تحول بزرگ در صنعت اطفای حریق کلاس A با ورود ماده منحصربفرد خیس معدنی
بازدید 550
0

فوم اطفای حریق منحصربفرد خیس معدنی صنعت آتشنشانی را متحول می کند + فیلم

تحول بزرگ در صنعت اطفای حریق کلاس A با ورود ماده منحصربفرد خیس معدنی

 

شرکت ایمنی حریق ماسمارت انگلیس با معرفی فوم اطفای حریق خیس معدنی تجدید پذیر جدیدی که از میزان آب مصرفی کمتر و 80% سرعت اطفا بیشتر برخوردارست، اطفای حریق کلاس A را متحول می کند.

راهکار مقرون بصرفه مبتنی بر نمک Marin3 از ترکیبی از سورفکتانت تجزیه پذیر (ماده گیرزدایی که رفع چسبندگی و گیرندگی بکند) تشکیل شده که دوستدار محیط زیست و عاری از هرگونه مواد شیمیایی مضر است.

وقتی این ماده جدید به آب اضافه می شود، سطح کششی قطرات آب را کاهش داده و قدرت نفوذ به مواد محترقه را بسیار افزایش می دهد. در نتیجه، این ماده بطور قابل توجهی سرعت اطفا را نسبت به آب تنها بالا می برد و از سوی دیگر انتشار دود و مواد سمی را کاهش داده و از احتراق مجدد جلوگیری می کند.

همانطور که می دانیم، با گرم شدن زمین، حریق طبیعت رو به افزایش است و کنترل آن روز به روز سخت تر می شود. با توجه به اینکه Marin3 برای انواع حریق کلاس A مناسب است و توانایی کنترل سریع و پیشگیری از آتشسوزی طبیعت و مراکز نگهداری و بازیافت زباله ها را دارد، صنعت آتشنشانی توجه ویژه ای به آن نشان داده است.

از طرفی قدرت نفوذ بیشتر آب نه تنها باعث تسریع در اطفا حریق و پیشگیری از احتراق مجدد می شود، بلکه مصرف آب را نیز کمتر می کند. همچنین این ماده می تواند بعنوان پیشگیری کننده برای ایجاد مانع و سد حفاظتی، آتش شکن و مسیر فرار حین عملیات مورد استفاده قرار گیرد.

 

مقایسه زمان خاموش کردن آتش بین آب و فوم آتشنشانی Marin3

 

مقایسه زمان خاموش کردن آتش بین فومهای اطفا حریق رایج و فوم آتشنشانی Marin3

 

قرار است در آینده نزدیک این فوم اطفای حریق در سیستم های حفاظت حریق و اسپرینکلر برج ها و آسمان خراش ها بکار گرفته شود.

همچنین، این محصول با تمام تجهیزات آتشنشانی فعلی سازگار است و می توان مستقیما آن را به سیستم پمپ پرتابل یا مخزن آب یا ماشین آتش نشانی اضافه کرد و از همان شیلنگ آتشنشانی تخلیه آب برای انتقال آن استفاده کرد. منبع: mosmart.uk

 

 

در سایت ایران آلارم ، اپلیکیشن ایران آلارم  و شبکه های اجتماعی (اینستا، تلگرام ، ایتا ، روبیکا با آیدی @iranalarm  و یا @iranalarmgroup ) آخرین اخبار ، تکنولوژی ها ، محصولات جدید شرکت های خارجی و تولیدکنندگان ایرانی و رویدادهای صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *