خداحافظ اکسس کنترل های فیزیکی، سلام به سیستم های موبایلی!
بازدید 1142
0

خداحافظ اکسس کنترل فیزیکی، سلام به اکسس کنترل موبایلی !

همانطور که می دانید پاندمی کوید 19 باعث شد روند اصلی کاری سازمان ها در سراسر دنیا تغییر کند. یکی ازین تغییرات کاربری سیستم های کنترل تردد بود. برخی چالش های موجود در صنعت باعث شد اکسس کنترل های فیزیکی رایج، تحت الشعاع مدل های جدید هایبرید و اکسس کنترل موبایلی و کنترل از راه دور آنلاین قرار گرفت. اتفاقی که بخاطر کرونا خیلی زودتر از زمانیکه پیش بینی می شد افتاد و سازمان ها را مجبور کرد خیلی زود با قوانین بهداشتی و ایمنی جدید سازگار شوند.

در واقع، با توجه به گسترش دورکاری در ایام پاندمی و حتی پس از آن، انتظار می رود سیستم اکسس کنترل کارمندان حضوری و دور کار را همزمان کنترل و مدیریت کند. از طرفی کارمندان حضوری نیز تمایل به لمس اکسس کنترل های موجود ندارند.

در همین راستا، HID شرکت پیشروی جهانی در راهکارهای تشخیص هویت، گزارشی در سال 2022 منتشر کرد که در آن وضعیت کنونی بازار اکسس کنترل و روند آینده آن را تحلیل می کند.

در این گزارش، گرایش های بازار در بخش های خرید، نصب، تشخیص و بکارگیری راهکارهای اکسس کنترل فیزیکی براساس داده های بیش از 1000 نظرسنجی از آمریکای شمالی (56%)، اروپا-خاورمیانه-آفریقا (29%) و اقیانوسیه (15%) بررسی شد.

خلاصه شرایط و گرایش های بازار اکسس کنترل که متخصصین حرفه ای حوزه امنیت و IT مشاهده کردند، در آینده به شرح زیر باشد:

  • کاربری آسان و سریع: 60% پاسخ دهندگان اذعان داشتند که آسانی استفاده از سیستم های جدید باعث می شود آن را به تکنولوژی های قدیمی ترجیح دهند، البته سیستم جدید علاوه بر ایجاد امنیت بالا باید کاربردی راحتی برای ادمین و کاربرها داشته باشد.
  • اکسس کنترل موبایلی و غیرتماسی: غیرقابل پیش بینی نبود که تقاضا برای اکسس کنترل های موبایلی افزایش یافته است. 42% از پاسخ دهندگان تمایل به ارتقا سیستم خود به سیستم های آنلاین و موبایلی داشتند. اکسس کنترل موبایلی هم برای کارمند و مشتری راحت و امن تر است هم برای مدیران بهره وری بالاتری به ارمغان می آورد.

دلیل 32% دیگر پاسخ دهندگان که استفاده ازین راهکارهای غیرتماسی آنلاین را ترجیح می دهند، ویروس کرونا و همچنین پیشگیری از انتقال دیگر ویروس ها است.

  • تعامل پذیری: به گفته محققان، 44% از پاسخ دهنگان معتقد بودد که ساختمان های هوشمند در سال های آتی جزو گرایش های اصلی اجتماع خواهد بود. به این ترتیب تنها پلتفرم های استاندارد یا باز در چنین بازاری موفق خواهند بود. پلتفرم باز کمک می کند سیستم های رایج و جدید در یک سیستم باهم تلفیق شوند. بنابراین تکنولوژی و سیستم های جدید که کار را برای کاربر پیچیده و هزینه بر نکنند، مورد استقبال خواهند بود و کاربر به ارتقای سیستم خود تمایل نشان می دهد.

به این ترتیب، نتیجه این تحقیق مشخص کرد، در آینده نزدیک باید با اکسس کنترل های فیزیکی خداحافظی کنیم و اکسس کنترل موبایلی و کنترل از راه دور را با آغوش باز بپذیریم.

منبع: techwireasia

در سایت ایران آلارم ، اپلیکیشن ایران آلارم  و شبکه های اجتماعی ( اینستا ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا با آیدی @iranalarm ) آخرین اخبار ، تکنولوژی ها ، محصولات جدید شرکت های خارجی و تولیدکنندگان ایرانی و رویدادهای صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *