بازدید 54
0

تجزیه‌وتحلیل صوتی به عنصر جدایی‌ناپذیر امنیت تبدیل شده است

 

تجزیه‌وتحلیل صوتی به عنصر جدایی‌ناپذیر امنیت تبدیل شده است

نظارت مداربسته دیگر صرفاً محدود به ویدئو نمی­شود. سیستم‌های امنیتی مدرن به‌طور فزاینده‌ای در حال استفاده از صدا برای اطمینان از هر چه امن‌تر بودن راه‌حل‌های خود هستند.

به گفته ریچارد برنت، مدیرعامل شرکت Louroe Electronics، تجزیه‌وتحلیل صوتی یک جنبه مهم از راه­حل­های نظارت امنیتی مدرن است، زیرا نظارت بر داده‌ها و تبدیل آنها به اطلاعات معنی‌دار برای تشخیص و پیشگیری بهنگام را فراهم می‌سازد. مزیت کلیدی تجزیه‌وتحلیل صوتی این است که یک هشدار زودهنگام و گاهی اوقات اولیه را به کارکنان می‌دهد به‌طوری‌که آنها بتوانند قبل از بدتر شدن اوضاع مداخله کنند. برای یک مرکز تأدیبی که در آن یک حسگر حساس به بروز خشونت مستقر می‌شود، تجزیه‌وتحلیل صوتی یک ابزار کلیدی برای کاهش بروز خشونت است. کارکنان از خشونت کلامی زندانیان به یکدیگر و / یا نگهبانان آگاه خواهند شد، و به مأموران امنیتی اجازه می‌دهد که از این کنش و واکنش قبل از فیزیکی شدن آن بکاهند.

برنت اضافه می­کند: “یکی دیگر از مزایای مهم تجزیه‌وتحلیل صوتی زمان واکنش کوتاه است. در حمله 2013 تک‌تیراندازان در پست انتقال متکالف شرکت  PG & E، 10 دقیقه زمان برد که مأموران بخش امنیتی از تیراندازی مطلع شوند. در آن زمان اولین پاسخ‌دهندگان وارد عمل شدند، تیراندازی متوقف شد و مظنونان از محل گریختند. با یک حسگر حساس به تیراندازی، به‌محض تشخیص اسلحه گرم، یک اعلان فوری به مأموران امنیتی برای تأثیرگذاری حداکثر فرستاده می‌شود.”

اظهارنظرهایی از سوی شرکت‌های دیگر پژواک همین احساسات است. کریس میشل، مؤسس و مدیرعامل شرکت Audio Analytic ابراز داشت که شرکتش معتقد است که هر صدا بازگوکننده یک روایت است. چه پارس کردن یک سگ، شکستن یک پنجره، به صدا درآمدن هشدار No Smoking و یا گریه یک نوزاد.

وی اظهار داشت: “ما می‌توانیم به این نشانه‌های صوتی هنگامی‌که در خانه هستیم پاسخ دهیم، اما زمانی که بیرون یا خواب هستیم چطور؟ این جایی است که نرم‌افزار تشخیص صوتی وارد صحنه می‌شود. با استفاده از تکنولوژی یادگیری ماشین پیشرفته و هوش مصنوعی، این امکان را برای خانه ما فراهم می‌سازد که به‌طور خودکار به صداهای قابل‌توجهی پاسخ دهد، حتی زمانی که ما در خانه نیستیم و سرمان پی موضوعی گرم است. ما آن را AI3 ‌نامیم، یک پلت فرم نرم‌افزاری تعبیه‌شده که دستگاه‌ها را با هوش صوتی مصنوعی توانمند می‌سازد.­”

چه عواملی محرک تقاضا برای این فناوری است؟

به گفته برنت، یکی از عوامل تقاضا برای تجزیه‌وتحلیل صوتی رانندگی به رسمیت شناختن این موضوع است که استقرار دوربین‌ها و تحلیل‌های تصویری همه تهدیدات را شناسایی نمی‌کنند. راه‌حل امنیتی مدرن راه‌حلی است که چندین سیستم و فن‌آوری‌های حسی مانند صدا را برای دستیابی به حداکثر آگاهی موقعیتی ادغام می‌کند.

میشل ابراز داشت: “این واقعیت کمتر در نظر گرفته شده که اگرچه راه‌حل‌های هوش مصنوعی امروزی هم‌اکنون می‌توانند با دقت صدای انسان را رمزگشایی و به آن پاسخ دهند، اما آنها قادر به تشخیص و یا پاسخ به صداهای دیگر نیستند. در طول چند سال گذشته، تشخیص صدا از فضای سیار به خانه‌های هوشمند نقل‌مکان کرده است، و تبدیل  به راهی برای ما جهت تعامل با محصولات و خدمات است. برای نمونه، نگاهی به رشد سریع شرکت Alexa متعلق به آمازون بی اندازید”.

بااین‌حال، تشخیص صدا، حلقه گم‌شده در راه­حل­های هوش مصنوعی است. باوجود فرصت‌های فوق‌العاده برای محصولات، خدمات و جریان­های درآمدی جدید که تشخیص صدا فراهم می‌سازد، تا قبل از تحلیل صوتی، تشخیص صدا تا حد زیادی در قلمرو تجاری به دلیل پیچیدگی چالش‌های فنی ناشناخته باقی‌مانده بود.

میشل ادامه داد: “ما اعتقاد داریم که یک خانه واقعاً هوشمند با قابلیت نظارت امنیتی باید قادر به ­گوش دادن، درک کردن و پاسخ به صداهای قابل‌توجه بدون اتکا به آموزش انسان باشد، امری که حفاظت بهتر از هردوی ساکنین خانه و اموال را به دنبال دارد. به همین دلیل است که ما خودمان را وقف حل پیچیدگی‌های فنی تشخیص صدا و القاء ارزش صدا در خانه‌های هوشمند کرده‌ایم.”

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *