بالاخره سیستم تشخیص آتش برای نوار نقاله های سریع روانه بازار شد
بازدید 288
0

سنسور اعلام حریق مخصوص نوار نقاله های سریع بالاخره روانه بازار شد

سنسور اعلام حریق نوار نقاله

سری سنسور اعلام حریق ترانزیت شرکت Patol، گزینه ایده آلی در تشخیص حریق نوار نقاله محسوب می شوند.

برروی نوار نقاله اشیا متعددی منتقل می شوند که بشدت احتراق پذیرند و قدرت اشتعال بالایی دارند. ذغال های مشکی و قهوه ای، زیست توده (زباله هایی که منشأ زیستی داشته باشند و از تکثیر سلولی پدید آمده باشند و قابل سوزاندن باشند)، گوگرد، کانفتی (ریزه های کاغذ) و مواد بازیافتی نمونه ای ازین اشیا هستند که خطر احتراقشان حین انتقال بالاست.

اگر مشتعل شوند و نوار نقاله سیستم حفاظت حریق یا تشخیص حریق در آن محدوده نداشته باشد، آتش به سرعت به سمت قیف های نگهدارنده یا بخش های خرد کن، مخلوط کن و… گسترش می یابد و یک آتشسوزی فاجعه آمیز با پیامدهای غیر قابل جبران به بار آورد.

بالاخره سیستم تشخیص آتش برای نوار نقاله های سریع روانه بازار شد

محصولات سری 5000 پتول، شامل سنسور گرمایی مادون قرمز ترانزیت و سنسور شعله دما بالای ترانزیت هستند. سنسور گرمایی یک سیستم هشدار سریع دارد که اگر دمای ماده ای از 100 درجه سانتی گراد بالاتر رود، به سیستم اعلام حریق سیگنال ارسال می کند.

مهم تر از آن، چنانچه مواد درونشان اخگر یا نقاط داغ پنهان شده همچون آتش زیر خاکستر داشته باشند، سنسورها در دمای پایین تر از دمای شعله نیز فعال شده و پیش از شعله ور شدن، سیگنال آلارم ارسال می کنند.

جالب است بدانید، این سنسورها به راحتی موادی که برروی نوار نقاله هایی با سرعت 0.5 تا 6 متر در ثانیهف در میدان دیدشان است را آنالیز می کنند.

اساسا انواع سنسور شعله در دماهای بالاتر از 240 درجه سانتی گراد فعال می شوند، اما حساسیت نقطه تریشولد سنسور گرما را می توان بسته به شرایط محیطی و مواد موجود بالاتر از این دما تنظیم کرد. همچنین می توان سنسورها را طوری تنظیم کرد که در صورت وجود اخگر یا شعله سیگنال ارسال کنند.

جهت کاهش آلارم های خطا، این سنسورها از قابلیت سولار بلایند برخوردارند. این بدین معناست که سنسور نور طیف مادون قرمز پس زمینه و گذرا را از هم متمایز می کند.

محصولات سری 5000 در مدل های مختلفی با گواهینامه ATEX برای محیط های معمولی تا ویژه مثل اماکن مملو از گردوغبار و پرمخاطره و … نیز عرضه می گردد. منبع: patol

 

در سایت ایران آلارم ، اپلیکیشن ایران آلارم  و شبکه های اجتماعی (اینستا، تلگرام ، ایتا ، روبیکا با آیدی @iranalarm  و یا @iranalarmgroup ) آخرین اخبار ، تکنولوژی ها ، محصولات جدید شرکت های خارجی و تولیدکنندگان ایرانی و رویدادهای صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *