تایلند تا سال 2027، 105 شهر هوشمند خواهد داشت
بازدید 223
0

تایلند تا سال 2027، 105 شهر هوشمند خواهد داشت

تایلند جزو کشورهای آسیایی بشدت فعال در رشد شهرهای هوشمند با هدف استفاده از بیگ دیتا در جهت مدرنیزه و تجدیدپذیر کردن مراکز شهری اش است. طبق برنامه ریزی دولت قرار است این کشور تا سال 2027، 105 شهر هوشمند داشته باشد. تایلند هم اکنون، 36 شهر هوشمند در 25 استان دارد.

در واقع ایده شهر هوشمند ، رکن اصلی پروژه “تایلند صنعتی دیجیتالی 4.0” است که این پروژه خود نیز بخشی از برنامه 20 ساله ملی این کشور برای افزایش ایمنی و کیفیت زندگی ساکنین شهرها است. بخش خدمات شهری هوشمند نیز برروی فاکتورهای کلیدی همچون آدرس دهی در حمل و نقل (تراکم ترافیک)، محیط زیست (آلودگی) و ایمنی (نظارت تصویری عمومی) متمرکز است.

در حال حاضر شهرهای هوشمند تایلند برروی بستر mmWave و شبکه 5G قرار دارند و از API های باز که با راهکارهای کلود-نیتیو سینک شده اند استفاده می کند. از سیستم های VoLTE، VoWiFi، پیامرسان پیشرفته RCS،Multi-ID ، Vepc و  RAN مجازی برخوردار است. همچنین امکان مانیترینگ کل شهر بصورت لحظه ای از طریق سیستم های تیرک هوشمند 5G وجود دارد و در این تیرک ها دکمه SOS جهت درخواست کمک های اورژانسی شهروندان تعبیه شده است.

پروژه های آتی این برنامه به شرح زیر است:

  1. راه اندازی پروژه 37 میلیارد دلاری در Huai Yai ناحیه پایین استان چنبوری، بندر صنعتی کنار بانکوک که قرار است تا سال 2032، 5 مرکز تجاری برای ساماندهی دفاتر مرکزی شرکت های منطقه، مراکز مالی، مراکز تحقیقاتی و صنعتی که از انرژی پاک و تکنولوژی 5G استفاده می کنند، در کنار بخش مسکونی با 350000 ساکن، در آن راه اندازی شود.
  2. رونمایی از اولین شهر هوشمند مبتنی بر 5G در بانچانگ استان رایونگ که اتصال شبکه اینترنت اشیا شهر را بطور قابل توجهی افزایش می دهد. بدین ترتیب مسئولین شهری قادرند داده های مربوط به نظارت تصویری، ترافیک، شهری، پهپادها و … را هر لحظه بصورت زنده و سریع دریافت کنند.
  3. سرمایه گذاری 1.35 تریلیون بات تایلندی برای انتقال 3 استان شرقی کریدور اقتصادی شرقی (ECC) به مرکز مالی پروژه شهر هوشمند تا سال 2037. این سرمایه گذاری بر روی تکنولوژی های تحرک و پویایی، محیط زیست، انرژی، زندگی، اقتصاد و دولت هوشمند تمرکز دارد. منبع: messefrankfurt

 

در سایت ایران آلارم ، اپلیکیشن ایران آلارم  و شبکه های اجتماعی (اینستا، تلگرام ، ایتا ، روبیکا با آیدی @iranalarm  و یا @iranalarmgroup ) آخرین اخبار ، تکنولوژی ها ، محصولات جدید شرکت های خارجی و تولیدکنندگان ایرانی و رویدادهای صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *