با این تستر دتکتور جدید دیجیتالی، خطا را به صفر برسانید
بازدید 209
0

تستر دتکتور اعلام حریق جدید هوشمند به بازار جهانی آمد

با این تستر دتکتور جدید دیجیتالی، خطا را به صفر برسانید

با این تستر دتکتور جدید هوشمند، خطا را به صفر برسانید

در صنعت تجهیزات ایمنی و آتشنشانی همانطور که از نامش پیداست، ایمنی مهمترین فاکتور است، بنابراین همواره باید مطمئن شویم که سیستم های اعلام حریق به بهترین شکل نگهداری می شوند.

یکی از دغدغه ها در بحث نگهداری و خدمات پس از فروش، تست دوره ای دتکتور ها است. استاندارد BS:5839 و NFPA 72 که در اکثر کشورهای جهان اجرا می گردد، نیز بر این موضوع تاکید ویژه ای دارد.

با توجه به اهمیت نیاز به تست، در سال های اخیر تجهیزات مرتبط با تست برای تسهیل مراحل نیز پیشرفت قابل توجهی کرده اند. همچنین مستند و ذخیره شدن مستندات عملیات تست دوره ای نیز مورد توجه واقع شده و کارفرمایان از پیمانکاران درخواست ارائه مدارک و مستندات مربوط را بصورت آنلاین دارند.

در گذشته و حتی امروزه مستندات همچنان به صورت کاغذی ارائه می شود که هم احتمال خطا دارد و هم ممکن است کاملا قابل اعتماد نباشد و پیمانکار از سر بی حوصلگی و تنبلی بدون انجام مراحل کامل تست، تیک مربوط را زده  باشد. اما با وجود دنیای دیجیتالی امروزه، راهکارهای جدید تست مشکلات روش های سنتی را برطرف می کند.

در همین راستا، شرکت Detectortesters، پیشرو در طراحی راهکارهای تست دتکتور حریق، راهکار جدیدی که روند تست را هم آسان تر و هم مستند کند عرضه کرد.

تستر جدید دیجیتالی دتکتور اعلام حریق، آنلاین اطلاعات را ارسال می کند

دستگاه جدید Testifire XTR2 همچون مدل های قبلی یک راهکار همه کاره است که هم قابلیت تست دتکتور دود و هم دتکتور حرارتی را دارد. بنابراین برای تست دتکتورهای ترکیبی و چند سنسوره نیز مناسب است و قابلیت تست گیری از تمام دتکتورهای استاندارد از هر برندی را دارد.

با این تستر دتکتور جدید دیجیتالی، خطا را به صفر برسانید

اما قابلیتی که آن را از بقیه متمایز می کند، گزارش گیری و رکورد گیری دیجیتالی مستند از عملیات تست است که بصورت اتوماتیک از دستگاه مهندس اجرایی مربوط به کارفرما و مدیر ارسال می گردد.

 

چگونه کار می کند؟

برخلاف راهکارهای تست قبلی، Testifire XTR2 با یک اپلیکیشن از طریق بلوتوث کار می کند. به محض شروع عملیات تست گیری، نقشه بردار جغرافیایی موقعیت سایت را مشخص می کند و کار تست گیری آغاز می شود.

وقتی دستگاه برروی دتکتور قرار می گیرد، بسته به اینکه چه گزینه ای انتخاب شده باشد، دود یا حرارت بصورت خودکار یکبار تولید می شود. سنسورهای داخل کاپ تستر به محض روشن شدن ال ای دی دتکتور سیگنال تایید مربوط را ارسال می کنند و تیک pass در اپلیکیشن جلوی آن دتکتور زده می شود. اگر دتکتور عمل نکند و چراغ آن روشن نشود، عبارت fail جلوی دتکتور مربوط ثبت شده می شود.

تمام این داده های دیجیتالی ذخیره و در پایان عملیات تست تمام دتکتورها به صورت یک فایل گزارشی با مشخصات و امضای مهندس تست گیرنده، به افراد مسئول مربوط جهت اطلاع و در صورت لزوم اقدام برای تعمیرات، ارسال می گردد.

حدودا 18 ماه است که برروی ایده این راهکار کار شده و اولین بار در نمایشگاه فایرکس از آن رونمایی شد و به زودی عرضه جهانی می شود. منبع: detectortesters.com

 

 

در سایت ایران آلارم ، اپلیکیشن ایران آلارم  و شبکه های اجتماعی (اینستا، تلگرام ، ایتا ، روبیکا با آیدی @iranalarm  و یا @iranalarmgroup ) آخرین اخبار ، تکنولوژی ها ، محصولات جدید شرکت های خارجی و تولیدکنندگان ایرانی و رویدادهای صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *