برای اولین بار دوربین پلاکخوان PTZ ضد تکانه هم وارد بازار شد
بازدید 171
0

دوربین پلاکخوان PTZ ضد تکانه برای اولین بار وارد بازار شد

سیستم دوربین پلاکخوان به عنوان راهکار اصلی در پروژه های مدیریت پارکینگ، حمل و نقل هوشمند، شهر هوشمند و ردیابی وسائل نقلیه شناخته شده است.

شرکت لیلین تولیدکننده معروف راهکارهای نظارت تصویری هوشمند، در سال 2023 تکنولوژی “PTZ هوش مصنوعی ضد تکانه” که دوربین های پلاکخوان را در برابر لرزش و تکان مقاوم می کند برای نخستین بار روانه بازار کرد.

قرار گرفتن دوربین در برابر جریان باد یا لرزش وسائل نقلیه بخصوص وقتی برروی ریل حرکت می کند، تاثیر بدی برروی کیفیت ویدیو می گذارد. اگر تصویر تار شده باشد تشخیص سخت و یا با بی دقتی انجام خواهد شد. همانطور که می دانیم روش های رایج جلوگیری از تار شدن تصویر خیلی گران هستند. اضافه کردن تجهیزات اضافی نیز سخت و پیچیده است.  

دوربین PTZ لیلین این مشکل را هوشمندانه حل می کنند

در مرحله اول سخت افزار دوربین های PTZ سری IMU بخش مکانیکی ضد لرزش برای کاهش اثرات حرکت و تکان فیزیکی دارند. پس از آن سنسور توکار IMU توسط الگوریتم اعوجاج های اضافی را تصحیح و برطرف می کند.

این سیستم ژیروسکوپ پایدار شده تا g15  لرزش عمودی و 9g لرزش افقی (g واحد شتاب جاذبه گرانش است) را تحمل می کند. این دوربین مبتنی بر هوش مصنوعی در هر پروژه با شرایط و عوامل محیطی مختلف سازگار است.

علاوه براین، ردیابی و پیگیری سوژه PTZ از ویژگی های خاص این دوربین PTZ محسوب می شود. دوربین های معدودی همزمان قابلیت هوش مصنوعی و ردیابی PTZ دارند. در پروژه های ترافیک هوشمند دوربین های متعدد در جهات مختلف نیاز است که باید مردم و ماشین ها را به صورت موازی همزمان تحت نظر داشته باشد. این دوربین هوشمند جدید لیلین به آسانی رفتارها و حرکات را تحلیل می کند. در واقع لیلین تشخیص اشیا و مدل های رفتاری را در یک دوربین تجمیع کرده است.

همچنین دوربین های AI لیلین SDK هایی برای یکپارچه شدن با پردازش پست دیتا دارد. یک مهندس پایتون/ C می تواند توابع مورد نظرش را از طریق پروژه متنباز  GitHub لیلین اجرا کند. منبع: lilin-solutions.com

 

در سایت ایران آلارم ، اپلیکیشن ایران آلارم  و شبکه های اجتماعی ( اینستا ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا با آیدی @iranalarm ) آخرین اخبار ، تکنولوژی ها ، محصولات جدید شرکت های خارجی و تولیدکنندگان ایرانی و رویدادهای صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *