بازدید 164
0

گفتگوی اختصاصی « ماهنامه حریق» از مجموعه نشریات «ایران آلارم» با مهندس بهزاد بزرگزاد، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهری اصفهان

 

به عنوان یکی از مدیرعاملان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کلانشهر های ایران، کیفیت سومین همایش ملی آتش نشانی و ایمنی شهری را چطور ارزیابی می کنید؟
تا کنون سمینارهای متفاوتی شرکت کرده ام، اما از آنجایی که این سمینار توسط اساتید بین المللی، کارشناسان متخصص حوزه آتش نشانی، هم به صورت علمی، هم به صورت تجربی ارائه شد، بار علمی و فنی بالاتری داشت، و نکته مهم آن که سخنرانان این کارگاه ها به صورت عملی و علمی در آتش نشانی به باورهایی رسیده بودند و توانستند این تجربه و علم را در این همایش به حضار منتقل کنند.
نقطه برجسته این همایش را چه می دانید؟
این سمنیار بیشتر جنبه ادارکی داشت تا آگاهی بخشی و این برجسته ترین نقطه قوت این همایش بود، پنل ها فقط به شکل تئوریک و بیان یک سری حفظیات نبود، بلکه به صورت عملیاتی و ملموس بیان مطلب شد، شرکت کننده ها در این همایش قبل از اینکه به آگاهی برسند به درجه ادراکی رسیدند، یعنی آتش نشان ها و متخصصین هم به صورت عملیاتی هم به صورت علمی توانستند با موضوعات آشنا شوند.
آیا علم روز آتش نشانی دنیا در این همایش و سیلابس های کارگاه ها ارائه شده بود؟
از آنجایی که ارائه کننده های پنل ها از نزدیک با چالش های ساختمان های بلند و پیشرفته دست و پنجه نرم کرده اند و در میدان عمل، ریسک ها و نقاط ضعف و قوت آن را به شکل کامل مورد ارزیابی قرار داده اند، تجربه علمی موقعیت ناب، مفید و تاثیر گذاری برای ما آتش نشان ها محسوب می شود و به جرات می توانم بگویم یکی از موفق ترین همایش هایی بود که می توانست در این سطح برگزار شود.
دعوت از مربیان و آتش نشان های خارجی را چگونه ارزیابی می کنید؟
دعوت از مربیان و آتش نشان های خارجی یک حسن برای ما داشت و آن اینکه در یک مقایسه سطح علمی اساتید مدعو از کشور های به نام در آتش نشانی با اساتید ایرانی متوجه شدیم، تفاوت و فاصله زیادی با علم روز آتش نشانی دنیا نداریم و حتی در برخی موارد با توجه به جهش چند سال اخیر علم آتش نشانی، بالاتر نیز هستیم.
کیفیت موضوعات و کارگاه های تخصصی این همایش را چطور ارزیابی می کنید؟
سیلابس های درسی و طرح هایی که در کارگاه های این همایش ارائه شد، حاوی مطالب و موضوعات بسیار خوبی بود، به شکلی که تداخل زمانی و برگزاری موازی این کارگاه ها با هم، مدعوین را دچار سردرگمی انتخاب قرار داده بود ؛ در صورت انتخاب هر یک از کارگاه ها، دیگری را از دست می دادند.
به عنوان مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهری اصفهان مهمترین نقدی که می توان به این همایش داشت را چه می دانید ؟
همان طور که شاهد هستید از آنجایی که این همایش در تهران برگزار شده است، اعضای سازمانی آتش نشانی ها نیز در آن شرکت کرده اند، این حضور برای افزایش آگاهی، علم و پیشرفت اعضای واحد ها و اجرای بهتر عملیات تاثیر مثبتی خواهد داشت، مادامی که این قبیل همایش ها فقط در تهران برگزار شود و تنها رده های مدیر کلی آتش نشانی شهرستان ها در آن شرکت کنند، اطلاع رسانی و افزایش آگاهی در رده های اعضای سازمان های اجرایی آتش نشانی شهرستان ها صورت نخواهد گرفت، من معتقد هستم اگر این قبیل همایش ها به شهرستان ها صورت گیرد، فرایند های پیشرفت نیز در شهرستان ها رقم خواهد خورد، از این جهت توصیه می کنم، هر سال، این همایش در یکی از شهر ها برگزار شود.
جای چه ارگان، سازمانی به نظر شما در این همایش خالی بود؟
از آنجایی که در این همایش، بیشتر مسائل مربوط به آتش نشانی مطرح می شود، کلیه ظرفیت های آتش نشانی کشور باید در این همایش ها شرکت کنند، جای نیروهای سازمان ها و ارگان های موازی همچون هلال احمر، HSE، مدیریت بحران ، مدیریت شهری در این همایش خالی بود، با توجه به آن که در این همایش حداقل دو سخنران در مورد HSE صنعتی و شهری ارائه داشتند حضور در این همایش ، قطعا می توانست تاثیرات مثبتی بر عملکرد نهایی این ارگان ها و سازمان ها داشته باشد.
کلام آخر
این همایش برای آتش نشانانی که به دلیل شرکت در عملیات اطفاء حریق؛ خود را کارشناس آتش نشانی می دانند بسیار مفید است، چرا که با ورود به این سمینار ها، متوجه می شوند بحث آتش نشانی چه گستره بزرگی دارد، وقتی نسبت به چیستی آتش نشانی، حیطه آن آگاه شویم از میزان اظهار نظر های غیر کارشناسی کاسته می شود. همچنین شما رسانه ها؛ هرچه بتوانید موارد و موضوعاتی که در این همایش ها عرضه شد، به شکل گام به گام منعکس کنید؛ قطعا به اهداف ایمنی شهری و ارتقای آتش نشانی رسیده ایم.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *