بازدید 38
0

حمایت از داوطلبان و همیاران آسیب‌دیده در زمان اطفای حریق عرصه‌های طبیعی و محیط زیستی

 

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از ارسال لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: بر اساس این لایحه، داوطلبان و همیارانی که در زمان اطفای حریق در عرصه منابع طبیعی دچار سانحه، شهادت و جانبازی می‌شوند، می‌توانند از حقوق، مزایا و جبران خسارت وارده استفاده کنند.
قاسم سبزعلی در مورد تدابیر اندیشیده شده برای داوطلبان و دوستداران محیط زیست که در حریق جنگل‌ها جان خود را از دست می‌دهند، اظهار کرد: در سطح کلان کشور پیگیری می‌کنیم تا فعالان محیط زیست و داوطلبانی که در حین اطفای حریق و کمک به محیط زیست دچار حریق می‌شوند، بتوانند از حقوق جانبازی و شهادت استفاده کنند؛ زیرا در برخی مواقع مردم در حوادث به یاری محیط‌بانان و محیط زیست آمده و در عرصه‌های منابع طبیعی به‌عنوان همیاری یا داوطلبانه کمک می‌کنند.
وی در مورد حقوق چهار نفر از داوطلبانی که در حادثه حریق جنگل‌های مریوان جان خود را از دست دادند، گفت: دو نفر از کسانی که در آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان دچار حریق شدند، تحت پوشش یک شرکت بودند که از دیه و حقوق بیمه‌ای برخوردار می‌شوند. همچنین دو نفری که از سوی سازمان‌های مردم نهاد در این آتش‌سوزی جان خود را از دست دادند نیز با هماهنگی‌های صورت گرفته می‌توانند از حقوق و بیمه استفاده کنند و خانواده آنها از دیه برخوردار می‌شوند.

منبع:ana.ir

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *