در سال های آتی کدام تجهیزات خانه هوشمند پرفروش تر خواهند بود ؟
بازدید 97
0

کدام تجهیزات خانه هوشمند در آینده نزدیک پرفروش تر خواهند بود؟

اسپیکر هوشمند جزو تجهیزات پرفروش خانه هوشمند

از سرگیری رشد قابل توجه تجیهزات خانه هوشمند و اتوماسیون ساختمان تا سال 2030

به گفته خبرنگار گروه ایران آلارم، اخیرا دو شرکت تحقیقاتی دلایل رشد بازار تجهیزات خانه هوشمند و ساختمان هوشمند و فروش تجهیزات مربوط را بررسی و تحلیل کرده اند که چکیده آن به شرح ذیل است:

طبق تحقیقات Grand View پیش بینی می شود، بازار جهانی تجهیزات خانه هوشمند از سال 2020 با نرخ 25.3% رشد کند و تا سال 2030 به ارزش 570.02 میلیارد دلار برسد. تجزیه و تحلیل اطلاعات این شرکت نشان داد، افزایش درخواست ها برای سیستم های مدیریت و بهبود مصرف انرژی در راهکارهای اینترنت اشیا اتوماسیون ساختمان و ارتقا قوانین و الزامات استانداردهای صنعت  موتور محرکه راهکارهای ساختمان هوشمند شده است. 

تکنولوژی های بیگ دیتا، محاسبات ابر و اینترنت اشیا محیط های کاری را بهینه کرده، تولید را افزایش داده و به کارمندان در ارتقا سبک زندگی و شغلی کمک کرده است. به عنوان مثال در دسامبر 2020، شرکت هیتاچی پلتفرم IOT برای افزایش کیفیت و ارزش عملکرد سیستم های ساختمان راه اندازی کرد که تجربه کاری لذت بخش تری به کارمندان می دهد و طی سال های اتی تغییر و پیشرفت سبک زندگی انسان ها را از طریق آن شاهد خواهیم بود.

شرکت های دیگر همچون IBM، Siemens، Johnson Controls، Honeywell و … نیز در بخش R&D خود سرمایه گذاری وسیعی برای معرفی تکنولوژی های جدید به بازار جهانی در این زمینه کرده اند. مثلا شرکت جانسول کنترل در دسامبر 2020 ، Digital Twin مایکروسافت را ضمیمه پلتفرم اینترنت اشیا Openblue  خود کرد.

همچنین تحقیقات نشان می دهد که بخش بزرگی از پتانسیل رشد بازار تجهیزات خانه هوشمند در مدیریت زیرساخت های ساختمان قرار دارد که بنظر می رسد طی سال های فوق رشد 23.75 را تجریه کند.

از طرفی شرکت تحقیقاتی  Omdia نیز از تحلیل آخرین آمار خود نتیجه گرفت بازار خانه هوشمند طی سال های پیش رو رشد خود را که از سال 2021 آغاز شده بود، ادامه خواهد داد. بنظر می رسد، روند نزولی کوتاه مدت سال 2022، که به چند عامل همچون رکود دستمزد، افزایش تعدیل و اخراج نیروی کار و کاهش بسیار زیاد فروش در بخش خرده فروشی مرتبط بود، در انتهای مسیر است. همچنین با توجه به افزایش درخواست ها نسبت به راهکارهای مدیریت انرژی، براورد می شود رشد قدرتمندی که در زمان پیش از پاندمی کرونا شکل گرفته بود مجددا از سال 2023 از سر گرفته شود و تا سال 2030 پرقدرت ادامه یابد.

براساس آخرین تحقیق و تحلیل این شرکت در مورد تجهیزات خانه هوشمند ، اسپیکر هوشمند در سال 2021 با رقم 195 میلیون و پس از آن سیستم روشنایی، کلید و پریزها و تجهیزات متصل مرتبط با سلامتی بالاترین میزان فروش را داشته اند. پیش بینی می شود، طی 5 سال آینده تجهیزات خانه هوشمند شامل شیرآلات و سنسورهای نشت آب، لوازم خانگی متصل، کلید ها و پریزها، مانیتورهای کیفیت هوا و قفل های هوشمند نرخ رشد 30% را تا سال 2026 تجربه کنند.

در بازار فروش تجهیزات خانه هوشمند نیز در سال 2021 شرکت شیائومی پیشرو بوده و پس از آن شرکت های Alibaba، Amazon، Google و Baidu قرار دارند.

لازم به ذکر است 5 سال آینده شاهد رشد قیمت تجهیزات و خدمات در ایت صنعت خواهیم بود و در همین راستا سال های آتی برای خیلی از برندها چالش برانگیز است.

منبع:  grandviewresearch و omdia.tech.informa

در سایت ایران آلارم ، اپلیکیشن ایران آلارم  و شبکه های اجتماعی (اینستا، تلگرام، ایتا، روبیکا با آیدی @iranalarm ) آخرین اخبار، تکنولوژی ها، محصولات جدید و رویدادهای صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *