی که آغاز شده است استفاده می شود. مثلا در روزهایی که خطر در حداقل سطح ممکن قرار دارد، دستگاه عبارت “No rating” را نشان می دهد.

در زمان آزمایش و تست سیستم AFDRS، یکی از بزرگترین پروژه های تحقیقاتی اجتماعی استرالیا تحت نظارت این سیستم قرار گرفت. نتیجه نشان داد برای اولین بار اطلاعات شفاف و دقیقی از خطر حریق به دست آمده است.

این سیستم امکان و احتمال شروع حریق طبیعت و جنگل را نشان نمی دهد، بلکه سطح خطر ناشی از حریقی که تازه آغاز شده است و جامعه با آن روبرو خواهد شد را نشان می دهد. سیستم AFDRS در یک مقیاس جغرافیایی انگشتی خطر حریق را محاسبه می کند. نشانگری که سطح خطر رفتار حریق را نشان می دهد از 0 تا 100 و فراتر از آن می رود. برای اطلاعات بیشتر به سایت  www.firedangerratings.com.au مراجعه کنید.

 

در سایت ایران آلارم ، اپلیکیشن ایران آلارم  و شبکه های اجتماعی ( اینستا ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا با آیدی @iranalarm ) آخرین اخبار ، تکنولوژی ها ، محصولات جدید شرکت های خارجی و تولیدکنندگان ایرانی و رویدادهای صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *