گیت مترویی یا گیت شیشه ای چیست و چه مزایایی دارد؟
بازدید 238
0

گیت مترویی یا گیت شیشه ای چیست و چه مزایایی دارد؟

گیت مترویی یا گیت شیشه ای چیست و چه مزایایی دارد؟ 

گیت‌ مترویی یا گیت شیشه ای (Speed Gate turnstile) نوعی گیت کنترل تردد افراد است که سرعت تردد بیشتر و عملکرد موقعیت‌یابی دقیق‌تری نسبت به سایر گیت‌های کنترل تردد دارند. گیت‌های شیشه‌ای را می توان محصول پیشرفته خانواده گیت ها در نظر گرفت. گیت مترویی از مکانیزم یکپارچهbrushless DC or servo motor استفاده می کند و یکی از تجهیزات موردنیاز در سیستم‌های کنترل تردد است که می تواند به طور کامل عبور بدن انسان را تشخیص دهد.

به‌طورخلاصه می‌توان گفت گیت‌های شیشه ای نسبت به گیت های میله ای سریع‌تر هستند، امنیت بیشتری دارند و البته کمی پر هزینه‌تر می‌باشند. این نوع گیت‌ها معمولا به دلیل سرعت بالای تردد افراد و ظاهر شیک و زیبایشان، در ساختمان‌های تجاری و اداری، ایستگاه های راه آهن، ایستگاه های مترو، نقاط دیدنی، نمایشگاه ها و غیره استفاده می شوند. وظیفه گیت های مترویی این است که مردم را به سرعت و با امنیت عبور دهند.

 

مزایای گیت مترویی 

گیت های مترویی به عنوان یکی از پرکاربردترین انواع گیت های کنترل تردد، مزایای زیادی دارند که عبارتند از:

  • سرعت پاسخگویی :

گیت‌های شیشه ای کیفیت بالا و سرعت باز و بسته شدن بالایی دارند. زمان باز شدن موانع گیت شیشه‌ای هر بار حدود 0.4 الی 0.5 ثانیه طول می‌کشد و همچنین قابل تنظیم می‌باشد. به همین جهت سرعت تردد از گیت‌های شیشه ای بیشتر و تقریبا دو برابر گیت های دیگر می‌باشد. همین موضوع سبب شده است، این نوع گیت‌ها یک گزینه مناسب برای مکان‌های پر ازدحام با حجم تردد بالا محسوب شود.

  • سر و صدای کم :

گیت های مترویی با کیفیت، فوق العاده بی صدا هستند. صدای کار کردن گیت مترویی در مکان‌های ساکت مانند ساختمان‌های اداری و کتابخانه‌ها شنیده نمی‌شود و با اینکه سرعت بالایی دارند، صدای آن‌ها مزاحم مطالعه و کار افراد نخواهد شد.

  • ظاهر شیک :

بدنه گیت های شیشه ای از فولاد ضد زنگ و استیل 304 ساخته شده است که ضد خوردگی هستند و مقاومت بالایی دارند. موانع این گیت معمولا از شیشه سکوریت یا شیشه سه لایه نشکن تشکیل شده است و همچنین ظاهر گیت های شیشه‌ای را می‌توان باتوجه به نیاز سازمان‌ها به شکل های مختلفی طراحی کرد.

  • تنظیم مجدد خودکار :

گیت های مترویی دارای قابلیت ضد برخورد (anti-collision) و تنظیم مجدد خودکار هستند. به عنوان مثال، هنگامی که گیت به طور ناگهانی با یک نیروی خارجی برخورد میکند، مانع گیت در جهت نیرو تغییر می کند تا نیروی خارجی را از بین ببرد. مانع گیت می تواند به طور خودکار و به راحتی تنظیم مجدد شود؛ مانع به طور خودکار قفل می شود و دستگاه صدای زنگ هشدار می دهد. در نتیجه مدیر و مسئولین متوجه وجود یک نیروی خارجی یا تردد غیرمجاز می‌شوند.

  • حالت کنترل آتش :

در این حالت، گیت، سریع سیگنال حالت کنترل آتش را دریافت می کند و به طور خودکار وارد حالت کنترل آتش می شود که این موضوع برای تخلیه اضطراری مناسب است. در صورت قطع برق، گیت به طور خودکار باز می شود تا افراد بتوانند ساختمان را تخلیه کنند.

  • حالت اضطراری :

در حالت اضطراری، گیت‌های مترویی می‌توانند هنگام دریافت هشدار اضطراری به طور خودکار باز شوند تا تخلیه افراد انجام شود. این برای مواقع اضطراری بسیار مهم است. همچنین در صورت استفاده از دستگاه کنترل تردد همراه با گیت، می‌توان در مواقع ضروری فرمان باز شدن یا قفل شدن تمامی گیت‌ها را صادر کرد.

  • صدای فوری :

گیت مترویی اعلان های صوتی متنوعی دارد، و اعلان‌های صوتی را با توجه به حالت‌های عملیاتی مختلف، مانند وضعیت گیت، وضعیت تردد افراد و غیره می توانید تنظیم کنید.

  • قابلیت اتصال به دستگاه‌های کنترل تردد :

گیت های شیشه‌ای قابلیت اتصال به دستگاه‌های کنترل تردد بیومتریک و کارتی را دارند. هر سازمان بسته به سطح امنیتی موردنیاز خود می‌تواند از دستگاه تشخیص چهره، اثرانگشتی یا کارتی استفاده نماید. در این صورت افراد قبل از عبور از گیت، نیاز به احرازهویت دارند. در این حالت هویت شخص توسط دستگاه کنترل تردد بررسی شده و در صورت داشتن مجوز عبور، موانع گیت باز می‌شوند.

 

چگونه گیت مترویی را نصب کنیم؟ 

ظرفیت تردد گیت‌های مترویی معمولا 20 الی 30 نفر در دقیقه است و موانع گیت با سرعت حدود 0.4 بار در ثانیه، باز و بسته می‌شوند. این موضوع سبب می‌شود استفاده از گیت مترویی در مکان‌هایی که حجم تردد بالایی دارند، بسیار رایج باشد.

مراحل نصب گیت مترویی

  • تعیین موقعیت: تعیین مکانی که میخواهید گیت را نصب کنید.
  • سیم کشی: سیم کشی خاص کابل برق، کابل شبکه و کابل اینترنت.
  • فونداسیون: حفاری محل نصب جهت ثابت نمودن بدنه گیت روی زمین.
انواع گیت مترویی یا گیت شیشه ای

انواع گیت مترویی

 

چگونه گیت مترویی را انتخاب کنیم؟

استفاده از گیت مترویی به قدری رایج است که نحوه انتخاب صحیح آن بسیار مهم است. در اینجا برخی از اقدامات احتیاطی مهم برای انتخاب گیت مترویی یا گیت شیشه ای آورده شده است:

  • ایمنی:

گیت مترویی علاوه بر داشتن ویژگی‌های سرعت بالا در باز و بسته شدن موانع، پایداری و قابلیت اطمینان، باید با استانداردهای داخلی و بین‌المللی صنعتی و مشخصات ایمنی مطابقت داشته باشد و بتواند برای مدت طولانی در محیط‌های سخت کار کند تا عملکرد عالی و بدون خطایی داشته باشد. یک گیت مترویی خوب باید دارای عملکردهای هوشمند ضد برخورد، ضد خطا و صدای هشدار باشد که نه تنها بتواند از سوء استفاده پرسنل خارج از محل جلوگیری کند، بلکه در صورت تردد افراد غیرمجاز نیز هشدار دهد تا بتواند ایمنی پرسنل در داخل و خارج از شرکت ها، کارخانه ها، ایستگاه ها، ساختمان های اداری و سایر مکان ها را فراهم کند.

  • نگهداری آسان:

تعمیر و نگهداری گیت مترویی باید ساده و کم هزینه باشد و نیازی به اضافه کردن لوازم جانبی دیگر در نگهداری نباشد. با توجه به تردد زیاد افراد در مکان هایی که عموما ازگیت مترویی استفاده می کنند، در صورتی که تعمیر و نگهداری سخت و طولانی باشد، مطمئناً تردد پرسنل را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث ازدحام می شود.

  • قابلیت توسعه:

 تجهیزات گیت مترویی باید قابل توسعه باشند، تا چندین زیر سیستم را بتوان به آن وصل کرد یا لوازم جانبی متعددی به آن اضافه کرد.

  • بادوام و قابل اعتماد:

فولاد ضد زنگ 304 برای گیت مترویی انتخاب شده است که نه تنها بادوام است بلکه در برابر زنگ زدگی و خوردگی نیز مقاوم است. تجهیزاتی که اغلب در فضای باز قرار می گیرند باید محکم و پایدار باشند تا بتوانند برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرند. عملکرد کلی گیت مترویی قابل اعتماد است و مشکلات غیرعادی به طور مکرر رخ نمیدهد.

  • عملکرد خود بازرسی:

هنگامی که مانع گیت از کار می افتد، نشانگر اطلاعات متفاوتی را می تواند نمایش دهد (معمولا سبز برای عادی و قرمز برای خطا)، و با صدای زنگ می تواند همراه باشد تا به کاربر یادآوری کند که تعمیر و نگهداری لازم است.

 

از کجا گیت مترویی بخریم؟ 

شرکت طرح و پردازش غدیر با بیش از دو دهه تجربه در زمینه سیستم‌های امنیتی و راهکارهای کنترل تردد، گیت های کنترل تردد شیشه‌ای را در انواع مختلف ارائه می‌کند. این شرکت به عنوان نماینده برند اکتوال ترکیه، گیت‌های ترکیه‌ای را با بالاترین کیفیت و کارایی ارائه کرده و امکان استفاده از انواع دستگاه های کنترل تردد بیومتریک و کارتی همراه با گیت های تردد را فراهم می‌کند.

این شرکت در تمامی مراحل مشاوره، انتخاب، طراحی سیستم کنترل تردد و خدمات شما را همراهی می‌کند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع گیت های شیشه ای و مترویی و دریافت مشاوره تخصصی انتخاب راهکار کنترل تردد مناسب، می‌توانید با شماره 02185530 داخلی 333 تماس حاصل فرمایید یا به وبسایت ghadir-security.ir مراجعه نمایید.

 

 

در سایت ایران آلارم و پیج اینستاگرام ایران آلارم آخرین اخبار، تکنولوژی ها و محصولات جدید صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *