سیستم اعلام حریق نهفته در کابل فیبر نوری با هزاران سنسور
بازدید 314
0

سیستم اعلام حریق نهفته در کابل فیبرنوری با هزاران سنسور

این سیستم اعلام حریق ژاپنی تا 16 کیلومتر را پوشش می دهد

سیستم اعلام حریق نهفته در کابل فیبر نوری با هزاران سنسور

سیستم اعلام حریق DTSX1 یک سیستم مانیتورینگ دما است که از کابل های فیبرنوری به عنوان سنسورهای دما استفاده می کند. این سیستم با سنسورهای فراوان، سریع و دقیق افزایش دما را در یک محیط وسیع و گسترده بدون هیچ گونه نقطه کوری تشخیص می دهد.

راهکار DTSX1 محصول شرکت یوکوگاوای ژاپن می تواند تا 4 کانال با 16 کیلومتر کابل فیبر نوری در هرکانال را کنترل کند. این در حالیست که در طول هر کابل فیبرنوری تا 1000 زون می تواند قرار بگیرد. بدین ترتیب می توان منطقه وسیعی را با یک سیستم و بدون نیاز به سیستم های اضافه پوشش داد در حالیکه در هزینه ها صرفه جوئی شده است.

در طول هر کابل فیبرنوری تا 1000 زون (سنسور) اعلام حریق می تواند قرار بگیرد

این سیستم کابل ضدحریق غیرخورنده (FRNC) را در خود دارد و حالا کابل Robust را نیز اخیرا عرضه کرده است. این کابل حسگر دما، به یک تیوب از جنس فولاد ضد زنگ مجهز است. که دور سیم ها و لایه خارجی کابل FRNC را گرفته و از آن محافظت می کند.

با داشتن استاندارد EN54-22، این سنسور دما به عنوان دتکتورهای حرارتی خطی قابل ریست (RLTHD)، در بسیاری از پروژه های اعلام حریق استفاده می شود.

سیستم اعلام حریق نهفته در کابل فیبر نوری با هزاران سنسور

همچنین این راهکار جدید قادرست نمایشگر آلارم و صدا را بصورت مجزا کانفیگ کند. تا هر اپلیکیشنی بتواند سریع هرگونه ناهنجاری را تشخیص داده و نقطه نمایی کند. این از ازکار افتادن تجهیزات و یا آتشسوزی بخاطر حرارت القائی، جلوگیری می کند.

سیستم DTSX1، از نمایشگر، مدارهای رله خروجی، مدارهای آلارم و دیگر سخت افزارهای بخش تشخیص حرارت تشکیل شده است. تمام قطعات در یک محفظه به ابعاد 50 * 50 * 25 سانتیمتر محفوظ هستند. بطور کلی نصب این سیستم آسان است، و نسبت به سیستم های مشابه رایج ارزانتر است.

سیستم اعلام حریق نهفته در کابل فیبر نوری با هزاران سنسور

این سیستم در دمای 200- تا 300+ به خوبی عمل می کند. و در عرض 5 ثانیه وجود آتش را تشخیص داده و اعلام می کند. به همین دلیل برای اماکن حساس، وسیع با شرایط آب و هوایی ویژه بسیار کاربردی است.

بنابراین در تونل های تردد خودرو و خدماتی و دیگر زیرساختهای شهری مثل حمل و نقل، نیروگاه های برق، پالایشگاه ها، کارخانه جات، انبارها، فروشگاه های وسیع و مراکز نگهداری محصول، سینی های کابل، تسمه های نقاله و … می تواند نصب شود. منبع: Yokogawa

 

 

در سایت ایران آلارم ، اپلیکیشن ایران آلارم  و شبکه های اجتماعی (اینستا، تلگرام ، ایتا ، روبیکا با آیدی @iranalarm  و یا @iranalarmgroup ) آخرین اخبار ، تکنولوژی ها ، محصولات جدید شرکت های خارجی و تولیدکنندگان ایرانی و رویدادهای صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *