بازدید 175
0

حفظ جان ها با نسل جدید تجهیزات نظارت بر بدن

 

کارکنان خدمات آتش نشانی و نجات (FRS) در خطرناک ترین و پر فشارترین محیط های قابل تصور کار می کنند. طبق آمار دانشگاه استرلینگ، دوره بین 2004 – 5 و 2013 – 14 شاهد مرگ 14 پرسنل آتش نشانی در انگلستان بوده است – بیش از دو برابر تعداد تلفات در مقایسه با دوره پیشین (شش مرگ بین 1993 – 94 و 2003 – 04). این ممکن است رقم بزرگی به نظر نرسد، اما با در نظر گرفتن نیروی کار نسبتا کوچک، این ارقام چشمگیر هستند.
طبق انجمن ملی آتش نشانی در ایالات متحده، خستگی مفرط و استرس فیزیکی مسئول 59 درصد مرگ های آتش نشانان در 2015 است که علت 51 درصد این مرگ ها (احتمالا به خاطر قرار گیری در معرض استرس گرمایی شدید) سکته ناگهانی قلبی بوده است.
به گزارش دانشگاه استرلینگ، می توان در صورت اجرای صحیح مدیریت، قانون گذاری، آموزش و سایر رویه های مناسب، از ریسک های بسیاری اجتناب کرد. در حالی که اختلاف قانون گذاری پا برجا است و بودجه به کاهش ادامه می دهد (به خصوص در انگلستان)، تهدید نسبت به زندگی رشد خواهد کرد. بودجه های آموزش و تجهیزات به شدت تحت تاثیر بوده اند؛ مستقیما بر امنیت آتش نشان تاثیر گذاشته اند. آموزش طراحی شده است تا آتش نشانان را برای رسیدگی به ریسک های شدید و غیر قابل پیش بینی که به زودی با آن روبرو می شوند، آماده کند؛ سطوح بالای گرما، دود و سم، محیط خطرناک و تقلای فیزیولوژیکی چشمگیر. بنابراین نظارت بر عملکرد و سلامت هر آتش نشان ضروری تر شده است. اما تا به امروز، نظارت همزمان و دقیق آتش نشانان تا سطح رضایت بخشی امکان پذیر نبوده است.
بخش FRS آماده نسل جدید تکنولوژی نظارت بر پشتیبانی تحلیل های مبتنی بر cloud است که رهبران خدمت و کارکنان آنها را قادر می سازد خود را برای هر محیط طاقت فرسایی آماده و تجهیز کنند و از دست رفتن زندگی را کاهش می دهد.

 

 

استرس گرمایی: دشمن شماره یک
در بین تهدیدهای بسیاری که آتش نشانان هر روز با آن مواجه می شوند، استرس گرمایی شاید خطرناک ترین باشد. آتش نشانان دائما در معرض دمایی متجاوز از 500 درجه فارنهایت در تمرینات قرار می گیرند و دمای میانگین در آتش سوزی خانه ها اغلب تا 1500 درجه فارنهایت می رسد. در رویدادهای بزرگ تر که در آن ریسک فلش اور یا backdraft وجود دارد، آتش نشانان می توانند با 2000 درجه فارنهایت یا بیشتر مواجه شوند.
تجهیزات حفاظت شخصی (PPE)، تجهیزات تنفسی و شلنگ های آتش نشانی فشار بیشتری بر بدن تحمیل می کنند؛ استرس و دما بر قلب فشار وارد می کنند در حالی که عدم توانایی برای تنظیم دما به صورت موثر و از دست دادن گرما (عرق در زمانی که بدن کاملا پوشیده است، بی فایده است زیرا نمی تواند از خنک سازی تبخیری استفاده کند) منجر به گرم شدن بیش از حد و نشانه های همراه با آن از جمله هذیان می شود. عامل دیگر اراده آتش نشان برای انجام شغل خود، مصمم در خواسته خود برای تضمین امنیت هر کسی که در داخل گیر افتاده و تحت کنترل گرفتن آتش است. متعاقبا آتش نشانان همیشه متمرکز بر سلامت خود نیستند که آنها را در معرض استرس گرمایی قرار می دهد. این می تواند تاثیر جدی بر عملکرد داشته باشد و اگر از نزدیک مورد نظارت قرار نگیرد، می تواند مهلک باشد.
بدن انسان دمای میانگین 37 درجه سلسیوس / 98 درجه فارنهایت را تنظیم می کند. دو درجه پایین تر و مهارت های حرکتی اصلی آسیب می بینند و دو درجه بالاتر و ممکن است حمله قلبی رخ دهد. همان طور که تمام آتش نشانان می دانند، استرس گرمایی به طرز چشمگیری عملکرد ذهنی را مختل می سازد؛ واکنش و زمان تصمیم گیری را کند می کند. کسانی که از حمله استرس گرمایی رنج می برند، درمی یابند که انجام وظایفِ نیازمند تمرکز و توجه به جزئیات سخت می شود. خطاها متداول تر هستند و تکمیل وظایف اساسی زمان بیشتری می طلبد. عملکرد ناقص جان افراد را به خطر می اندازد.

تصویر: Bodytrak در حین عملیات آتش نشانی و نجات

 

پیشرفت ها در تکنولوژی و قانون گذاری
اهمیت جلوگیری از استرس گرمایی در آتش نشانان بیشتر از همیشه جدی گرفته می شود. پیشرفت های تکنولوژیکی شاهد معرفی تجهیزات تنفسی پیچیده و پیشرفت هایی در PPE بوده است. در این حین که روش های نظارت مانند بند قفسه سینه ضربان قلب و قرص دما جایگاه خود را در سناریوهای تمرین یافته اند، مقاومت گرمایی در PPE بهبود یافته است. گرچه این ها راه حل های جامعی نیستند؛ تنها یک عامل را به ازای هر دستگاه می سنجند. به علاوه راحت نیستند و در مورد قرص، گران (به خصوص در مقیاس بالا)، تهاجمی و راه حلی تک منظوره هستند.
از لحاظ قوانین انگلستان درباره قرارگیری در معرض گرما، تصویر ناسازگار است. راهنماها توسط هر خدمت، به شیوه متفاوتی تفسیر می شوند و با این حال که سنجش های تمپانیک گهگاه اولویت های متفاوتی در برابر گرما پیدا می کنند، الزامی نیستند.
در حال حاضر، نظارت (تک) نقطه ای دمای تمپانیک در FRS انگلستان بیشتر در آموزش مورد استفاده قرار می گیرد گرچه الزامی نیست. روش نظارتی ساده، اقتصادی و از لحاظ پزشکی تایید شده به عنوان مرجعی برای دمای بدن است اما محدودیت هایی در توانایی آن برای ثبت همزمان وجود دارد. در برخی مثال ها، یک خوانش تمپانیک پیش از ورود به آتش تمرینی و بار دیگر پس از خروج وجود دارد. یک اشکال بزرگ این متدولوژی این است که نمی توانید بر میانه تمرین نظارت داشته باشید و نیازمند آن است که در حالی بر دمای بدن آتش نشانان نظارت شود که کاملا در تجهیزات PPE قرار ندارند. بنابراین، نتایج نماینده بالاترین سطح استرس نیستند و در عوض تنها نماینده سطوح پیش و پس از استرس هستند که تنها مزایای محدودی را ارائه می کند. این یعنی در حال حاضر هیچ راهی برای نظارت صحیح بر سنجش علائم حیاتی مداوم در حالی که آتش نشانان در میان شعله ها هستند، وجود ندارد. البته تا به امروز.

Bodytrak: یک متدولوژی جدید
Bodytrak اولین و تنها پلتفرم نظارت بر بدن درون گوش است که به درستی چند علائم حیاتی را – دمای عمقی بدن (CBT)، ضربان قلب (HR)، Vo2، سرعت، فاصله، هماهنگی – به صورت مستمر و همزمان می سنجد. Bodytrak توسط تعدادی از FRS های تلاشگر انگلستان و سازمان های دفاعی و صنعتی مورد آزمایش قرار گرفته است.
Bodytrak برای اولین بار راهی دقیق و موثر برای نظارت بر سلامت و عملکرد فیزیکی هم در تمرین و هم در زمان عملیات برای آتش نشانان فراهم می کند. این محصول چند علائم حیاتی را در یک قطعه درون گوش فشرده می سنجد در حالی که سایر دستگاه ها تنها یک یا دو مورد را می سنجند. به علاوه تنها راه برای سنجش دقیق تمام معیارهای مهم CBT در حالت کاملا پوشیده در عملیات را ارائه می کند.
برای کارآموزان آتش نشانی، نظارت مستمر و دقیق بر چند علائم حیاتی پتانسیل آن را دارد که به صورت بالقوه عملکرد فیزیکی اعضای گروه را بهبود بخشد، صدمات را کاهش دهد، بیماری را تشخیص دهد و زمان ریکاوری را بهبود بخشد. این محصول طراحی شده تا به صورت محفوظ و کاملا پوشیده در گوش قرار گیرد – تنها عضوی از بدن که ترکیبی از CBT و HR را می توان به دقت و با هم سنجید.
Bodytrak با استفاده از گوش به عنوان یک نقطه سنجش به خاطر نزدیکی آن به مغز، می تواند تغییرات بسیار دقیق و سریعی را در بدن ثبت کند که منجر به مداخله سریع تر توسط پرسنل مناسب در شرایط حیاتی به جای تکنولوژی های نظارت سنتی فعلی می شود. تمام داده ها از طریق یک اسمارت فون، رادیوی دیجیتالی، تبلت، ساعت هوشمند یا هاب اینترنتی، از این دستگاه به صورت وایرلس و همزمان به پلتفرم تحلیل مبتنی بر cloud فرستاده می شوند. این اجازه تشخیص تغییرات فیزیولوژیکی سریع را برای مداخله زودهنگام می دهد.
تحلیل های cloud به رهبران تیم و مربی ها راهی منحصر به فرد برای پیگیری عملکرد در طول زمان و مشاهده تغییرات کوچک در فیزیولوژی است که می تواند ریسک صدمه را کاهش دهد و حتی جان افراد را نجات دهد. Bodytrak برای افزایش تجربه کاربری با رادیوهای دیجیتالی فعلی مورد استفاده توسط آتش نشانان یکپارچه می شود. مزیت نهایی این محصول آن است که شاهد صدای محدود مخابره شده به صورت دیجیتالی به کاربر است تا شنوایی و آگاهی وضعیتی عمومی مورد نیاز خود را برای امنیت حفظ کنند.

 

تصویر: Bodytrak به سادگی زیر کلاه قرار می گیرد.

 

حفظ سلامت افراد و بهبود عملکرد
برای آتش نشانان پر مشغله، داشتن راهی برای نظارت دقیق تر بر تیم ها می تواند انتخاب مناسب ترین و شایسته ترین آتش نشانان را در هر زمانی امکان پذیر سازد. اولویت همیشه فرستادن فرد مناسب به یک صحنه در زمان مناسب در حین اجازه دادن به افراد در خدمات منظم برای بهبود سریع و موثر است. با استفاده از پلتفرم نظارتی مانند Bodytrak، مربیان می توانند کسانی را که همکاری خوبی دارند و کسانی را که بیشتر تحت استرس هستند، ببینند؛ برنامه های آموزشی و ریکاوری را به همین ترتیب متعادل سازند.
در زمان مشاهده صنایع متکی به عملکرد، ارزشی واقعی در داده های عملکرد همزمان به طور حیاتی وجود دارد. برای حفظ سلامت در محیط های سخت، فرمانده ها و مربیان باید در واکنش سریع و مطلع باشند. در برخی موارد، پرسنل ممکن است از لحاظ پزشکی آموزش ندیده باشند و بنابراین معیارهای فیزیولوژیکی عمیق تر، ارائه شده در واقع در کنار داده های حرکت می تواند مجموعه ای از بینش های واضح را درباره سلامت هر آتش نشان به افراد تعلیم داده نشده از لحاظ پزشکی ارائه کند. سپس یک هشدار وضعیت RAG (قرمز – کهربایی – سبز) می تواند ابزارهای مناسب برای فرمانده های عملیاتی را فراهم کند تا مداخله زودهنگامی ارائه کنند؛ سلامت و بهره وری تیم را حفظ کنند. مثال هایی از این بینش واضح شامل نظارت بر آتش نشانان برای آغاز هیپرترمی/هیپوترمی می شود.
ثبت داده های علائم حیاتی هر آتش نشان درک عمیق تری از نحوه بهبود سلامت کلی یک آتش نشان ارائه می کند. تحلیل های کوتاه مدت تغییرات فیزیولوژیکی سریع را تشخیص می دهند که می توانند برای تشخیص تحمل فردی در برابر تمرین وضعیتی و کمک در بهبود نیازمندی های آموزشی به کار گرفته شود که عملکرد عملیاتی را بهبود می بخشد. قابلیت های یادگیری ماشینی Bodytrak در بلند مدت ویژگی های شبانه روزی عادی کاربر را ارزیابی می کند؛ رفتارها و الگوهایی را آشکار می کند که متدولوژی های تمرین را آگاه می سازد.

 

تصویر: گوش دقیق ترین شیوه برای سنجش علائم حیاتی را بدون قرص یا کاوش ارائه می کند.

 

نگاهی به آینده
به زودی شاهد ظهور شبکه ای یکپارچه تر، متصل تر و بنابراین پیچیده تر از خدمات اضطراری انگلستان خواهیم بود که FRS در قلب این دیدگاه مشارکتی تر قرار دارد.
در جبهه تکنولوژی، لباس های هوشمند «پوست دوم» با جلیقه های متصل و تکنولوژی های نظارت درون گوش مانند Bodytrak یکپارچه خواهد شد. قطعه درون گوش به سادگی زیر کلاه ها قرار می گیرد و به تجهیزات ارتباطی و سایر سنسورها متصل می شود تا دیدگاه های عملیاتی بسیار دقیقی ارائه کند. وقتی خدمات یکپارچه می شوند و شبکه خدمات اضطراری متصل با همکاری چند شریک تجهیزاتی و تکنولوژی وجود دارد، آتش نشانان از یک اکوسیستم با خدمات کامل سود می برند که آنها را برای عمل کردن با توانایی بیشتر مجهز می سازد.
سیستم های کاملا یکپارچه، شامل سیستم های ارتباطات GPS و واحد نمایش مرکزی برای فرمانده – آنها را قادر می سازند داده های سلامت تمام آنها را همزمان و با هم ببینند – در حال ظهور هستند. آمار برای هر آتش نشان روی یک دستگاه نمایش داده می شوند؛ فرمانده ها پرچم های قرمز، کهربایی و سبز را برای نشان دادن وضعیت فیزیولوژیکی فعلی یک آتش نشان می بینند. دقت داده ها در علائم حیاتی به صورت همزمان به معنای آن است که حتی کوچک ترین تغییرات می تواند منجر به مداخله سریع تری شود. آینده اینجا است.

نتیجه گیری
در زمانی که قرارگیری در معرض گرما چنین ریسک واضحی را در کار روزمره یک آتش نشان قرار می دهد و با وجود مقررات دولتی محدود در نظارت بر این زمینه، نیاز به نظارت مستمر بر سلامت، هم در تمرین و هم در عملیات واضح است. تکنولوژی سرانجام همپا شده است و حال، با استفاده از تحلیل های داده، FRS می تواند بیماری را کاهش داده و عملکرد هر آتش نشان را هم در کوتاه مدت و هم در بلندمدت بهبود بخشد. آتش نشانان از طریق سنجش چند علائم حیاتی با یک دستگاه و همزمان می توانند علائم هشدار دهنده فیزیولوژیکی را شناسایی کرده و زودتر مداخله کنند؛ سلامت کلی کارکنان را بهبود بخشیده و اجازه بهبود سیاست های خدمات را بدهند.
برای اطلاعات بیشتر به www.bodytrak.co مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *