سیستم آیروسل مخصوص تابلو برق هم به بازار آمد
بازدید 256
0

آیروسل اطفا حریق مخصوص تابلو برق هم به بازار آمد

آیروسل مخصوص تابلو برق هم به بازار آمد

آیروسل کوچک اطفا حریق مخصوص تابلو برق

چرا آیروسل برای تابلو برق لازم است؟

تاسیسات الکتریکی مثل تابلو برق ها و کابین های آن در اندازه های مختلف در بخش های مختلف و متعدد صنعت استفاده می شوند. همه آنها یک معضل مشترک دارند: از دست رفتن تابلو برق به هر دلیلی برای تمام بخش های ساختمان ویرانگر است و تهدیدی برای روند شغلی شما محسوب می شود.

به همین دلیل حفاظت از این تابلوها و پنل ها همواره جزو دغدغه های اصلی یک شرکت، ساختمان و یا سازه است. یکی از این تهدیدات آتش گرفتن تابلو برق است که در همین راستا سیستم اطفا حریق آیروسل DSPA مخصوص همین تابلو ها طراحی و تولید شد.

ژنراتورهای آیروسل DSPA شامل ترکیبی از آیروسل جامد در یک قوطی قرمز غیرفشرده هستند، که هر کدام ذرات جامد ریز فشرده شده را اسپری می کنند. این محصول به عنوان جایگزین هالون و دیگر مواد اطفاکننده توسعه یافته است. آیروسل این برند کاملا ایمن و موثر است. ماده فعال این خاموش کننده ذرات میکرو جامد هستند که به ماده محترقه آتش حمله می کنند. بنابراین شعله ها با واکنش شیمیایی فروکش کرده و عامل انرژی از آتش گرفته می شود. جالب است بدانید، مقدار ماده خاموش کننده مورد نیاز برای این سیستم بسیار کمتر از سیستم خاموش کننده گازی رایج است.

سیستم خاموش کننده DSPA شامل ژنراتور آیروسل و یک سیستم پیشرفته تشخیص آتش است که در همان فاز اول حریق را تشخیص داده و از وقایع زیاون آور و ناراحت کننده پیشگیری می کند. این سیستم بنا به درخواست و شرایط محیط، می تواند در هر حادثه راهکارهای مختلفی ارائه کند. به عنوان مثال با تشخیص مونوکسید کربن رو به افزایش داخل تابلو برق که ناشی از دود کردن چراغ led است، سیستم کاربر را مطلع می کند تا دستگاه مربوطه را خاموش کند و از وقوع حریق پیشگیری شود. اما در شرایطی که شعله ای در حال گسترش باشد، ژنراتور خاموش کننده آیروسل فعال می شود و فورا آتش را خفه می کند.

برای کاربردهای کوچک مثل تابلو برق ، ایستگاه های انتقال برق کوچک و جعبه فیوز، می توان از راهکار آیروسل مستقل چندکاره بنام  DSPA TPE-1B استفاده کرد.

TPE-1B از لامپ شیشه ای Day-Impex که شبیه به سر اسپرینکلر است، برای تشخیص حریق استفاده می کند. وقتی حباب بسوزد در یک دمای معین میکروسوئیچ رها می شود و باتری ژنراتور خاموش کننده را فعال می کند. این راهکار 18 مترمربع را پوشش می دهد، دو ژنراتور آیروسل دارد.

راهکار مستقل پیشرفته تری بنام NOFIQ FMD نیز وجود دارد که از دتکتورهای چند سنسوره (حرارتی و مونوکسیدکربن) بهره می برد و برای تابلو برق های بزرگ تر و یا اماکن حساس تر به کار می رود.

اما راهکار کامل Thermocord که از یک سیستم تشخیص حرفه ای بهره می برد، می تواند به عنوان بخشی از یک سیستم اطفا حریق جامع برای تاسیسات الکتریکی وسیع سازه های بزرگ به کار گرفته شود. ترموکورد به ژنراتور DSPA متصل می شود و برای تشخیص حریق و فعال کردن ژنراتور استفاده می شود.

زمانیکه دما از 165 درجه سانتی گراد بالاتر برود، و یا شعله ای کنارش حس کند، کورد حساس به گرما سریعا فعال می شود. با ترموکورد هم هزینه ها کاهش می یابد و هم عملکرد سیستم دقیق تر می شود و دیگر نیازی به هیچ تشخیص دهنده و فعال کننده ای نیست. بهتر است ترموکورد به DIN ریل تابلو وصل شود.

در کل نصب و نگهداری تمام مدل های این سیستم آیروسل آسان است، به عنوان مثال هیچ درپوش فشار، پخش کننده، نازل یا لوله کشی نیاز ندارند. با تمام پنل های اعلام حریق استاندارد قابل تلفیق است، نارسانا و غیرخورنده است، باعث تخلیه اکسیژن محیط و افزایش بیش از حد فشار نمی شود، اتوماتیک کار می کنند. منبع: dspa

در سایت ایران آلارم ، اپلیکیشن ایران آلارم  و شبکه های اجتماعی ( اینستا ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا با آیدی @iranalarm ) آخرین اخبار، تکنولوژی ها، محصولات جدید شرکت های خارجی و تولیدکنندگان ایرانی و رویدادهای صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *