سنسور
بازدید 89
0

سنسور : 10 سنسوری که ارزش بازارشان تا سال 2026 به 101 بیلیون دلار می رسد

10 سنسور که پیش بینی می شود ارزش بازارشان تا سال 2026 به 101 بیلیون دلار برسد!

آخرین گزارش Marketstandmarkets، ارزش بازار 10 سنسور برتر را در سال 2021 بیش از 72 بیلیون دلار براورد کرده است و پیش بینی می کند با نرخ رشد 6.8 درصدی، ارزش آن تا سال 2026 به 101 بیلیون دلار برسد. در بین مصرف کنندگان نهایی بازار تجهیزات مربوط به سلامتی، ماشین ها و الکترونیک بزرگترین بازارها هستند. یکی از دلایل بزرگ بودن این بازارها اشتیاق و استقبال رو به افزایش مشتریان تجهیزات هوشمند الکترونیکی، کنترلی و همچنین افزایش تقاضا در بخش امنیت و نظارت تصویری هوشمند است.

این ده سنسور برتر عبارتند از: سنسور فشار، دما، تصویر، حرکت، اثرانگشت سطح، گاز، میدان مغناطیسی، موقعیت و نور.

محققان براورد کرده اند که سنسورهای تصویر در راس تمام این 10 سنسور برتر بازار قرار دارند، زیرا اخیرا کاربرد فراوانی در صنعت دوربین مداربسته، اتومبیل و دیگر صنایع (بخصوص ماشین ویژن) پیدا کرده اند. این صنایع طی سال های اخیر از دوربین ها زیاد استفاده می کنند و همین باعث رونق بازار سنسورهای تصویر شده است.

پیش از این فقط ماشین های لاکچری از دوربین استفاده می کردند، اما امروزه براورد می شود حتی ساده ترین ماشین ها هم بزودی به 10 دوربین مجهز شوند تا امنیت راننده ارتقا یابد. پیشرفت تکنولوژی نیمه هادی ها و افزایش کیفیت تصاویر هم مزید بر علت پیشرفت سنسورهای تصویر شده است.

سنسورهای اثر انگشت هم با رشد بسیار بالایی را تا سال 2026 مواجه خواهند شد. با برنامه های اثرانگشتی که در صنایع IoT و امور بانکی و مالی دیده می شود، این رشد دور از انتظار نیست.

همچنین انتظار می رود بازار 10 سنسور برتر در منطقه خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه بخاطر افزایش تولید موتور در کشورهایی مثل هند، چین، ژاپن و کره جنوبی بالاترین رشد را تجربه خواهد کرد. فراتر از این، رشد استفاده از سنسورها در صنایع مختلف مثل درمانی، نفت گاز پتروشیمی، تجهیزات الکترونیکی نیز از دیگر عوامل رشد این بازار در این مناطق است. 

 

در سایت ایران آلارم و پیج اینستاگرام ایران آلارم آخرین اخبار، تکنولوژیها و محصولات جدید صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *