اینترنت اشیا در ساختمان هوشمند
بازدید 98
0

اینترنت اشیا ساختمان هوشمند رشد قابل توجهی را تجربه می کند

مردم نیاز به اینترنت اشیا در ساختمان هوشمند را لمس کرده اند

آخرین تحقیقات Memoori ، در مورد اینترنت اشیا ساختمان هوشمند نشان می دهد، بازار BIoT پس از افت موقتی در دوران پاندمی کرونا، در سال 2021 خود را بازیابی کرده و نسبت یه سال 2019، رشد 21 % را تجربه کرده و به ارزش 47 میلیارد دلار رسیده است.

براساس تحلیل داده ها پیش بینی می شود، این رشد با نرخ  12% gacr همچنان ادامه یابد و بازار اینترنت اشیا ساختمان هوشمند از 47.07  میلیارد دلار در سال 2021 به ارزش 92.88 دلار در سال 2027 برسد.

علاوه بر این، آخرین داده ها نشان می دهد که تعداد تجهیزات IoT متصل نصب شده در ساختمان های هوشمند ، با ضریب رشد 11% در دوره زمانی فوق الذکر ، از 1.264 میلیارد در سال 2021 به 2.5 میلیارد دستگاه در سال 2027 افزایش می یابد.

محققین دریافتند افزایش درخواست ها نسبت به داده های با ارزش سیستم های اینترنت اشیا ساختمان (BIoT) یکپارچه نیز دلیل مضاعفی بر رشد این بازار است.

بخصوص در دوران پاندمی کرونا نیاز به سرمایه گذاری بر روی اینترنت اشیا ساختمان های هوشمند بیشتر حس شد. ساختمان هایی که پیش ازین به اینترنت اشیا مجهز شده بودند، در شرایط و سختی های پاندمی کار کاربران را راحت تر می کردند. به عنوان مثال، مدیریت و نظارت بر تجهیزات و سیستم های تحت شبکه ساختمان از راه دور در ایام قرنطینه مقدور و آسان بود.

در بسیاری موارد این عدم کنترل از راه دور موجب اتلاف انرژی در ساختمان های خالی می شد. این در حالی بود که در بسیاری از کشورها انرژی مصرفی ساختمان ادارات و سازمان های مجهز به ایترنت اشیا به صفر رسیده بود ، اما ساختمان های غیر هوشمند تنها 10 تا 15 درصد کاهش مصرف انرژی داشتند.

به این ترتیب در سال های آینده شاهد رشد هرچه بیشتر این تکنولوژی در سطح جهان خواهیم بود. منبع: Memoori

 

در سایت ایران آلارم ، اپلیکیشن ایران آلارم  و شبکه های اجتماعی (اینستا، تلگرام، ایتا، روبیکا با آیدی @iranalarm) آخرین اخبار، تکنولوژی ها، محصولات جدید و رویدادهای صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *