این دتکتور اعلام حریق هنگام آلارم، عکس هم ارسال می کند
بازدید 120
0

دتکتور اعلام حریق جدید هنگام آلارم، عکس هم ارسال می کند !

کمپانی Ajax سری جدید دتکتور اعلام حریق FireProtect 2 را در 7 مدل عرضه کرد.

سری جدید دتکتور اعلام حریق FireProtect 2 دو نوع محفظه دارد که بسته به سایز آن از ترکیب سنسورهای مختلفی در آنها استفاده شده است.

دتکتورهای بزرگتر از چمبر دود و دما برخوردارند و مدل پیشرفته آن سنسور مونوکسیدکربن که CO را با تراکم 50ppm حس می کند و با بازر مخصوص 85 db آلارم می دهد، نیز دارد. دتکتورهای کوچکتر چمبر دود ندارند و به دو سنسور دما و مونوکسیدکربن مجهزند.

این دتکتورها باتری های متفاوتی دارند. مدل RB باتری قابل جایگزینی دارد که حدود 7 سال عمر می کند و باتری مدل SB که عمر 10 ساله دارد اما امکان تعویض ندارد و باید کل دتکتور را پس از 10 سال جایگزین کرد.

چمبر دود این دتکتور اعلام حریق ضد گرد و غبار و ضد نفوذ حشرات است، بنابراین نیازی به تمیزکردن دوره ای چمبر نیست. حتی اگر در محیط پر گردوغبار با احتمال بسیار کم، غباری وارد چمبر شود، وجود سنسور اپتیکال باعث می شود آلارم خطایی رخ ندهد. زیرا آن ذره یا حشره همزمان نمی تواند در مسیر دو پرتو باشد که باعث آلارم شود. در واقع الگوریتم برنامه دتکتور آلارم های کاذب را به صفر می رساند. همچنین در چمبر دود، سنسور اپتیکال دو-اسپکترومی می تواند تفاوت دود و بخار را با وجود ال ای دی های آبی و مادون قرمز تشخیص دهد.

برای تشخیص سریع افزایش ناگهانی دما، دتکتورها به دو ترمیستور مجهز شده اند. ترمیستور زمانیکه ماده ای بسوزد فورا تشخیص می دهد. به این ترتیب این سری دتکتور اعلام حریق ، آتش و دود را حتی وقتی بصورت نامحسوس آغاز شود، سریعتر از آنچه فکر می کنید شناسایی می کنند.

پروتکل رادیویی دتکتورها کاملا ایمن بوده و ارتباط کد شده با هاب تا 1700 متری امکان پذیر است که با اکستندرها می توان این فاصله را دوبرابر کرد.

همچنین در هنگام آلارم، علاوه بر اینکه دتکتورها به پنل اعلام حریق سیگنال می دهند، بصورت مجزا از طریق اینترنت، تماس تلفنی و یا پیامک به کاربر نیز اطلاع رسانی می کنند. از طرفی دتکتور حرکتی بیرونی PhOD از محل مورد نظر عکس می گیرد و آن را از طریق وای فای ایمیل می کند یا برروی اپلیکیشن موبایل کاربر ارسال می کند تا به طور کامل بر شرایط محل آتشسوزی واقف شوند.

لازم به ذکرست، امنیت فیزیکی این سری دتکتور اعلام حریق با دو تمپر یکی برروی درب محفظه و یکی برروی چمبر دود کاملا تضمین شده است. منبع: ajax

در سایت ایران آلارم ، اپلیکیشن ایران آلارم  و شبکه های اجتماعی ( اینستا ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا با آیدی @iranalarm ) آخرین اخبار ، تکنولوژی ها ، محصولات جدید شرکت های خارجی و تولیدکنندگان ایرانی و رویدادهای صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *