اولین سیستم اعلام حریق ماهواه ای به فضا پرتاب شد!
بازدید 166
0

سیستم اعلام حریق ماهواره ای برای اولین بار به فضا پرتاب شد!

شرکت OroraTech، پیشرو در زمینه هوش داده مادون قرمز حرارتی در فضا، با سیستم اعلام حریق ماهواره ای ، به پیشرفت تکنولوژیکی بزرگی در تشخیص و اعلام حریق دست یافت. تکنولوژی جدید پردازش آتش در مدار زمین، قادر است آتش را را ردیابی کرده و از طریق لینک چند ماهواره آلارم آن را تنها در عرض 3 دقیقه وقتی ماهواره از منطقه حادثه گذر کرد، به کاربر بدهد.

چالشی که در حال حاضر وجود دارد اینست که اکثر حریق های طبیعت بعد از ظهر رخ می دهد و تقریبا 1.5 ساعت طول می کشد که ماهواره های عمومی موجود، آتش را شناسایی کنند. این زمان برای حریق طبیعت زیاد است و دستیابی به اطلاعات زنده و لحظه ای در آتشسوزی حیاتی است. هر تاخیری خطر فراگیر شدن آتشسوزی را زیاد می کند و به دنبال آن ضررهای مالی و خرابی های جبران ناپذیری پیش می آید. اکثر ماهواره های موجود بخاطر مدت زمانیکه باید از بالای ایستگاه زمینی برای دانلود داده ها عبور کنند، تاخیر دارند.

اوروراتک با فشرده سازی اطلاعات حریق از طریق سیستم اعلام حریق ماهواره ای و ارسال آن به زمین از طریق لینک یک ماهواره میانی بدون نیاز به عبور از ایستگاه زمینی، بر این مشکل فائق آمده است. این تکنولوژی برای همه 8 دوربین حرارتی مادون قرمز که همچون یک صورت فلکی برروی ماهواره های کوچک در  گرد هم آمدند نیز اجرا شده است.

این تکنولوژی نه تنها برای تشخیص زود هنگام آتشسوزی طبیعت کارایی دارد بلکه مورد توجه بسیاری از صنایع که در آنها دستیابی به اطلاعات زنده و لحظه ای لازم و حیاتی است قرار گرفته است. صنایعی همچون کشاورزی، بیمه، امنیت غذایی، نظارت بر زیرساخت های مهم و…

این تکنولوژی تشخیص سریع از طریق ماهواره های در مدار زمین، سال 2024 در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

حریق طبیعت و جنگل تهدید بزرگی برای ساکنین زمین محسوب می شود. تنها در استرالیا، 72% علت از دست رفتن درختان آتشسوزی است. طبق براورد سازمان جهانی هواشناسی که در کنفرانس داووس 2023 اعلام کرد، هزینه خسارت آتشسوزی های طبیعت در سراسر جهان، سالانه حدود 50 میلیارد دلار است. همچنین این آتشسوزی ها تنها در سال 2021، 6450 مگا تن گاز CO2 در جو منتشر کرده است و براورد شده است تا سال 2050 این حریق ها به صورت صعودی افزایش یابد.

از طرفی مدل آتشسوزی ها با تغییر شرایط آب و هوایی زمین تغییر کرده است و کارایی روش های سنتی تشخیص حریق کم شده است. در حال حاضر اوروراتک این روش تشخیص حریق از فضا را برای یک سری مشتری از 6 قاره مختلف اجرا می کند. با پرداخت یک مبلغ اولیه برای یکسال، آنها می توانند از طریق 20 ماهواره مناطق مورد نظر خود را تحت نظارت و کنترل خود داشته باشند.

تکنولوژی سیستم اعلام حریق ماهواره ای هزینه سالانه تشخیص حریق را تا 97% نسبت به روش تشخیص هواپیمایی کاهش می دهد و می تواند در هر آتشسوزی حدود 50 هکتاری، تا 1 میلیون دلار در کاهش هزینه ها کمک کند.

قدم بعدی این شرکت آلمانی، راه اندازی دومین دوربین حرارتیش در فضا است که این شرکت را به یک بازیگر حرفه ای در صنعت نظارت جهانی بر زمین نیز تبدیل می کند. منبع:ororatech

 

 

در سایت ایران آلارم ، اپلیکیشن ایران آلارم  و شبکه های اجتماعی ( اینستا ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا با آیدی @iranalarm یا @iranalarmgroup) آخرین اخبار ، تکنولوژی ها ، محصولات جدید شرکت های خارجی و تولیدکنندگان ایرانی و رویدادهای صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *