نخستین نردبان اتوماتیک الکتریکی در جهان در راستای شهر صفر خالص
بازدید 140
0

نخستین نردبان آتشنشانی اتوماتیک الکتریکی در جهان در راستای شهر صفر خالص

در راستای رسیدن وسائل نقلیه شهری به صفر خالص یا همان برایند انتشار گاز صفر (net zero)، سازمان آتشنشانی زوریخ به عنوان پرچمدار از اولین نردبان آتشنشانی اتوماتیک الکتریکی استفاده کرد. از این نردبان امداد و نجات که توسط شرکت رزنباور، تولیدکننده قدیمی و قدر تجهیزات ایمنی و آتشنشانی، تولیدشده است، در نمایشگاه اینترشوتز  هانوفر رونمایی شد.

نردبان نردبان امداد و نجاتالکتریکی L32A-XS  دقیقا مشابه مدل کلاسیک آن، برای عملیات های مختلفی همچون آتشسوزی، نجات مردم و حیوانات، کار در ارتفاع با طناب در آب و هوای بد و تمام اموری که در آنها به نردبان هوایی اتوماتیک نیاز است کارگشا و نجات دهنده است.

این نردبان امداد و نجات هوایی رزنباور، 3 موتور با قدرت هرکدام 70 کیلووات دارد: 2 موتور برای حمل و 1 موتور برای نردبان. قدرت این موتورها  نه با سوخت دیزلی بلکه با برق 3 باتری لیتیوم یونی با ظرفیت هرکدام 66 کیلووات تامین می شود. به همین دلیل نه تنها هوا را آلوده نمی کند بلکه آلودگی صوتی کمی نیز دارد.

با ظرفیت باتری 198 کیلوواتی، این ماشین توان کافی برای عملیات های رایج نردبانی را به راحتی دارد. به عنوان مثال حدود 5 کیلومتر رانندگی شهری، یکبار عملیات جک کردن، 3 بار حرکت نردبان، 30 دقیقه روشنایی و بازگشت به مبدا حدود 20 کیلووات برق مصرف می کند. و یا 30 کیلومتر رفت و برگشت، دوبار عملیات جک، 5 بار حرکت نردبان و 1 ساعت روشنایی حدود 52 کیلووات برق مصرف می کند. بنابراین این باتری ها توان چندین بار تکرار مشابه این عملیات را دارند.

این نردبان آتشنشانی در 3 نقطه شهر زوریخ قرار گرفته است و مدتی برای تست و آموزش آتشنشانان مورد استفاده قرار گرفت و از ابتدای سال 2023 بصورت رسمی در عملیات های شهری و فرودگاهی بکار گرفته شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق راه های زیر با شرکت راهدار صنعت نماینده انحصاری محصولات رزنباور و تنها نماینده تولید تحت لیسانس رزنباور در ایران ارتباط برقرار نمایید:
وبسایت: rahdarsanat

تلفن: 02188614514

 

در سایت ایران آلارم ، اپلیکیشن ایران آلارم  و شبکه های اجتماعی ( اینستا ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا با آیدی @iranalarm ) آخرین اخبار ، تکنولوژی ها ، محصولات جدید شرکت های خارجی و تولیدکنندگان ایرانی و رویدادهای صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *