سید حسین هاشمی، استاندار محترم تهران
بازدید 83
0

تصویربرداری گرمایی و کشف حریق برای بازیافت پسماند با Patol

 

Patol، متخصص در کشف حریق صنعتی، با این اطلاعیه که اکنون شرکت در حال ارائه دوربین های مادون قرمز حرارتی است که به طور ایده آل برای مناطق دریافت و انبار پسماند داخلی مناسب است، توانایی هایش را در محافظت از کارخانه های بازیافت و مدیریت پسماند در برابر آتش افزایش داده است.

کارخانه های بازیافت چالش های مشخص خود را در شرایط شناسایی آتش موثر به نمایش می گذارند. مقیاس این مشکل توسط ارقام نشان داده شده است: بین سال های 2011 و 2013، میانگین بیش از 300 آتش سوزی در یک سال در کارخانه های پسماند و بازیافت انگلستان ثبت شد. در سال 2017، سانحه های بسیاری بود که نشان داد مشکل در حال از بین رفتن نیست: در ماه آوریل، 200 تن مقوا و پلاستیک در یک کارخانه خدمات پسماند در Oldbury, West Midlands در شعله ها سوخت؛ در ماه مه، آتش سوزی در یک کارخانه بازیافت در نزدیکی Rotherham دو روز طول کشید؛ در آگوست، آتش سوزی به درون یک کارخانه بازیافت پلاستیک در Oldbury نفوذ کرد و 100 تن پلاستیک را سوزاند؛ و در ماه آگوست در یک کارخانه بازیافت دیگر در Oldbury، یک مرد به دنبال انفجاری جان خود را از دست داد. این مرگ یک تذکر جدی از خطرات بخش بازیافت و پسماند، با ارقامی از HSE است که دو برابر شدن تعداد مرگ و میر بین سال های2015/2016 و 2016/2017 با 14 کشته را نشان می دهد.
این کارخانه ها معمولا پسماند قابل بازیافت مخلوطی را که از مواد متفاوتی جمع آوری، دسته بندی شده، انبار شده مانند پلاستیک، کاغذ، مقوا، چوب و لاستیک را پردازش می کنند. این گونه محصولات پسماند به شدت قابل اشتعال و مستعد اشتعال بالقوه از تجهیزات پردازش کننده ای هستند که در آن پردازش می شوند.
سیستم های شناسایی آتش به کار گرفته شده در چنین محیط های خطرناک و سختی نیاز به شناسایی سریع و قابل اطمینان در طول مدت کوتاه موجود دارند تا عکس العمل نشان داده و از تبدیل شدن یک آتش سوزی کوچک به یک حادثه بزرگ احتمالی جلوگیری کنند. فاکتورهای دیگر برای در نظر گرفتن، نیاز برای حداقل تعمیرات بلند مدت و مهم تر از آن، به حداقل رساندن هشدار های ناخواسته است. نیاز به چنین سیستم هایی در محافظت از جان مردم، به همراه نقش آن ها در محافظت از خود محل از لحاظ ساختمان، کارخانه و تجهیزات از ارقام HSE واضح است. حمل کننده های مورد استفاده برای جابجایی در قلب چنین کارخانه هایی قرار دارند. سیستم های حامل به طور کلی به خاطر رویدادهای خارجی و خرابی تجهیزات، یک ریسک آتش سوزی احتمالی هستند ولی وقتی در حال حمل کردن مواد بسیار اشتعال پذیر از جمله محصولاتی با احتمال خود اشتعالی هستند، تبدیل به یک خطر استثنایی می شوند.
سیستم های دوربین حرارتی اضافه شده به سری Patol بر پایه دوربین های مادون قرمز رادیومتریکی هستند که به طور ایده آل برای نظارت بر ناحیه های دریافت پسماند داخلی، ناحیه های انبار داخلی، انبارهای شامل مواد خام، سیلوها و حاملان مناسب هستند. این سیستم، دوربین های مادون قرمز ثابت متصل به یک پلتفرم نرم افزاری با کاربری آسان را به نمایش می گذارد که از طریق آن دماهای سطح ناحیه تحت حفاظت به طور همزمان با توزیع دمای سطح ضبط شده در میلی ثانیه تحت نظارت است. تصویر از هر دوربین می تواند به چند ناحیه تقسیم شود به طوری که اجازه شناسایی ناحیه های خطر احتمالی و همچنین برقرار کردن ناحیه های غیر قابل شناسایی را بدهد. دماهای تنظیم هشدار و بالا و پایین پیش از هشدار می تواند برای هر ناحیه با خروجی هایی برای سیستم های کنترل فرآیند و هشدار آتش برنامه ریزی شود. این کار همچنین با در نظر گرفتن علائم گرمایی از کار وسایل نقلیه و لیفتراک ها که ممکن است در اطراف محل حرکت کنند، باعث اجتناب از هشدارهای ناخواسته می شود.
برای مناطق پر خطر، محفظه های دوربین طبق گواهی ATEX یا IP66 با تمیز سازی اتوماتیک لنزهای دوربین در دسترس هستند و تضمین می کنند که سیستم قادر به فعالیت موثر در محیط های پر از خاک که در کارخانه های مدیریت پسماند و بازیافت متداول است،‌ می باشد.
Patol علاوه بر این دوربین های حرارتی جدید، قابلیت های شناسایی مناسب دیگری با این گونه کاربردها شامل سنسورهای حرارتی Transit مادون قرمز، کابل شناسایی حرارتی خطی (LHDC) و شناسایی دود Aspirating (ASD) را نیز ارائه می کند. منبع:‌www.patol.co.uk

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *