یک پامپر آتش نشانی باید چه میزان شلنگ آتش نشانی داشته باشد؟
بازدید 115
0

یک پامپر آتش نشانی باید چه میزان شلنگ آتش نشانی داشته باشد؟

یک پامپر آتش نشانی باید چه میزان شلنگ آتش نشانی داشته باشد؟

 

در واقع بهتر است بپرسم، چه میزان فکر پشت مقدار و نوع شلنگ آتش نشانی حمل شده روی پامپر آتش نشانی یا موتورهای نوع I شما است؟ بررسی این سوال راهگشای خوبی برای هر دپارتمان است که آیا لازم است به Pumper جدیدی تجهیز شود ؟ یا همان تجهیزاتی را که دارد ارزیابی کند.
برای کسانی که شلنگ آتش نشانی موجود را که در موتورهای نوع I بخشتان حمل می شود، بررسی می کنند، مفید است که به “سوگیری تاییدی” (جهت‌گیری تأییدی یا Confirmation bias، گرایش به جستجو در اطلاعات یا تعبیر کردن آن به نحوی است که بیشتر بر باورها یا فرضیه‌های خود شخص منطبق باشد نه بر استانداردهای موجود) توجه داشته باشند. سوگیری تاییدی گرایش به طرفداری از اطلاعاتی دارد که فرض ها، تعصبات و فرضیه های موجود را تایید می کنند، چه حقیقت داشته باشند چه خیر.
در زمینه شلنگ آتش نشانی، سوگیری تاییدی ممکن است در زمان ارزیابی میزان و انواع شلنگی که در حال حاضر روی دستگاه شما است – که احتمالا از تجربیات قبلی استفاده از آن، بسیار با آن آشنا و راحت هستید – مانع نگاه بی طرف شما شود.
در زمان بررسی نحوه افزودن شلنگ آتش نشانی به دستگاه جدید، سوگیری تاییدی ممکن است مانع تجهیز پامپر آتشنشانی جدید با شلنگ آتش نشانی شود.
با درک این مطلب، بهتر است که با چیزی که مورد نیاز است آغاز کنید. NFPA 1901: استاندارد تجهیزات آتش نشانی اتوماتیک، ویرایش 2016 شلنگ ها و نازل های زیر را برای تجهیزات Pumper آتش نشانی در فصل 5 مشخص می کند:
• 800 فوت شلنگ آتش نشانی 2 ½ اینچ یا بزرگ تر
• 400 فوت شلنگ آتش نشانی 1 ½ اینچ یا 2 اینچ
• یک نازل خط دستی، حداقل 200 gpm
• دو نازل خط دستی، حداقل 95 gpm
• یک bore smooth یا ترکیبی از نازل با بست 2 ½ اینچی که حداقل 250 gpm را فراهم می کند.
فصل 6 استانداردها، حداقل ویژگی های نازل و شلنگ آتش نشانی را وضع می کند:
• 300 فوت شلنگ آتش نشانی 2 ½ اینچ یا بزرگ تر
• 400 فوت شلنگ آتش نشانی 2 ½ اینچ، 1 ¾ اینچ یا 2 اینچی
• دو نازل دستی، حداقل 95 gpm

 

چرا اختلاف؟

فصل 3 استانداردها، پاسخ این سوال را ارائه می کند.
«پامپر آتشنشانی: دستگاه آتش نشانی با پمپ آتش نشانی دائمی با ظرفیت حداقل 750 gpm (3000 لیتر در دقیقه)، مخزن آب و شلنگ آتش نشانی که هدف عمده اش مبارزه با آتش سوزی های ساختمان و موارد همراه آن است (3.3.146)»
«تجهیزات حمله اولیه: دستگاه آتش نشانی با پمپ آتش نشانی با ظرفیت حداقل 250 gpm (1000 لیتر در دقیقه)، مخزن آب و شلنگ آتش نشانی که هدف عمده اش آغاز اطفای حریق ساختمان، وسیله نقلیه یا پوشش گیاهی و پشتیبانی عملیات بخش آتش نشانی است (3.3.93).»
مورد اول به موتورهای نوع I و II اشاره می کند در حالی که مورد دوم به موتورهای نوع III اشاره دارد. ما برای مقاصد خود روی موتورهای نوع I و II تمرکز می کنیم.
«تعریف نوع منابع FEMA برای منابع و خدمات خصوصی و عمومی: مواد خطرناک و آتش» مشخصات خود را برای موتورهای نوع I و II دارد. این موارد نسبتا با NFPA 1901 سازگار هستند و نیازمند 1200 فوت شلنگ 2 ½ اینچی، 500 فوت شلنگ 1 ½ اینچی و 200 فوت شلنگ 1 اینچی می شود.
اگر موتور نوع I یا II بتواند در عملیاتی در رویدادهای فدرال شرکت کند و بخش شما بخواهد شایسته انتخاب برای پاداش باشد، باید مطابق NFPA 1901 بوده و با حداقل تعریف های انواع منابع FEMA سازگار باشد.

 

برنامه ریزی تاکتیکی پامپر آتشنشانی 
نوع و میزان شلنگی که بخش شما روی موتور نوع I یا II حمل می کند باید بر اساس نیازهای تاکتیکی بخش شما باشد. در اینجا چند سوال برای در نظر گرفتن ارائه شده است، با نیاز شلنگ آتش نشانی به منبع آب شروع می کنیم.
• بخش شما افراد حرفه ای، داوطلب یا ترکیبی از هر دو را استخدام می کند؟
• اگر بخش شما عمدتا منبع آب شهری را به کار می گیرد، طول قرارگیری شلنگ آتش نشانی متداول چه میزان است و میانگین در دسترس جریان آب از شیرهای آتش نشانی سیستم چه قدر است؟
• اگر بخش شما عمدتا از منبع تامین آب روستایی استفاده می کند، میانگین جریان آب در صحنه ای که بخش شما (در کنار بخش های کمک دوجانبه) قادر به ارائه آن است چه میزان است؟
شلنگ آتش نشانی از پیش متصل شده 1 ¾ یا 2 اینچی، هنجار خدمات آتش نشانی برای اعزام اولیه است. معمولا، این موارد با طول 200 یا 250 فوت پر می شوند.
اگر حوزه شما تعداد چشمگیری از ساختمان های تک خانواده که بیش از 4000 فوت مربع هستند دارد، مشخص کنید که آیا یک خط از پیش متصل شده 200 تا 250 فوتی به تمام مناطق چنین ساختاری می رسد یا خیر.
به همین ترتیب، مهم است که تعداد ساختمان های تجاری که 40,000 فوت مربع با بزرگ تر هستند ثبت کنیم. این مورد ساختمانی با حداقل 200 فوت پهنا و 200 فوت درازا است. به بیان دیگر، آیا یک خط از پیش متصل شده 200 تا 250 فوتی، حتی اگر Pumper درست در ورودی قرار گیرد، به تمام مناطق چنین ساختاری می رسد؟
آیا منازل مسکونی چند خانواری مانند مجتمع های آپارتمانی وجود دارد که دارای چند طبقه هستند، ورودی های فرعی ساختمان از مناطق پارکینگ یا دسترسی محدودی به C side دارند؟ در این صورت، به توانایی کشیدن خطوط تامینی نیاز دارید که بتواند برای تامین خطوط راهنمای کوچک تر تنظیم شوند.
آیا اجتماع شما دارای منازل مسکونی در محل تلاقی جنگل – شهر یا میزان چشمگیری از زمین های جنگلی می باشد؟ در این صورت، باید حداقل چند صد فوت شلنگ جنگلداری 1 اینچی با توانایی برقراری خطوط تامین حمل کرده و آنها را برای تامین این شلنگ جنگلداری تنظیم کنید.
این ها تنها چند مورد از مسائلی هستند که رهبران بخش باید در زمان تصمیم گیری درباره انواع و میزان شلنگ هایی که باید روی موتورهای نوع I و II حمل شوند در نظر بگیرند. تعجب نکنید اگر پاسخگویی به این مسائل، مسائل دیگری را ایجاد کنند که بخواهید درباره شان فکر کنید.
ذهن خود را آماده نگه داشته و نسبت به سوگیری های شخصی خود آگاه باشید.

درباره نویسنده:
Batt. Chief Robert Avsec (بازنشسته) در بخش EMS و آتش نشانی چسترفیلد (Va.) به مدت 26 سال خدمت کرد. او مدرس دوره های آتش نشانی، EMS و مواد خطرناک در سطوح فدرال، ایالتی و محلی بود که شامل بیش از 10 سال با آکادمی ملی آتش نشانی می شود. رییس اوسک مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه سینسیناتی و ارشد خود در رهبری خدمات آتش نشانی اجرایی را از دانشگاه گرندکانیون به دست آورد. او فارغ التحصیل 2001 است.

 

در سایت ایران آلارم و پیج اینستاگرام ایران آلارم آخرین اخبار، تکنولوژی ها و محصولات جدید صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *