رشد بازار جهانی فروش دوربین مداربسته ادامه می باید ، و البته قیمت ها هم !
بازدید 99
0

رشد بازار جهانی فروش دوربین مداربسته ادامه می باید، و البته قیمت ها هم!

با توجه به اینکه نظارت تصویری یک عامل کلیدی در امنیت است، بازار نظارت تصویری چه مسیری را طی می کند؟ چرا با وجود تورم و رکود اقتصادی جهانی شاهد رشد آن هستیم؟

طبق گزارش شرکت پژوهشی و تحقیقاتی  Novaira Insights تحت عنوان ” رشد بازار جهانی نرم افزار و سخت افزار نظارت تصویری”، در سال 2021 بازار جهانی صنعت نظارت تصویری رشد 16.4% را تجربه کرد. برداشتن محدودیت ها پس از دوران پاندمی کرونا به عنوان یکی از محرک های رشد فروش دوربین مداربسته ذکر شده است. همچنین از سرگیری پروژه های بازسازی و ساخت و ساز در نقاط مختلف جهان نیز این این رشد را ادامه دار کرد.

رشد بازار و قیمت ها قیمت ها ناشی از کمبود منابع است

همانطور که در بخش تحلیل بازار شماره پیشین مجله حفاظت و ساختمان چاپ شد، سال 2021 اولین سالی بود که قیمت متوسط جهانی دوربین شبکه بجای اینکه کاهش یابد، 7% رشد کرد. در این گزارش علت اصلی این رشد قیمت، کمبود قطعات مورد استفاده در تولید تجهیزات نظارت تصویری فوق قید شده است. به این ترتیب وندورهای تجهیزات نظارت تصویری مجبور به افزایش قیمت های خود شدند.

به خصوص این وندورها با کمبود قطعات نیمه رسانا ها که در ساخت پروسسور های تصویری لازم است و نیز کمبود تراشه SoC (چیپی که قطعات سیستم کامپیوتری یا الکتریکی کاملی را در یک تراشه جای داده است) که یکی از اجزای کلیدی دوربین شبکه است، مواجه بودند. علاوه براین کمبود مقاومت و موادی همچون پلاستیک ها و فلزات نیز در این افزایش قیمت موثر بود.

در سال 2022 برای جبران این کمبود جهانی، قانون تمرکز برروی تولید چیپ ها در آمریکا وضع شده است، اما تا این قانون موثر واقع شود و قطعات به تولید انبوه برسند زمان زیادی می برد. براساس براورد ها، برگشتن تولید این قطعات و  نیمه هادی ها به حجم انبوه گذشته و کاهش مجدد قیمت ها حدودا تا سال 2026 به طول می انجامد.

بنابراین این فشار تورمی جاری برندها را مجبور می کند که قیمت ها را همچنان افزایش دهند. این افزایش قیمت برروی بازار فروش دوربین مداربسته تاثیر می گذارد. همانطور که شاهد هستیم توزیع کنندگان و مصرف کنندگان دوربین های مداربسته، در سال 2022 نیز خریدشان نسبت به سال 2021 هم کمتر شده است. البته درصد رشد قیمت در سال 2023 نسبت به 2022 کمتر خواهد شد و پیش بینی می شود، از سال 2024 مجددا شاهد کاهش قیمت متوسط جهانی دوربین های شبکه و آنالوگ باشیم. اما این کاهش با توجه به تورم بالای جهانی حال حاضر ملایم و طولانی خواهد بود.

از طرفی میل به استفاده از هوش مصنوعی، ابر و دوربین های IP در کل جهان بالاتر رفته است و همین به رشد این بازار حتی در این شرایط رکود اقتصاد جهانی کمک می کند.

این گزارش نشان می دهد، در حالیکه در سال گذشته بازار جهانی نرم افزار و سخت افزار نظارت تصویری رشد 11.7% را تجربه کرد و به ارزش 28.2 میلیارد دلار رسید، انتظار می رود در سال 2023 این رشد کمتر شود و از سال 2024 بازار ریکاوری شده و درصد رشد بالاتری را به خود ببیند. منبع: Novaira

در سایت ایران آلارم ، اپلیکیشن ایران آلارم  و شبکه های اجتماعی ( اینستا ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا با آیدی @iranalarm ) آخرین اخبار ، تکنولوژی ها ، محصولات جدید شرکت های خارجی و تولیدکنندگان ایرانی و رویدادهای صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *