نمایشگاه حفاظتی
بازدید 58
0

۲۰۲۰ چه تاثیری بر آینده نمایشگاه‌های تجاری امنیتی گذاشت؟

۲۰۲۰ چه تاثیری بر آینده نمایشگاه‌های تجاری امنیتی گذاشت؟

آینده نمایشگاه‌های تجاری امنیتی جهان به کجا می‌رود؟

آیا مسیر نمایشگاهای تجاری امنیتی تغییر کرده است؟

نمایشگاه‌های تجاری همواره یک عامل مهم نشان‌دهنده ی روند صنعت امنیت بوده است، البته تا سال ۲۰۲۰ !

امسال تمام نمایشگاه‌های حضوری در نهایت برپا نشدند و به سال بعد به تعویق افتادند. به این ترتیب، پس از سال ها فروشندگان و خریداران موفق به دیدار حضوری نشده و پاندمی کووید ۱۹، برنامه پرواز متخصصین، مهندسین، تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و … از نقاط مختلف جهان، برای شرکت در نمایشگا‌ه‌های تجاری را پس از سال ها از تقویم‌ها حذف کرد و بسیاری را از روند رو به رشد بازار نا امید کرد.

اما گذر زمان نوید روند جدیدی را داد و نشان داد همچون بسیاری از تجارت های دیگر، این صنعت بدون نمایشگاه هم خودش را بخوبی با شرایط وفق داده است.

 

تجارت اینترنتی

در سال های اخیر درک کردیم که اینترنت تجارت از راه دور را امکانپذیر کرده و به وضوح دیدیم که دنیای آنلاین ارتباط با مشتریان را از هر زمانی آسانتر کرده است. در دنیای مصرف کننده هم، تجارت هایی مثل تاکسی اینترنتی، اجاره و فروش املاک اینترنتی و خریدوفروش محصولات اینترنتی بارها ثابت کرده بود که بیزنس ها می توانند برروی اینترنت سوار شوند و در کسری از ثانیه ازین سر دنیا به آن سر دنیا بروند.

اما در صنعت امنیت این را بارها شنیده بودیم که هیچ چیز جایگزین دیدار حضوری نمی شود. البته که تا حدی این موضوع درست است اما 2020 به ما درس بزرگی داد که باید ازین پس نگاه جدی تری به مدل اقتصادی نمایشگاه های امنیتی داشته باشیم.

واقعیت 2020 به ما نشان داد که کمتر در مقابل تغییر ایستادگی کنیم و در هر تجارت، صنعت و صنفی به استفاده از روش های جایگزین خوب با هزینه های کمتر، اتلاف وقت و انرژی کمتر هم فکر کنیم. با برگزاری شوهای آنلاین و برقراری ارتباط مجازی با مشتریان مان در سراسر کشورها به جای نمایشگاه های چندروزه متعدد، ساعت ها وقت گذراندن در فرودگاه ها همراه با چمدان هایمان، رفت و آمد بین مسیر هتل، فرودگاه و محل نمایشگاه، خوردن غذاهای فست فود نامناسب و در آخر هم چندروز جت لگ شدن، می توان راندمان کاری را به شدت افزایش داد و بهینه کرد، بشرطی که راه را درست برویم.

مدل اقتصادی نمایشگاه های تجاری

درست است که شما در این دیدارهای حضوری دوستان قدیمی خود را ملاقات می کنید و تجارب با ارزشی کسب می کنید. اما آیا ارزش آن با هزینه آن متناسب است؟ درس 2020 به ما این بود که نگاه جدی تری به مدل اقتصادی نمایشگاه های تجاری بیندازیم. آیا نمایشگاه های تجاری به همان اندازه که هزینه می تراشند، ارزشمند هستند؟

این نمایشگاه ها طوری جز جدایی ناپذیر صنعت ما و صدها صنعت دیگر شده بودند که تصور نبودشان غیرممکن بود. اما امسال روی دیگر سکه را هم نشان مان داد.

من با شرکت کنندگان زیادی در نمایشگاه های مختلف در دهه اخیر صحبت کردم. همه آنها از هزینه بالای شرکت در این نمایشگاه ها، هزینه رفت و آمد، و اتلاف وقت طولانی در سفرهای چندروزه و… شکایت داشتند. سوال من از آنها این بود: آیا ارزش دارد؟

پوشش هزینه

معمولا، شرکت کنندگان با بی میلی و حال نه چندان مطلوب، در جواب سوال من اظهار می کنند:

“تمام رقبای من در نمایشگاه هستند، اگر شرکت نکنم بازار در مورد بیزنس من چه فکری می کند؟ به همین خاطر بزرگترین غرفه نزدیک به در ورودی را می گیرم تا بازار را در دست گیرم”.

“ما به نمایشگاه ها برای فروش بیشتر نیاز داریم. آنها فروش 6 ماه آینده ما را تضمین می کنند. اگر یک بازدید کننده به یکی از خریداران بزرگ من تبدیل شود، درامد حاصل از آن هزینه های نمایشگاه را می پوشاند”.

“نمایشگاه یکی از معدود فرصت هاییست که می توانم در آن نمایندگان و همکاران فروش خود را از سراسر دنیا یا کشورم همزمان ببینم، که اینکاربه صورت جداگانه خودش هزینه بردار است”.

موفقیت جایگزین ها

واقعیت 2020 ، و چالش هایی که به دنیای تجارت تحمیل کرد، سال های پیش روی تجارت را تحت تاثیر قرار داد. در مقیاس کوچک یک سری شو های آنلاین هرچند کوچک برروی پلتفرم‌های ویدئوکنفراس با موفقیت اجرا شد و آنچه برگزارکننده و شرکت کننده از برگزاری آن نیاز داشتند، مرتفع شد.

آیا تجربه ای که سال 2020 با کنسل شدن نمایشگاه ها به ما هدیه کرد، باعث می شود اظهارات بالا تغییر کنند؟

حداقل، باعث می شود شرکت ها با دقت بیشتری به شرکت در نمایشگاه ها فکر کنند و همه جوانب تاثیرات نمایشگاه برروی تجارتشان را به خوبی بررسی کنند.

 

آینده نمایشگاه های تجاری به کجا می رود؟

طبیعتا، بعد از فاصله ای که 2020 انداخت، دیدگاه و خواسته شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان رویکرد تازه ای پیدا می کند. آنها ارزش نمایشگاه حضوری و تاثیر آن بر مسیر موفقیتشان را به خوبی برآورد می کنند.

واقعیت اینست که ۲۰۲۰ موقعیت‌های جدید فراوانی برای برقراری ارتباط فروشندگان با خریداران فراهم آورد. ارتباط تجار از راه دور با یکدیگر بدون زحمت و هزینه های گزاف رفت و آمد و … از طریق برنامه های متنوع برروی نت برقرار شد و محصولات به نمایش گذاشته شد. بنابراین شاید بتوان گفت ناقوس مرگ بسیاری از نمایشگاه‌های تجاری به گوش می‌رسد!

 

نویسنده: لری اندرسون، سردبیر مجله سیستم های امنیتی

ترجمه و ویراستاری: مهندس حدیث سالمی

بازار تجهیزات حفاظتی : https://kalasec.ir/

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *