آمازون
بازدید 64
0

آمازون هم به بازار صنعت امنیت وارد می شود

آمازون از حدود دسامبر 2017 در حال ارائه بسته های امنیتی برای شهرها و ایالت آمریکا بوده است، اما در اخبار آن را چندان علنی و خبرساز نکرده است. پیشنهادات امنیتی این شرکت شامل smart package، smartest package، indoor base، outdoor base و outdoor plus می شود و قیمت برای این بسته ها از 240 دلار تا 840 دلار متغیر است.
IHS Markit برآورد کرده است؛ در سال 2017 تنها 2.9 درصد سیستم های امنیتی نظارت شده به طور حرفه ای در منطقه امریکا توسط کاربر (DIY) نصب شده اند. انتظار می رود نرخ نفوذ سیستم های DIY نظارت شده به طور حرفه ای تا سال 2022 به 5.5 درصد افزایش پیدا کند. به این ترتیب بسته های امنیتی آمازون می توانند به صورت یک رویکرد ترکیبی خاص ظاهر شوند.
طیق گفته بلیک کوزاک، تحلیل گر ارشد IHS، اهمیت بسته های امنیتی آمازون بیشتر برروی آنچه برای 12 ماه آینده طرح آن را ریخته اند، متمرکز است. بسته های کنونی در واقع تکمیل پکیج محصولات Amazon هستند که از اواسط سال 2017 در دسترس بوده اند. علاوه بر آن، به نظر می رسد این بسته ها تنها شامل دستگاه های تغذیه شده با باتری شوند، به این معنی که دوربین های سیم کشی شده فضای باز سیم برقی روی دیوار نخواهند داشت و زنگ درها به برق اصلی متصل نخواهند شد.
از طرفی همان طور که توسط آمازون شرح داده شد، اخیرا فرآیند مشاوره و پشتیبانی (نصب) در دو جلسه مجزا فراهم می گردد. شرح جلسه ها بیان می کند که نصب های پیشرفته تری می تواند در دسترس باشد، زیرا قیمت گذاری بر پایه زمانی است که برای نصب دستگاه ها صرف می شود که اگر خریداران دستگاه هایی را به پیشنهاد بسته اضافه کنند، می تواند متغیر باشد. بعید است که خدمات آمازون، در ساختار کنونی خود، بر ارائه دهندگان حرفه ای امنیت مانند ADT یا Vivint تاثیر بگذارد زیرا هیچ پنلی وجود ندارد و توانایی فعال و غیر فعال کردن سیستم امنیتی کاملا بر پایه استفاده از Alexa و موبایل ها است. اگر آمازون قصد اضافه کردن یک کلید fob و یک صفحه کلید (مانند پنل Nortek که همراه کیت Smartthings ADT Home Security سامسونگ است) را داشت و مبلغ نظارت حرفه ای ماهیانه را زیر 20 دلار نگه می داشت، این خدمات می توانست تغییر قابل توجهی را در بازار alarm حرفه ای به وجود آورد.
شکاف دیگر در ارائه های آمازون، نبود دسترسی مداوم به یک متخصص امنیتی است. نصب سیستم امنیتی بزرگ ترین ارزشی نیست که ارائه کنندگان خدمات امنیتی فراهم می کنند؛ بلکه آن آسودگی خاطر از دانستن این است که یک متخصص حرفه ای تا خانه شما تنها به اندازه یک تماس تلفنی فاصله دارد. در مورد آمازون، وقتی که دو جلسه به اتمام رسید، مصرف کننده می توانند مبلغ 99 دلار دیگر را برای این که یک متخصص آمازون به خانه آن ها بیاید، پرداخت کند.
در واقع درخشش ارزش خدمات جدید آمازون، در هزینه کل ارائه بسته smartest است. این بسته با قیمت 840 دلار شامل یک آژیر، سنسور حرکتی، سنسورهای two contact، Amazon Dot، درب باز کن تصویری، دوربین امنیتی، اسپیکر ضد آب، سنسور کیفیت هوا، هاب خانگی هوشمند (Wink)، چراغ با تشخص حرکت فضای باز و چراغ نورافکن LED حرکتی می شود. از آن جایی که دو مورد از بزرگ ترین موانع پذیرش خانه هوشمند قیمت و آموزش هستند، خدمات جدید آمازون در مقایسه با کیت جدید سامسونگ (که 500 دلار هزینه دارد (MSRP کامل) و خدمات نظارت و نصب را شامل نمی شود)، پتانسیل بالایی دارد.
علاوه بر این، بحثی در صنعت امنیت حرفه ای وجود دارد، درباره این که کاربران جدید به مجوزهای UL و نظارت حرفه ای تمام ساعته چندان اهمیت نمی دهند. به این ترتیب رقابت با آمازون بر سر قیمت برای ارائه کنندگان امنیت تخصصی و حرفه ای رقابت مشکل است.
کوزاک بر این باور است که به طور کلی مخلص کلام این است که بسته های امنیتی ارائه شده توسط Amazon در ساختار کنونی خود، کسب و کار زیادی را از دست ارائه کنندگان امنیت حرفه ای خارج نمی سازد. اما اگر یک صفحه کلید، کلید fob و یک قیمت گذاری نظارت از راه دور بسیار رقابتی به بسته های امنیتی اضافه شود، بازار امنیت حرفه ای شاهد بی نظمی قابل توجهی به خاطر قیمت و دستگاه های ارائه شده خواهد بود.
آمازون، با پیشنهاد کنونی خود، با کاهش بسیار شدید منحنی آموزش مورد نیاز برای وارد شدن به بازار خانه هوشمند، در حال بردن مشاوره خانگی به سطح بعدی است.
شاید اخبار درباره افزایش مبلغ عضویت ویژه Amazon از 99 دلار به 119 دلار سالانه، نه تنها اجازه پیشرفت در خدمات تحویل و محتوای رسانه ای اصیل را به آمازون اجازه می دهد، بلکه خدمات دستگاه / نظارت خانه هوشمند مازاد را با قیمتی بسیار پایین تر از بقیه بازار ارائه می کند. اگر چه تمام 100 میلیون عضو ویژه نرخ کامل را نمی پردازند، اما همین افزایش قیمت، به معنای بیش از 1میلیارد دلار افزایش سرمایه در هر سال است.. درآمد مازاد ناشی از همین افزایش قیمت (از 20 دلار) برابر با حدود 30 درصد کل درآمد ADT می شود!

منبع: www.securityworldmarket.com

 

در سایت ایران آلارم و پیج اینستاگرام ایران آلارم آخرین اخبار، تکنولوژیها و محصولات جدید صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *