استفاده از پهباد اطفاحریق برای جلوگیری از وقوع حریق در جنگل‌ها
بازدید 58
0

استفاده از پهباد اطفاحریق برای جلوگیری از وقوع حریق در جنگل‌ها

استفاده از پهباد اطفاحریق برای جلوگیری از وقوع حریق در جنگل‌ها

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی از عقد قرارداد با وزارت دفاع برای استفاده از پهباد اطفاحریق برای گشت‌زنی و دیده‌بانی بمنظور جلوگیری از حریق در جنگل‌ها و مراتع خبر داد.
سرهنگ قاسم سبزعلی (فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی) درباره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع از ابتدای تیر تاکنون گفت: در اقصی نقاط کشور به دلیل افزایش دما، کاهش رطوبت و خشک شدن پوشش گیاهی با حریق‌های گسترده‌ای در جنگل‌ها و مراتع مواجه بودیم و تقریبا در همه نقاط از جمله استان خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، فارس، کرمان، لرستان، ایلام و در بخش‌های شمالی کشور از جمله استان گیلان، گلستان، مرکزی به صورت متناوب حریق را در جنگل‌ها و مراتع داشتیم.
وی با بیان اینکه عمده‌ترین حریق در این مدت در استان گلستان بوده، تصریح کرد: در محدوده استان گلستان حریق گسترده‌ای صورت گرفته بود که خوشبختانه اطفاء شده است و خسارت جدی به عرصه‌های منابع طبیعی و مرتعی وارد نکرده است. ما نیز برای اطفاء با هماهنگی با وزارت دفاع استقرار بالگردی داشتیم.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کنترل آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌‌ها گفت: برنامه‌هایی در جهت افزایش اقدامات مراقبتی و کنترلی صورت گرفته است و تجهیزات‌ ما در حال حاضر آماده هستند. درصدد هستیم تا در کنار اقدامات سخت‌افزاری اقدامات نرم‌افزاری نیز داشته باشیم از همین‌رو در برخی از استان‌ها مانند استان گلستان از پهباد برای شناسایی و گشت‌زنی استفاده می‌کنیم و سعی داریم این موضوع را گسترش دهیم و در این زمینه نیز قراردادی با وزارت دفاع و پشتیبانی منعقد کردیم تا با در اختیار گرفتن این پهباد‌ها بتوانیم گشت‌زنی به موقع در محیط‌ جنگلی و مرتعی داشته باشیم.
منبع: www.ilna.ir

 

در سایت ایران آلارم و پیج اینستاگرام ایران آلارم آخرین اخبار، تکنولوژیها و محصولات جدید صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *