هوش پرسونا محور، طلایه دار پیشگیری از جرم می شود
بازدید 109
0

هوش پرسونا محور ، طلایه دار پیشگیری از جرم می شود

 آیا می دانید هوش پرسونا محور چیست؟

پرسونا در واقع کاراکترهای خیالی هستند که شما آن را بر اساس تحقیقاتی که رو مخاطبانتان انجام دادید و رفتاری که آنها از خود نشان می دهند، می‌سازید. پرسونا، چند شخص واقعی را توصیف نمی‌کند؛ اما بر اساس تحقیقات انجام شده روی انسان‌های واقعی به وجود می‌آید. برای نشان دادن گروه‌های مختلفی از کاربران که از خدمات، محصولات، سایت و هر آنچه که مربوط به شماست بهره می برند، می‌توانید از پرسونا استفاده کنند. ساختن یا بهتر بگوییم، تدوین پرسونا به شما کمک می‌کند تا احتیاج کاربران، تجاربشان، رفتارشان و هدف‌هایشان را بهتر بفهمید و با استفاده از آن، تصمیمات بهتری در راستای افزایش بهره‌وری و ارتقا مارکتینگ خود بگیرید. مثلاً گاهی ممکن است یک برند، طراحی، خدمات و تصمیم‌های خود را بر اساس ترجیحات تیم بر قرار کند، اما تجربیات نشان داده که این کار واقعاً جوابگو نیست و باید اطلاعات را با توجه و محور قرار دادن مخاطبان جمع بندی و الگو بندی کرد. این الگوها، تشکیل پرسوناهای مختلف را می‌دهد.

این داده ها با هوش مصنوعی از طرق مختلفی همچون دوربین های مداربسته هوشمند، کلیک های شما برروی پست های فضای مجازی و یا سایت های مختلف به دست می آید. در واقع سیگنال های دیجیتالی که شما طی یک مدت زمان تولید می کنید، بیانگر داستان شخصیت و زندگی شماست. همه اینها در کنار هم پرسونای شما یا همان بازتاب عادت های شماست.

مزایای هوش پرسونا محور

از روی این داده ها می توان فهمید شما چه می خورید؟ چه می پوشید؟ چه می خوانید؟ چگونه تفریح می کنید؟ و… . به این ترتیب خرده فروش ها، بازاریاب ها از پرسونا ها برای مدیریت و جذب مشتریان و ارائه هرچه بهتر خدمات به آنها خود استفاده می کنند. تبلیغاتی که به ایمیل شما ارسال می شود و حتی اجناسی که در طبقات فروشگاه های مجهز به دوربین های مداربسته هوش مصنوعی قرار دارد، همه براساس پرسونای مشتریان انجام می گیرد.

از طرفی این پرسوناها روند زندگی فرد را نشان می دهد. براساس این داده ها اگر رفتار غیر عادی از فرد سر بزند، به راحتی قابل شناسایی و حتی پیشگیری است. به عنوان مثال اگر تاریخچه اطلاعات فرد نشان دهد که هیچگاه شهر خود را ترک نکرده، پرداخت هزینه بلیط پرواز فرست کلس به توکیو در کارت اعتباری ش، نشاندهنده یک تغییر عجیب در رفتارش است و احتمال وجود رخ دادن یک جرم می رود که می توان در صورت لزوم به راحتی از وقوع آن پیشگیری کرد. یا براساس این داده ها مدیریت فروشگاه یا مال می تواند دزدی در فروشگاه ها را پیش بینی کند و از وقوع آن جلوگیری کند.

البته داده های پرسونا محور محدودیت های زیادی هم دارد که ممکن است اطلاعات اشتباه در اختیار بگذارد. همچنین پرسونا ها طی زمان مدام در حال تغییر هستند زیرا انسان ها به دلایل مختلف در حال تغییرند. اما با پیشرفت روز افزون هوش مصنوعی این محدودیت ها در حال ارتقا و برطرف شدن هستند. و بدون شک هوش پرسونامحور در آغاز راه مبارزه و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه است.

نویسنده: دکتر اسکات ادینگتون متخصص در هوش مصنوعی و مارکتینگ

 

در سایت ایران آلارم ، اپلیکیشن ایران آلارم  و شبکه های اجتماعی (اینستا، تلگرام، ایتا، روبیکا با آیدی @iranalarm) آخرین اخبار، تکنولوژی ها، محصولات جدید و رویدادهای صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *