مانیتورینگ با دوربین مداربسته خورشیدی
بازدید 131
0

مانیتورینگ اماکن دورافتاده بدون برق و اینترنت ثابت

و حالا راهکار جدید مقرون بصرفه برای مانیتورینگ اماکن دورافتاده بدون برق و اینترنت ثابت میسر شد

 

همانطور که می دانید تا چندی پیش تامین امنیت کارکنان و تجهیزات و مانتورینگ از راه دور از طریق دوربین های مداربسته، برای اماکن دورافتاده که منبع تغذیه یا اینترنت ثابت ندارد مشکل بود. اما در سال های اخیر این امر توسط دوربین های نظارت تصویری خورشیدی ممکن شده است.

مشکل کجاست؟

تمام سایت های روستایی و حاشیه نشین از زمین های کشاورزی، شیلات، جنگلبانی، پتروشیمی و حتی بوستان های ملی به مانیتورینگ و نظارت دائمی نیازمندند. این در حالیست که اکثرشان خارج از دسترس هستند و با مشکل نبود و یا ضعف برق و شبکه اینترنت ثابت برای مانیتورینگ از راه دور دوربین های مداربسته مواجهند.

علاوه بر این، بسیاری از آنها به نظارت از راه دور موقتی نیاز دارند و هزینه مستقر کردن دوربین های ثابت برای آنها گزاف و بی دلیل است. مثل مراکز نمایشگاهی یا استادیوم های مسابقات ورزشی و ….

برقراری امنیت در اینگونه سایت های دور و موقتی به راهکارهای مستقل (standalone) نیاز دارد. راهکاری که بتواند مستقل، بدون نیاز به اتصالات فیزیکی به منبع تغذیه و یا شبکه اینترنت ثابت کار کند.

مضاف بر این، راهکارهای مستقل سریع تر هستند و در برابر شرایط سخت آب و هوایی مقاوم ترند. همچنین برای براوردن نیازهای یک سایت دورافتاده کاملا کارا و مناسب هستند.

چاره چیست؟

دوربین مداربسته خورشیدی هایکویژن

دوربین مداربسته خورشیدی

در همین راستا هایکویژن یک دوربین سولار از پنل 40 وات فوتوولتائیک و باتری لیتیوم 20 آمپری قابل شارژ تولید کرده است.

دوربین بالت EXIR از انرژی خورشیدی و مکرو سیمکارت برای اتصال به شبکه 4G بهره می برد، دیگر نیازی به کابل های شبکه و یا برق در محل نیست.

اپراتورها می توانند در طول 24 ساعت شبانه روز از راه دور بر سایت نظارت از راه دور آنلاین داشته باشند و یا فیلم های ذخیره شده را بررسی کنند.

این دوربین 2 مگاپیکسلی از یک کارت حافظه 32 گیگا بایتی نیز بهره می برد و ضد آب (IP67) و ضد باد و طوفان است. همین قابلیت ها نظرات مداوم و بدون وقفه را برای کاربران از راه دور تضمین می کند.

به دلیل عدم نیاز به کابل کشی، نصب آسان و مقاوم بودن آنها در برابر شرایط آب و هوایی سخت، این راهکارها مقرون به صرفه و کم هزینه نیز هستند.

منبع: HIKVISION

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *