تحول صنعت آتشنشانی با سریع ترین فن های فشار مثبت وایرلس
بازدید 103
0

تحول صنعت آتشنشانی با سریع ترین فن فشار مثبت وایرلس

سیستم تهویه فن فشار مثبت وایرلس و ضد انفجار Typhoon، ابداع خلاقانه و جدید برای تهویه موثر و کارمد هنگام حریق است. دود، گازهای سمی و حرارت با این فن ها سریعتر و بهتر تخلیه می شوند و شرایط ورود آتشنشان ها به داخل محیط را فراهم می کند.

مدل جدید وایرلس این فن آتشنشانی که اخیرا به بازار آمده است. مزایایی همچون کاربری آسان، سبک و پرتابل بودن آنها باعث محبوبیتشان بین آتشنشانان خیلی زودتر از آنچه تصور می شد، شده است.

فن فشار مثبت تایفون به ایجکتور دود (افزاره ای که با استفاده از یک سیالِ تحتِ فشار، مانند بخار یا هوا یا آب، خلأ ایجاد می کند و سیال دیگری را به حرکت درمی آورد) مجهز است. همچنین مدل های مختلف آن با محرکه های متفاوتی همچون گازوئیل یا آب راه اندازی می شود. اما جدیدترین مدل آن یک نوآوری جدید به حساب می آید:

تهویه فشار مثبت توربین آبی

این ایده منحصربفرد منجر به ساخت سیستمی که جریان هوای قوی تری تولید می کند اما همچنان سبک است، شد. قدرت محرکه فن فشار مثبت جدید TYPHOON همانند توربین آبی است. هیچ موتور اضافی لازم نیست. تنها کافیست آن را به یک ایستگاه پمپ یا هیدرانت وصل کنیم.

این مدل جدید تایفون بدون برق و گازوئیل کار می کند. بنابراین هیچ جرقه یا مونوکسیدکربنی تولید نمی کند و کاملا بر استاندارد EXII 2GD cIIC T6(80°C) منطبق است. مدل 21W10 و  30W22 پرتابل و جمع و جور هستند و هرکدام به ترتیب، کمتر از 14 و 34 کیلوگرم وزن دارند.

با نرخ جریان 850 مترمکعب در هر دقیقه، به عنوان سریعترین دستگاه موجود در بازار، دود و گازهای سمی را تهویه و پراکنده می کند. همچنین با توجه به نرخ اسپری بسیار پایین حدود 40 لیتر در دقیقه، تنها ذرات بسیار کوچکی از مایع آلوده تولید می شود.

 دو مدل قبلی این فن آتشنشانی ، فن فشار مثبت الکتروموتور EEX و فن فشار مثبت گازوئیلی نام دارند. فن الکتروموتور ضد انفجار است و کوچکترین جرقه ای حین عملیات ایجاد نمی کند. این فن های متحرک در سایز 18، 21 و 30 اینچی موجود است. فن فشار مثبت گازوئیلی با موتورهای گازوئیلی در 5 سایز 18، 21، 24، 27 و 30 اینچی با قاب آلمینیومی سبک طراحی جدید کمپانی Renz هستند.

جنس بدنه این فن ها از زاویه چرخش این فن ها بین -90 تا +90 درجه است و 6 سرعت قابل تنظیم از 500 تا 3000 دور بردقیقه دارند. تمام آن ها با باتری روشن می شوند و  باتری 1000 واتی آن ها به مدت 60 دقیقه پرقدرت کار می کند. درصورت نیاز هم می توان آن ها را به برق شهری نیز وصل کرد. منبع:  typhoon-fans

در سایت ایران آلارم ، اپلیکیشن ایران آلارم  و شبکه های اجتماعی ( اینستا ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا با آیدی @iranalarm ) آخرین اخبار ، تکنولوژی ها ، محصولات جدید شرکت های خارجی و تولیدکنندگان ایرانی و رویدادهای صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *