قوانین دوربین مداربسته فیفا در آئین نامه جدید، چه معنایی برای صنعت نظارت تصویری دارد؟
بازدید 683
0

قوانین دوربین مداربسته استادیوم در آئین نامه فیفا، چه معنایی دارد؟

در آئین نامه جدید فیفا، قوانین دوربین مداربسته استادیوم چه معنایی برای صنعت نظارت تصویری دارد؟

قوانین دوربین مداربسته فیفا در آئین نامه جدید، چه معنایی برای صنعت نظارت تصویری دارد؟

در سال های اخیر ما شاهد افزایش تدابیر امنیتی در استادیوم ها و زمین های ورزشی بوده ایم. فیفا آئین نامه جدیدی منتشر کرده است که در آن بر اهمیت وجود سیستم های نظارت تصویری پیشرفته و دوربین مداربسته استادیوم ها تاکید کرده است. در این مقاله قانون جدید مربوط به صنعت نظارت تصویری را بررسی خواهیم کرد.

در آیین نامه جدید فیفا برروی سیستم هایی که بتوانند منطقه وسیعی را تحت پوشش قرار دهند و بر روی جزئیات وقایع گذشته با دقت بالا زوم کنند تا اطلاعات لازم به دست آید، تاکید شده است.

در بخش 5.4 “امنیت و ایمنی” این آیین نامه ذکر شده است: پیشرفته ترین سیستم های دوربین مداربسته می توانند مناطق وسیع مشخص شده بخش کل زمین ورزشی استادیوم را مانیتور کنند و هرگاه حادثه ای رخ دهد می توان در تصاویر ویدیویی آنها بصورت طبقه بندی شده وقایع و رفتارها را تحلیل کرد. ازین بخش به این نتیجه می رسیم که دوربین هایی با تکنولوژی ” مالتی فوکال سنسور” می توانند پاسخگوی این نیاز استادیوم ها باشند.

قوانین دوربین مداربسته فیفا در آئین نامه جدید، چه معنایی برای صنعت نظارت تصویری دارد؟

دوربین های مالتی فوکال دالمیر

دوربین های مالتی فوکال یا چند کانونی پیشرفته مثل دوربین پانومرای دالمیر، از تکنولوژی انحصاری منحصربفردی برای نظارت بر مناطق گسترده و وسیع با رزولوشن بالا و با جزئیات کامل استفاده می کنند. با این تکنولوژی، اعضای بخش حراست و نگهبانی استادیوم می توانند برروی بخش های وسیع تحت پوشش، با کیفیت تصویر بسیار بالا نظارت کنند و چه بصورت زنده و چه با بررسی تصاویر ضبط شده وقایع را بررسی کرده و به سرعت نسبت به حوادث واکنش نشان دهند و اقدامات لازم را اجرا کنند.

مزیت بزرگ این نوع دوربین ها کاربری و نصب آسان آنها است. با حداقل تعداد نیروی انسانی می توان کل استادیوم را با دوربین ها تحت نظر داشت. مثلا در یک استادیوم کوچک تنها یک نیروی انسانی به عنوان اپراتور کافیست. همچنین اپراتور به آسانی می تواند بین موقعیت و زاویه دید دوربین های مختلف سریعا سوئیچ کند و با نهایت دقت و سرعت اقدامات لازم را در هر رویداد و یا حادثه ای انجام دهد.

دوربین های مالتی فوکال دالمیر، از تکنولوژی منحصربفردی برای نظارت بر مناطق گسترده و وسیع با رزولوشن بالا استفاده می کنند.

لازم به ذکرست، سیستم های نظارت تصویری سنتی به تعداد زیادی دوربین نیاز دارند تا بتوانند یک ناحیه را بصورت کامل پوشش دهند. این نه تنها هزینه دوربین ها را افزایش می دهد بلکه هزینه مربوط به کابل کشی، تجهیزات شبکه و ذخیره سازی نیز افزایش می یابد. اما دوربین های چند سنسوره جایگزین مناسبی هستند تا هم قوانین فیفا اجرا شود و هم هزینه های کلی نصب و راه اندازی سیستم نه تنها افزایش نیابد بلکه رو به کاهش رود، آنهم سیستمی که دقت و پوشش نسبت به سیستم های سنتی بالاتر رفته است. منبع: securityworldmarket

 

در سایت ایران آلارم ، اپلیکیشن ایران آلارم  و شبکه های اجتماعی (اینستا، تلگرام ، ایتا ، روبیکا با آیدی @iranalarm  و یا @iranalarmgroup ) آخرین اخبار ، تکنولوژی ها ، محصولات جدید شرکت های خارجی و تولیدکنندگان ایرانی و رویدادهای صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *