بازار دوربین مداربسته
بازدید 69
0

بازار جهانی دوربین مداربسته : آیا این بار شاهد تنزل بازار خواهیم بود؟

آیا این بار شاهد تنزل بازار جهانی دوربین مداربسته خواهیم بود ؟

طبق آخرین داده های هوشمند تحلیلی و نظارت تصویری Omdia، درامد بازار جهانی دوربین مداربسته نظارت تصویری تا پایان سال 2021 به 24 میلیارد دلار خواهد رسید. بنا به اظهارات تحلیلگران، این رشد هرچند کند است اما نشاندهنده جبران افت ناشی از پاندمی کووید این بازار در سال 2020 است.

همچنین Omdia پیش بینی می کند کل بازار نظارت تصویری با ضریب رشد 7.1% از سال 2020 تا سال 2025 به 31.9 میلیارد دلار خواهد رسید.

راهکارهای تشخیص دمای بدن، محرک اصلی رشد

حجم بازار راهکارهای تشخیص دمای بدن در سال 2020 به سرعت به رقم 1.3 میلیارد دلار رسید. این تکنولوژی در راستای رعایت پروتکل های مربوط به کووید 19 بیشتر در مناطق آسیای شرقی، هند، چین و خاورمیانه به کار گرفته شد.

بازار تجهیزات نظارت تصویری به غیر از راهکارهای تشخیص دمای بدن در سال 2020، 3.8% رشد داشته است.

Omdia پیش بینی کرده است، باوجودیکه بازار راهکارهای تشخیص دمای بدن در سال 2020 محرک اصلی رشد بازار جهانی سیستم های نظارت تصویری بوده است، در سال 2021 با شیب ملایمتر 89.9% ، 137 میلیون دلار رشد خواهد کرد و طبیعتا برروی کاهش شیب رشد بازار جهانی نیز تاثیر خواهد گذاشت.

تاثیر سیاست های جغرافیایی ، پیشرفت هایAI  و فشار زنجیره تامین برروی قیمت ها

Omdia پیش بینی می کند، به دنبال تنش ژئوپلتیک آمریکا و چین و محدودیت های زنجیره تامین کالا در اثر پاندمی، متوسط قیمت فروش تجهیزات نظارت تصویری در کوتاه مدت رشد خواهد کرد.

در سال های اخیر نیز تنش ژئوپلتیک چین و آمریکا در صنعت نظارت تصویری نیز افزایش داشته است. ممنوع کردن استفاده از برندهای Hikvision، Dahua و Huawei در آمریکا نیز این تنش را تقویت کرد. کمبود نیمه هادی ناشی از ژئوپلتیک و کووید نیز تمام صنایع من جمله صنعت نظارت تصویری را تحت تاثیر قرار داد. انتظار می رود تا نیمه سال 2022 این مشکلات برظرف شود.

از طرفی اتخاذ تصمیمات عمیق تر در میان مدت در مورد دوربین های شبکه که از یادگیری عمیق هوش مصنوعی در خود محصول بهره می برند، نیز باعث افزایش قیمت خواهد شد.

تاثیر چینی ها بر درامد بازار جهانی

براورد می شود، بازار نظارت تصویری چین تا سال 2022، 6.4% رشد کند، در مقایسه با بازار جهانی دوربین مداربسته که تنها با رشد 2.2% مواجه خواهد بود. این رشد بیشتر ناشی از راهکارهای تشخیص دمای بدن است. بازار تجهیزات نظارت تصویری به جز این راهکارها با کاهش شیب مواجه شده و تنها 0.8% رشد می کند.

همچنین چین، به تنهایی درامد 50% بازار جهانی را از آن خود دارد. اما ترکیب پاندمی کووید و برنامه های ژو لیانگ باعث کاهش سرمایه گذاری دولت برروی نظارت تصویری در چین شده است. اگرچه به زودی شاهد رشد تمرکز دولت بر این بخش خواهیم بود، اما این رشد با شیب تند نخواهد بود.

در سال های اخیر نیز فاکتور اصلی رشد این بازار در چین سرمایه گذاری دولت بود. با توجه به برنامه “چین امن” و نیز سرمایه گذاری تریلیون دلاری دولت بر روی ساخت زیرساخت های جدید و تمایل چین به ورود به اقتصاد دیجیتالی، درخواست تجهیزات نظارت تصویری در بخش عمومی و خصوصی رو به افزایش خواهد گذاشت و همچنان نقش دولت در این بازار رو به رشد پررنگ خواهد بود.

 

بازار تجهیزات حفاظتی : www.kalasec.ir

 

در سایت ایران آلارم و پیج اینستاگرام ایران آلارم آخرین اخبار، تکنولوژی ها و محصولات جدید صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *