سیستم حفاظت حریق مه آب 2 در 1
بازدید 83
0

حفاظت حریق مه آب 2 در 1 دانفوس، سریعترین و مقرون به صرفه ترین در دنیا

دانفوس ، سریعترین و مقرون به صرفه ترین سیستم حفاظت حریق مه آب را عرضه کرد

شرکت دانفوس مدعیست، سیستم حفاظت حریق مه آب پرفشار SEM-SAFE یک سیستم اطفا حریق منحصربفرد است که همزمان به دو تا عامل گر گرفتن آتش اکسیژن و گرما حمله می کند و سرعت اطفا را بالا می برد.

ویژگی خاص این سیستم مه آب پرفشار این است که دو سیستم اطفا حریق گاز و اسپرینکلر را با هم ترکیب می کند. علاوه بر اینکه اکسیژن را مثل یک سیستم گاز حذف می کند، همزمان آتش را همچون اسپرینکلر های سنتی خنک می کند. خنک سازی باعث می شود خطر احتراق مجدد به حداقل برسد.

با انتقال آب با فشار بسیار زیاد از طریق نازل ها؛ مه آب با ذرات فوق العاده ریزی به وجود می آید. آب از طریق دستگاه پمپ پرفشار SEM-SAFE®  که برای تمام سیستم ها می تواند مه آب تولید کند، تامین می شود. این قابلیت بسیار مطلوب است زیرا شما برای تمام سیستم ها تنها یک منبع دارید و به غیر از فضای کمتری که نسبت به چند منبع اشغال می کند، کار نصب و نگهداری آن نیز آسان تر است.

سیستم حفاظت حریق مه آب 2 در 1 دانفوس

این سیستم 3 مدل دارد:

  1. سیستم حفاظت حریق مه آب SEM-SAFE® با نازل های بسته

در حالت آماده، آب با فشار 12 بار در لوله ها جاریست. وقتی دما از 57 درجه بالاتر می رود، حباب شیشه ای حساس به گرمای نازل ذوب می شود. در این لحظه پمپ پرفشار بصورت خودکار فعال می شود و آب از طریق نازل ها با فشار 60 الی 100 بار (بسته به مدل نازل) به صورت مه آب تخلیه می شود. در این مدل تنها نازل هایی که حباب آنها ذوب شده است، فعال می شوند. به این ترتیب فقط در نقاطی که دما در آنها بالا رفته است، آب پخش می شود.

  1. سیستم حفاظت حریق مه آب SEM-SAFE® با نازل های باز

در حالت آماده، لوله های سیستم خشک و خالی است. سیستم بصورت دستی یا وقتی سنسورهای اعلام حریق، حرارت، دود و یا شعله ای تشخیص می دهند، فعال می شود. نازل ها زون بندی می شوند و پس از ارسال فرمان، تمام نازل های زون مربوط فعال می شوند.

  1. سیستم حفاظت حریق مه آب SEM-SAFE® در اجرا

در طی فعالیت، پمپ پرفشار آب را از تانک (از جنس فولاد ضدزنگ) به سمت دستگاه می کشد و آن را از طریق شیرهای یکطرفه به سمت شیر منیفولد (چند شاخه) پرفشار می فرستد. از اینجا، آب از طریق شیر تقسیم به بخش های مربوط ارسال می شود. شیر کنترل فشار  فشار پمپ را کنترل می کند و وظیفه ی برگرداندن تمام ظرفیت پمپ به تانک را دارد.

سیستم حفاظت حریق مه آب 2 در 1

برای سیستم اطفا حریق SEM-SAFE® نیازی به استفاده از لوله های قطور برای لوله مرکزی اسپرینکلرها همچون سیستم های اطفا حریق رایج نیست. علاوه بر این، سیستم پس از یک عملیات اطفا حریق به سرعت قابل راه اندازی مجدد است و بخاطر مصرف بسیار کم آب در آن، آسیب به وسائل کم است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت danfoss مراجعه نمایید.

منبع: مجله حریق ش 91

 

در سایت ایران آلارم و پیج اینستاگرام ایران آلارم آخرین اخبار، تکنولوژی ها و محصولات جدید صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *