بازدید 147
0

استفاده از شبیه سازی و تکنولوژی های نوظهور در آموزش های آتش نشانی

 

استفاده از شبیه سازی برای بهبود مهارت های تمرینی در زمینه هایی از جمله هوانوردی، نظامی، اعمال قانون و خدمات پزشکی که در آن تمرین در محیط واقعی می تواند گران و خطرناک باشد، متداول است. استفاده از شبیه سازی و تکنولوژی های نوظهور در تمرینات آتش نشانی کمتر متداول بوده است اما توجه به آن در حال افزایش است. دفتر فناوری اطلاعات فرمانداری کلرادو و FirstNet برخی از تکنولوژی های نوظهور را با پتانسیل بهبود تمرین شبیه سازی در چالش رهبری آتش نشانی 2016 اخیر بررسی کردند که توسط اتحادیه روسای آتش نشانی ایالت کلرادو حمایت می شد.
تمرین آتش نشانان در موقعیت های مختلف که ممکن است در یک آتش سوزی رخ دهد اغلب شامل ساختمانی در حال آتش سوزی در یک مرکز تمرینی، آتش سوزی کنترل شده یک ساختمان یا آتش سوزی فضای باز تعیین شده می شود. گرچه این سناریوها موقعیت های آتش سوزی زنده ای را فراهم می کنند، می توانند از لحاظ زمان پرسنل و تجهیزات گران باشند و به علاوه می توانند ریسک خسارت ناخواسته به اموال یا صدمه به کارآموز را ایجاد کنند.
شبیه سازهای تمرینی برای ارائه تجربه شرایط و موقعیت های دنیای واقعی در یک محیط کنترل شده و امن به کارآموز مورد استفاده قرار می گیرند. اگر تمرین وضعیتی را ایجاد کند که کارآموز بتواند بر اساس تصمیمات یا اقداماتی که انجام می دهد، تاثیر گذار باشد، ارزش تمرین به حداکثر می رسد.
گرچه شبیه سازی به صورت 2 بعدی برای کامیپوترهای شخصی وجود داشته است، تکنولوژی های نوظهور مانند واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) ایجاد موقعیت های سه بعدی را امکان پذیر می کنند که ممکن است شامل درگیری فیزیکی فعال توسط کارآموز شود.

 

 

VR استفاده از نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر تعاملی برای ایجاد یک محیط شبیه سازی شده است. استفاده از هدست های VR می تواند تجربه سه بعدی فراگیر و دید 360 درجه را فراهم کند. محیط VR می تواند با شبیه سازی سنسوری مانند لمس، صدا، گرما، بو یا وضعیت آب و هوا تشدید شود. مثال های سرگرمی متداول شامل بازی های ویدئویی از جمله Madden ’17، Call of Duty و Halo می شود.
رشد دنیای واقعی ممکن است با بینش ایجاد شده دیجیتالی، صدا یا داده های مکانی برای افزایش ادراک از واقعیت تکمیل شود. AR در تمرین آتش نشانی ممکن است شامل استفاده از heads-up display (HUD) به کار گرفته شده در ماسک تجهیزات تنفسی فشرده (SCBA) یک واکنش دهنده شود. چنین نمایشگری می تواند اتاق پر از دود، ذخیره هوای پایین یا وضعیت فلش اور را شبیه سازی کند.
گرچه ممکن است VR و AR را جدید و تازه بپنداریم، این مفاهیم تاریخچه غنی و متنوعی دارند. تا دهه ابتدایی 1800، که جهان نما تصاویر سه بعدی به دست می داد. پرواز تجاری در دهه 1920 آغاز شد و تا دهه 1930 تقاضایی برای راه های خلاقانه برای آموزش جنبه های مشخصی از پرواز ایمن از زمین وجود داشت. ادوین لینک، پیشگامی در هوانوردی، تصور پروازی را به وجود آورد که وارد کاربرد عملی تمرین شد. اصطلاح واقعیت مجازی در دهه 1980 وقتی ابداع شد که جارون لانیر سیستم جدیدی را که RB2 (واقعیت ساخته شده برای دو) می نامید شرح داد. این مفهوم به کاربران اجازه داد تا در محیط ایجاد شده توسط کامپیوترها سهیم شوند.
واضح است که پیچیدگی های بسیاری در مسیر بود که ما را به سمت سراشیبی فعلی VR و AR سوق داد. اما از جهان نما تا ابتکار RB2، این پیام واضح بود که VR و AR راه هایی برای تجربه دنیای واقعی در یک محیط کنترل شده هستند و فرد ممکن است با این تعامل ها برای دنیای واقعی که خطر در کمین است بهتر آماده شود.

 

 

اد میلز می گوید: «امروز، وقتی آتش نشانی فرمانی را در یک رویداد دریافت می کند، تصور اولیه ممکن است این باشد: «حالا چه کنم؟» من به عنوان یک آتش نشان داوطلب در منطقه روستایی کلرادو می دانم که بهترین راه برای آماده سازی، تمرین مستمر است. اما سخت است که تجربه 360 درجه ای از چیزی به دست آورد که ممکن است فرد در هر صحنه ای با آن مواجه شود. با ظهور تکنولوژی های VR، آتش نشان قادر خواهد بود خود را در امنیت برای پاسخگویی به سناریوهای شامل شرایط آب و هوایی خطرناک، موقعیت سخت منبع آب، ساختمان های در معرض خطر و دود متغیر به چالش بکشد. این تکنولوژی به آتش نشان کمک می کند مهارت های خود در تصمیم گیری های آنی در محیط کنترل شده را بهبود بخشد. من هیجان زده ام که FirstNet پرچم ابداع و رویاپردازی درباره تکرارهای بعدی AR و VR برای آموزش را بالا نگه داشته است.»
موقعیتی را تصور کنید که در آن یک AR HUD اطلاعات کلیدی از جمله طول و عرض جغرافیایی، جهت، سرعت باد و ارتفاع را فراهم می کند یا ابزار AR را تصور کنید که با مواد خطرناک پر شده است تا آتش نشان بتواند چشمانش را روی صحنه نگه دارد و همزمان درباره قرارگیری در معرض ریسک و ریسک واکنش بیاموزد.
FirstNet، سازمانی مستقل که برای به کارگیری شبکه پهن باند وایرلس کشوری در جهت امنیت عموم کار می کند، با کمک به پاسخ دهندگان برای تحت فشار گذاشتن تکنولوژی که برای عموم مردم متداول است و ابزاری واضح برای کمک به اصلاح مهارت ها و فراهم کردن اطلاعات حیاتی در طول عملیات، ساختارها را می شکند.
FirstNet، اکوسیستم کاربردی را تصور می کند که در آن کاربردهای ابتدایی درک شده، توسعه یافته، مورد آزمون قرار گرفته و برای بهبود تمرین و عملیات در دسترس پاسخ دهندگان اولیه قرار می گیرند. FirstNet اخیرا آزمایشگاه ابداع و بررسی در Boulder کلرادو را ایجاد کرده است که تصور می شود پرسنل امنیت عمومی و توسعه دهندگان تکنولوژی را برای کشف و امتحان تکنولوژی های جدید از جمله VR و AR گرد هم آورد.
سرمایه گذاری های دولتی و تجاری در تکنولوژی های VR و AR به سرعت در حال افزایش هستند زیرا شرکت ها و سازمان های بیشتری پتانسیل این تکنولوژی ها را می بینند. توسعه پایدار سیستم های VR و AR که با کاهش هزینه تبدیل به مسیر اصلی می شوند، یادگیری تجربی را تغییر می دهد. به علاوه، سرانجام پتانسیل مهاجرت از آموزش های آتش نشانی به استفاده از تکنولوژی های AR در عملیات آتش نشانی واقعی وجود دارد.
اولین پاسخ دهندگان در کشور با استفاده از ابزارهای نسل بعدی که یک شبکه وایرلس با طیف ظرفیت تخصیص یافته به امنیت عمومی می تواند ارائه کند، نفع می برند؛ این ظرفیت چیزی است که FirstNet ایجاد می کند. نکته کلیدی ارائه تمام این موارد همکاری بین سازمان های امنیت عمومی فدرال، عمومی، کشوری و سطح منطقه ای و شراکت خصوصی – دولتی است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *