دوربین هوشمند خوراک خوشمزه رستوران های های-تک
بازدید 112
0

دوربین هوشمند خوراک خوشمزه رستوران های های تک

در سال جدید دوربین هوشمند در حوزه رستوران هوشمنذ، بازار قابل توجهی خواهد داشت.

سالی که دوربین هوشمند جایگزین سیستم های هشداردهنده رستوران هوشمند می شوند

سال جدید می تواند سالی باشد که ما شروع جایگزینی دوربین های مبتنی بر هوش مصنوعی را بجای پنل های هشداردهنده سنتی در رستوران ها خواهیم دید. وقتی تنها یک دوربین AI می تواند دقیق تشخیص دهد، انسان ها یا وسائل نقلیه را تفکیک کند و تصاویر زنده را تحلیل و ارسال کند، چرا باید از سنسورهای حرکتی یا سنسور شکستن شیشه، سیستم اعلام سرقت و … برای مدیریت رستوران هوشمند استفاده کرد؟ نظارت ویدیویی و ارتباط دوطرفه تحت هوش مصنوعی، می تواند آلارم های خطا را هم کاهش دهد، از طرفی ورود غیرمجاز را نیز بهتر تشخیص می دهد.

پارکینگ ها سفره گسترده و رنگینی برای دوربین هوشمند خواهند بود

بنظر می رسد فست فودهای خدمات سریع (QSR) بتوانند به سرعت به ظرفیت مورد نیاز جمعیت برای سفارش غذا با خودرو برسند. این مسئله در طول پاندمی به اوج خود رسید، طوریکه بسیاری از پارکینگ ها تغییر کاربری داده و به مرکز خدمات سریع رستوران های زنجیره ای تبدیل شدند.

اما در سال جدید تکنولوژی سفارش غذا با خودرو (drive-thru) با دوربین های نظارتی AI رشد خوبی را تجربه خواهد کرد. با تحلیل ویدیویی هوشمند، رستوران ها علاوه بر سرعت، میزان خدماتشان را نیز افزایش می دهند. در واقع فاکتورهایی همچون سرعت خدمات، تعداد ماشین های سرویس دهی شده، آیتم های منو افزایش یافته، رفتار و روحیات مشتریان شناسایی شده و محدودیت ها و نواقص سرویس دهی کاهش می یابد. مثلا با دوربین هوشمند پلاکخوان، هویت مشتری وفادار بر اساس تعداد تردد پلاک شناسایی می شود و با توجه به سابقه سفارشاتش، توسط هوش مصنوعی رفتارشناسی شده تا بتوان خدمات ویژه مطلوب و مورد نیاز همان مشتری را برای دفعات بعد به وی ارائه داد.

باید توجه داشت؛ برای پشتیبانی از برنامه ها و رسیدن به سرعت مطلوب خدمات دهی پشت دیوارهای رستوران هوشمند ، به پهنای باند بیشتری نیاز داریم. به این ترتیب سرمایه گذاری بر بهینه سازی و ارتقا زیرساخت های شبکه نیز افزایش خواهد یافت. برخی بیزنس ها 5G را بکار خواهند گرفت و برخی با 4G LTE به کیفیت مطلوب خواهند رسید.

امنیت سایبری و حفاظت فیزیکی مبتنی بر ابر

بالارفتن سرعت استفاده از راهکارهای فیزیکی مبتنی بر ابر، یک موهبت برای رستوران های زنجیره ای به حساب می آید، زیرا ابر یک سیستم مرکزی برای کنترل تجهیزات فیزیکی مثل دوربین ها، سیستم های اکسس کنترل و… از طریق برنامه های گوشی هوشمند و دیگر تجهیزات متصل فراهم می آورد. یا وقتی مدیران رستوران هوشمند به شعبه های مختلف منتقل می شوند، دیگر لازم نیست همه اطلاعات را در مورد مدیریت و همینطور امنیت شعبه جدید از سر فراگیرند، بلکه همه چیز کاملا مکانیزه با کدهای امنیتی جدید و … انجام می پذیرد. همچنین، راهکارهای تحت ابر با دیگر سیستم های شناسایی نیز یکپارچه شده و این روزنه های نفوذ و هک سایبری را کاهش می دهد.  منبع: interfacesystems.com

به این ترتیب، در سال جدید، تیم IT و حفاظتی رستوران ها از راهکار تکنولوژی همه جانبه ای رونمایی خواهند کرد که تیم های دیگر منجمله بازاریابی، خدمات مشتریان، اجرایی، منابع انسانی و … را یک راست به دنیای انتقال دیجیتالی پرتاب می کند. منبع: interfacesystems.com

 

در سایت ایران آلارم ، اپلیکیشن ایران آلارم  و شبکه های اجتماعی ( اینستا ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا با آیدی @iranalarm ) آخرین اخبار ، تکنولوژی ها ، محصولات جدید شرکت های خارجی و تولیدکنندگان ایرانی و رویدادهای صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *