دستگاه شستشو شیلنگ آتشنشانی برای هر سازمان آتشنشانی واجب است
بازدید 160
0

دستگاه شستشوی شیلنگ آتشنشانی برای هر سازمانی ضروری است

مثل ماشین ظرفشویی که برای هر خانه ای لازم است، دستگاه شستشوی شیلنگ آتشنشانی برای هر سازمان آتشنشانی واجب است.


روش ها و دستگاه های رایج شستشو، خشک کردن و فشردن شیلنگ آتشنشانی هم کند هستند و هم کار با آنها خسته کننده است. علاوه بر آن، پرسنل ایستگاه آتشنشانی برای حفظ و نگهداری شلنگ آتشنشانی، اغلب در معرض مواد خطرناکی قرار می گیرند که باعث انواع بیمار های تنفسی و پوستی مثل سرطان می شود.

در همین راستا موسسه فنلاندی Occupational Health تجهیزات مختلفی را به سازمان های آتشنشانی و امداد نجات برای حفظ سلامت و کاهش قرار گرفتن کارمندان در معرض چنین موادی در بخش حفظ و نگهداری ایستگاه های آتشنشانی پیشنهاد می دهد. یکی ازین راه ها اخیرا توسط سیستم حفظ و نگهداری شیلنگ آتشنشانی Hose Master تولید شده است.

این دستگاه بصورت خودکار شستشوی شیلنگ را انجام می دهد، فشار آن را تست می کند، خشک می کند، سوراخ ها را پیدا می کند و آنها را برای تعمیر علامت گذاری می کند، سپس آن را بصورت مارپیچ حلقه می کند. این سیستم کاملا بسته است، بنابراین کارمند مربوط در معرض هیچگونه مواد پسماند و یا گازهای محرک که در حین شستشو متصاعد می شود، قرار نمی گیرد.

به علاوه Hose Master، از لحاظ اقتصادی سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود. در حالتی که شیلنگ آتشنشانی به صورت دستی شسته می شود علاوه بر اینکه هر شستشو زمان زیادی می برد، بیش از 100 لیتر آب نیز مصرف می شود، در حالیکه این ماشین تنها 5 لیتر آب به ازای هر شلنگ مصرف می کند و در هر ساعت 20 شلنگ شسته می شود.

این نه تنها برای سازمان آتشنشانی از لحاظ مصرف آب و برق مقرون بصرفه است، بلکه برای حفظ محیط زیست نیز مفید و موثر است. این برآورد در عملیات های سنگین آتشنشانی که تعداد شلنگ های مصرفی بسیار بالا می رود به چشم می آید. مثلا در یک عملیات اطفا سنگین در سوئد حدود 900 کیلومتر شلنگ استفاده شد که اگر قرار بود به صورت سنتی شسته شود، حدود 1 سال طول می کشید، اما تنها با یک ماشین  Hose Master این کار در عرض سه ماه و نیم انجام شد.

همچنین در دستگاه های قدیمی یا حتی شستشو بصورت دستی، به فضای وسیعی برای شستشوی شلنگ نیاز است، اما این دستگاه تنها 5 متر مربع فضا اشغال می کند. در صورت نیاز به جا بجایی نیز به راحتی حمل می شود.

در سایت ایران آلارم ، اپلیکیشن ایران آلارم  و شبکه های اجتماعی (اینستا، تلگرام، ایتا، روبیکا با آیدی @iranalarm ) آخرین اخبار، تکنولوژی ها، محصولات جدید و رویدادهای صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید.

Hosemaster- Hose Care Equipment – ESTERI GROUP

در حال حاضر، Hose Master در دو مدل متفاوت عرضه می شود. مدل HM76 می تواند شلنگ هایی تا 80 میلی متر و مدل HM110 شلنگ هایی با قطر 110 میلی متر را بشوید.

در شمال اروپا، این دستگاه در بیش از 40 ایستگاه آتشنشانی در حال استفاده است. این دستگاه نه تنها کار حفظ و نگهداری شلنگ را سریع تر و ساده تر می کند و مصرف انرزی را کاهش می دهد، بلکه مهم تر از همه سلامت کارمندان و آتشنشانان را تضمین می کند. منبع: www.esterigroup.fi 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *