در نهایت گسترده ترین پوشش دتکتور دود مکشی را زیمنس به بازار هدیه کرد
بازدید 198
0

دتکتور دود مکشی زیمنس گسترده ترین پوشش را به بازار هدیه کرد

دستگاه دتکتور دود مکشی Aspirating وسيله‌اي است كه هواي محل تحت پوشش را از طريق لوله به داخل يك محفظه تست مكيده و ذرات بسيار ريز دود موجود در آن را كشف مي‌نمايد.

زیمنس دو دتکتور دود مکشی (ASD) را بنام های  FDA261 و  FDA262 با پوشش گسترده جهت استفاده در اماکن وسیع همچون اتاق سرور بزرگ، انبارهای شرکت های تجارت الکترونیک، کارخانه جات صنعتی و … روانه بازار کرد.

یک دستگاه این محصول به تنهایی می تواند 6700 متر مربع سطح را پوشش دهد، و طبق ادعای زیمنس این بالاترین سطح پوشش یک دتکتور دود در بازار است. حتی برای نصب های کلاس A  که نیاز به حساسیت بسیار بالا و دقیق وجود دارد، با دتکتورهای ASD  رایج تنها تا 2000 متر پوشش امکانپذیر است.

این دتکتور مکشی ASD که با اپلیکیشن قابل کنترل و برنامه ریزی است، سرعت و دقت نصب  و راه اندازی را بالا می برد و در مصرف انرژی و هزینه ها صرفه جویی می شود. همچنین، دتکتور مکشی جدید زیمنس بدون نیاز به قطعه سخت افزاری اضافی یا کارت ورودی/خروجی اضافی با سیستم های اعلام حریق استاندارد یکپارچه می شود و مستقیما در لوپ قرار می گیرد. این قابلیت باعث صرفه جویی در زمان نصب می شود. همچنین امکان انتقال اطلاعات از این دستگاه به پنل مرکزی و یا به راه دور مثل ابر جهت ذخیره سازی و یا پردازش بعدی، وجود دارد.

دتکتور دود مکشی جدید زیمنس تشخیص بهتر و آلارم خطای کمتری دارد. با وجودیکه حساسیت تشخیص دود آن نسبت به مدل های رایج بالاتر رفته است اما آلارم های خطای آن نیز کاهش یافته است. بخش اپتیکال دتکتور نیز با آب و هوای سخت و آلودگی محیطی نیز سازگاری دارد. علاوه بر آن، الگوریتم پردازش سیگنال دو طول موجی آن ارتقا یافته و بین ذرات دود و گردوغبار تفاوت قائل می شود. آستانه فعال شدن آلارم آنها قابل تنظیم (از0,003  تا  20%/m) است.

بطور کلی ASD ها نقش مهم و حیاتی در حفاظت از زیرساخت های حساس و مهم همچونن مراکز انتقال انرژی دارند. به عنوان مثال حفاظت حریق از سیستم های ذخیره انرژی باتری لیتیوم یونی که بسیار هم در حال رشد و افزایش هستند. منبع: siemens.com

 

 

در سایت ایران آلارم ، اپلیکیشن ایران آلارم  و شبکه های اجتماعی ( اینستا ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا با آیدی @iranalarm  و یا @iranalarmgroup ) آخرین اخبار ، تکنولوژی ها ، محصولات جدید شرکت های خارجی و تولیدکنندگان ایرانی و رویدادهای صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *