سیستم نظارت اطفا حریق دیجیتالی
بازدید 73
0

ماهواره سیستم نظارت اطفا حریق دیجیتالی به فضا پرتاب شد

ماهواره سیستم نظارت اطفا حریق دیجیتالی به فضا پرتاب شد

بزودی هوش مصنوعی به کمک ماهواره ها اطفا حریق را دیجیتالی می کند و شاهد سیستم نظارت اطفا حریق دیجیتالی خواهیم بود.

براساس تحقیقات اخیر UN، آتشسوزی در طبیعت رو به افزایش و گسترش است، بطوریکه در سال 2100 حریق طبیعت و جنگل ها به میزان 50% نسبت به امروز بیشتر و شدیدتر رخ خواهد داد. بنابراین نیاز به استفاده از تجهیزات پیشرفته تر روز به روز بیشتر احساس می شود.

در همین راستا Rosenbauer ، شرکت پیشرو تولیدکننده ماشین و تجهیزات آتشنشانی در جهان به همراه شرکت خدمات ماهواره ای هوشمند OroraTech، با همکاری یکدیگر و بهره گیری از سیستم ماهواره ای به جنگ مشکلات اطفا حریق طبیعت رفتند.

این سیستم اطلاعات دقیق وکافی را به نیروهای زمینی عملیات اطفا حریق می دهد. ترکیب سیستم Connected Comand رزنباور و داده های ماهواره ای سیستم های اورورا به ما امکان پاسخگویی سریع تر و حفظ جان آتشنشانان را می دهد.

سیستم نظارت اطفا حریق دیجیتالی

پیش ازین نیز، اورورا داده های مربوط به آتشسوزی طبیعت و جنگل را توسط دوربین های حرارتی از طریق ماهواره ها دریافت می کرد. در حالیکه بسته به منطقه حریق و وقفه های ناشی از خطرات مربوط، این کار حدود 6 ساعت به طول می انجامید!

اما با ترکیب سیستم های این دو شرکت با یکدیگر سیستم اطفا حریق و سیستم نظارت اطفا حریق دیجیتالی طبیعت، نهایتا درعرض 30 دقیقه این کار را انجام می دهد.

به همین منظور، این استارتاپ طی چندسال آینده، 100 ماهواره به سایز یک جعبه کفش، که هرکدام به یک دوربین حرراتی با رزولوشن بالا و تکنولوزی هوش مصنوعی مجهز است به فضا می فرستد. اولین نمونه ژانویه 2022 در مدار فضایی قرار گرفت.

این همکاری، باعث می شود ترکیب داده های ماهواره ای با سنسورها و دتکتورهای سیستم های ایمنی و امنیتی خدمات اورژانسی، پلیسی و آتشنشانی در سراسر جهان رواج پیدا کند.

منبع:  ororatech.com و  rosenbauer.com

خبر منتشر شده در مجله حریق شماره 91

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شرکت “راهدار صنعت” نماینده انحصاری محصولات رزنباور در ایران در ارتباط باشید: rahdarsanat.ir

 

در سایت ایران آلارم و پیج اینستاگرام ایران آلارم آخرین اخبار، تکنولوژی ها و محصولات جدید صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *